Yamaha FZR 600 / FZR 600R. Uitwisselbaarheid van Carburateurs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.645
113.252
Rèswèk
  • Merk: Yamaha
  • Type: FZR600 versus FZR600R
  • Bouwjaar: 1992 / 1995
  • Kmstand: onder 40000
  • Probleem: Carburatie
  • Wanneer is het probleem onstaan: Bij Aankoop
  • Wat is er al aan gedaan: Niets
Voor mijn projectfiets ben ik genoodzaakt nieuwe membramen te kopen voor de vacuumschuiven, daar is een topic over, dus feitelijk geregeld maar: het wordt een logistieke en financiele aderlating voor een motor waarvan ik niet weet of het ooit een goed lopende fiets wordt.

De prijs van een goede set Mikuni's is 40 euro
Het repareren van de Keihins zal een 300 euro benaderen


De feiten:

Yamaha FZR600:
Model 3HE
Carburateurs: Mikuni BDST32
Cilinderkop: Alle onderdelen 3HE

Yamaha FZR600R:
Model: 4JH
Carburateurs: Keihin CVKDV34/4
Cilinderkop: Alle onderdelen 4JH

Mijn vragen:

Om de motor te testen alvorens de sloot geld richting membraamhandelaar te sturen: Wat kan ik verwachten als ik de carburateurs van een 3HE op een 4JH zet?
In de wandelgangen zijn de blokken van een FZR600, FZR600R en Thundercat gelijk. Wat is er aan het blok veranderd toen het van 3HE 4JH ging heten.

Thundercat Keihins zijn geen optie vanwege de opnemer, het verschil in vermogen tussen de twee modellen is me bekend, dat zou door die 2 mm kunnen komen.
 
Dan kun je er toch zo een setje onder sleutelen?
Als het niet past of beroerd loopt kun je altijd nog membranen gaan kopen.

Ho.. wacht effe.
Ik begrijp je vraag verkeerd denk ik.
 
Nee waarschijnlijk niet. Die motor kocht ik voor 50 eurie. Helemaal uitelkaar wel compleet. Ik kan voor weinig geld een leuk project opbouwen maar het punt dat die ori carbs stuk zijn...
Daarom wil ik op het nieuwere type oudere carbs proberen. Als iemand bijvoorbeeld weet dat de inlaatrubbers van de ene niet op de kop passen en van het andere type niet op de carbs heb ik daar een uitdaging...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan