Yamaha fzr 600 voor weinig

davidos

MF'er
11 okt 2002
129
0
Groningen
Ik heb een Yamaha fzr 600 uit '89 met 95000 op de teller. Sinds kort begint het motorblok te haperen (volgens de dealer moeten waarschijnlijk de kleppen gesteld worden). Hiervoor liep hij altijd als een zonnetje. Ik heb geen geld om nog te investeren in een motor met zoveel km op de teller. Dus doe ik hem weg naar degene die hem wil voor de onderdelen, of die er bijvoorbeeld zelf handig mee is. Er zit een mooie BSM uitlaat onder (erg mooi geluid), nieuwe accu, nieuw kuipruitje, redelijk nieuwe banden.
Het gaat om het rood/witte model met de dubele koplamp. De hoogste bieder mag hem komen halen.
 
Wat moet je voor het (versleten) motorblok hebben als je die los zou willen verkopen.
Voor de hele fiets vang je veel minder dan de boel los verkopen.
Zach bijv al ergens op het forum iemand die een voorvork zoekt en iemand die kuipdelen nodig heeft, dus in onderdelen verkopen die fiets. :Y
 
ik was eigenlijk niet vanplan om de motor uin onderdelen te verkopen, leek me wat te veel werk/gedoe. Maar goed, ik zie inderdaad dat ik dan wel nog het meest ervoor zou krijgen. Msschien als niemend hem in zijn gehele wil kopen dat ik dan losse onderdelen ga verkopen. Maar hoe werkt dat eigenlijk met de vrijwaring dan?
 
Hou je der wel rekening mee dat verkoop in onderdelen jou niet vrijwaard van wegenbelasting en verzekering? En als je op een gegeven moment alleen een frame overhoudt (waar het kenteken op gebaseerd is) moet je maar kunnen aantonen aan de RDW (dacht ik) dat de fiets 'echt niet' meer gebruikt wordt (of die ook laten overschrijven aan degene die het frame koopt, als je die verkocht kunt krijgen).
 
Hou je der wel rekening mee dat verkoop in onderdelen jou niet vrijwaard van wegenbelasting en verzekering? En als je op een gegeven moment alleen een frame overhoudt (waar het kenteken op gebaseerd is) moet je maar kunnen aantonen aan de RDW (dacht ik) dat de fiets 'echt niet' meer gebruikt wordt (of die ook laten overschrijven aan degene die het frame koopt, als je die verkocht kunt krijgen).
frame kan je inleveren bij de rdw
 
Er was ook nog zoiets als slopen in eigen beheer. Papieren opsturen naar de RDW .
Staat wel op hun site hoe en wat.

Frans

effe knippen en plakken

Zo van de RDW


Voertuigeigenaar > Motor > Slopen of demonteren > Zelf uw motor slopen
Zelf uw motor slopen

Alleen door de RDW erkende autodemontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor motorfietsen geldt dit echter niet. Die kunt u wel zelf slopen.

Voor het zelf slopen van uw motor kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief vermeldt u de reden van uw verzoek. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

Een voertuig laten slopen

Zoek




© 2005 RDW Over deze site
 
Laatst bewerkt:
Er was ook nog zoiets als slopen in eigen beheer. Papieren opsturen naar de RDW .
Staat wel op hun site hoe en wat.

Je kan je frame dus niet inleveren bij de RDW , motor in eigen beheer slopen kan alleen onder bepaalde voorwaarde !! mijn fzr600 mocht ik NIET in eigen beheer slopen ... heb me frame naar een sloop moeten brengen te vernietiging en vrijwaring ... en daar betaal je gewoon dik voor ;)

Let dus wel op met wat je doet ...
 
wat wil je er voor hebben?
En heb je er misschien een foto van?

PS. Heb je die vervelende ratel en het olieverbruik op kunnen lossen?
(Zou vervelend zijn voor de koper als je het per ongeluk vergeet
te melden) _O-
 
Laatst bewerkt:
Als de motor nog aanwezig is ben ik bereid hem wel op te halen voor een juubileum.
Daarna wordt hij toch vernietigd.
Blijft er ook geen vervelende herinering meer over.

:W :W :W :W
 
wat wil je er voor hebben?
En heb je er misschien een foto van?

PS. Heb je die vervelende ratel en het olieverbruik op kunnen lossen?
(Zou vervelend zijn voor de koper als je het per ongeluk vergeet
te melden) _O-

ratel is eruit. het olieverbruik is nog steeds aan de hoge kant. Volgens de dealer kost het meer om dit te verhelpen dan dat ik er af en toe wat olie bij gooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan