Yamaha FZR (van 150 tot 1000cc) "The Fizzers"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.583
36.095
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Nou, aangezien er geen topic is met een TS die ook nog daadwerkelijk op MF actief is moet ik er maar eens een begin aan maken. Lijkt me sterk dat er niet veel meer mensen met een FZR 400, 600 of 1000 op MF rondlopen.



Geef vooral aan wat je graag in de OP zou willen zien en ik zet het erin. Hiervoor mijn naam (Roy) even in je post gebruiken dan krijg ik een mail en kom weer aanwaaien om het te wijzigen. :)




B| De zwakke plekken/kwaaltjes B|

FZR400rr/sp:
Smering 3e big-end lager

FZR600:
De spanningsreglaar (SR) is een zéér bekend zwakpunt, de eerste generaties hadden zelfs geen koelribben. Door een SR met koelribben of van bv Camo electronics uit Helmond te plaatsen bied al grote verbetering.

FZR1000:
Het olie verbruik van de FZR 1000 is ook redelijk bekend, hoeft geen probleem te zijn. Hou het wel in de gaten.



:] FZR eigenaren :]

Meld je type, bouwjaar en evt extra info met een foto op de MF server en ik zet je erbij

Nick: ik en ik
Type: FZR1000
Bouwjaar: 1989
Extra info:
Öhlins achtershock, iets langer dan origineel dus ook wat verhoogd
WP Progressieve voorveren
Stalen remleidingen en koppelingsleiding
Blue spots
R1 rempomp
TZF750 koppelingspomp
Achter verhoogd met andere dogbones (met mijn naam erin gelaserd)
Kop 0,2mm gevlakt voor een wat meer gemene vermogens afgifte en extra koppel
1 tand kleiner voor tandwiel
Bovenblok compleet gereviseerd
(onderblok alles gecontroleerd en vervangen waar nodig)
Duo steunen verwijdert
Open demper
K&N inlegfilter
OSCO kettingsmeersysteem
Korte knippers achter
full


Nick: Teun4
Type: FZR600
Bouwjaar: 1990
Extra info:
Paar schuivers gehad, opknapper maar ook al op het circuit gebruikt.
full


Nick: J_oram
Type: FZR400RR
Bouwjaar: 1995
Extra info:
Doorzichtige olie die nooit zwart word :+
full


Nick: Wemalin
Type: FZR1000
Bouwjaar: 1991
Extra info:
Frame zwarte ge-poedercoat
Vers jasje
full


Nick: MauraderForce
Type: FZR1000
Bouwjaar: 1988
Extra info:
Sebring demper
full


Nick: Eric34
Type: FZR600R
Bouwjaar: ???
Extra info:
Arrow demper
Achterkant omhoog dmv dogbones
MRA kuipruit
Rim striping
Wat veranderingen in de stickers (oranje gaat nog helemaal weg)
To do:
Planning voor de winter is het wit maken van de wielen
[Geen foto op MF server]

Nick: gasgitaartje
Type: FZR600R
Bouwjaar: 1994
Extra info:
Bluespots
Yoshimura RS3
Donker kuipruitje
Pazzo's
Rizoma handvaten
K&N filter
Xenon
Stalen remleidingen
Valdoppen
full


Nick: LeeRoyV
Type: FZR750
Bouwjaar: 1987
Extra info:
Japanse versie
Vol vermogen (zo'n 100pk)
Sebring Racing demper (Geen DB-killer)
full


Nick: M10000
Type: FZR400rr
Bouwjaar: 1997 (kenteken)
Extra info:
Bos preformance uitlaat
Zwart kuipruitje
Carbon knipperlichten
Zwarte spiegels
qf4t.jpg



 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb onlangs deze FZR gekocht met het doel hem aan het lopen te brengen. Hierbij heb ik 3 mogelijkheden:
1. Hij loopt niet/word te duur om op te knappen en ik sloop hem.
2. Hij start en het is boeiend hem op te knappen, ik ga hem als pekelfiets gebruiken.
3. Hij start en het is boeiend hem op te knappen, ik ga hem verkopen als pekelfiets.

Zo stond hij erbij:
full


Ik heb hem dus al kaal en ben nu bezig de carbs schoon te maken. Om straks eens te kijken of hij wil starten :)
 
Zijn nog meer type's fzr *O*


Maar ikke ben ben een echte fizzer man.
Heb 2 of ja 3 600tjes gehad en rij nu alweer enkele jaren op de mooiste 1000 rond.
De 89er in natuurlijk de mooiste kleuren EN met diep liggende koplampen!!
Veel aan gedaan om d'r te verbeteren maar qua looks zoveel als kan bij het originele gehouden!

specs
olings schokker achter die ook iets langer is dan origineel dus geeft ook wat verhoging.
wp progessief in de voorpoten
stalen remleidingen en koppelings leiding
bleu spots
r1 rempomp
yzf750 koppelingspomp
achter verhoogd door andere dogbones (met mijn naam erin gelaserd)
kop 0,2m gevlakt voor een wat meer gemene vermogens afgifte en extra koppel.
Dit maakt echt een enorm verschil en zeker te samen met het 1 tandje kleinere voor tandwiel!
bovenblok compleet gereviseerd (onderblok alles gecontroleerd en vervangen waar nodig)
Geen steppie's achter meer
kortere knippers achter.
blér pijp
k&n inlegfilter
Osco ketting smeersysteem
dat was 't wel volgens mij..

via043.jpg


zz006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke types zijn er nog meer dan? Ik zit niet zo in de Yammie's. Dit is mijn eerste namelijk door toeval ;)

Heb hem al verkleint, op MF gepost en in de OP gezet.
 
Laatst bewerkt:
oops....


Ik ben ook met toeval aan de fzr geraakt.
Had een nieuwe motor die ik vrij snel weer verkocht had.
Toen wist ik niet wat te kopen.
Na veel tetsritjes kwam ik er nog niet uit.
Totdat een dealer mij op een fzr wees die in een hoekje stond.
Kost niks en kan je toch rijden totdat je echt weet wat je wilt.

Nou ik was d'r snel uit, ik wil old-skool want wat een geweldig leuke motor die fzr600!!
Vanaf dat moment wilde ik niks nieuws meer, old-skool rules!!!
 
oops....


Ik ben ook met toeval aan de fzr geraakt.
Had een nieuwe motor die ik vrij snel weer verkocht had.
Toen wist ik niet wat te kopen.
Na veel tetsritjes kwam ik er nog niet uit.
Totdat een dealer mij op een fzr wees die in een hoekje stond.
Kost niks en kan je toch rijden totdat je echt weet wat je wilt.

Nou ik was d'r snel uit, ik wil old-skool want wat een geweldig leuke motor die fzr600!!
Vanaf dat moment wilde ik niks nieuws meer, old-skool rules!!!

Haha, nou persoonlijk mag ik graag op een jongere fiets rijden. Maar aangezien dit nr 4 in de garage is heb ik de keus.
Aprilia RS125 '99
Aprilia RS250 '00
Soes GSX-R750 '96

Heb vroegah een 2004 Gixxer750 gehad maar ja, op jezelf wonen enzo is duur. Dus ben nu langzaam weer naar jongere fietsen aan het kruipen. En met gevallen als deze FZR bekostig ik dat.


Maar als je nog meer modellen weet of FZR rijders... stuur ze vooral hierheen :)
 
Modellen zijn er echt veel, van de fzr150 tot de 1000 en dan nog de r en rr, sp modellen enz enz..
Geloof dat ik ze zo wel heb
FZR1000
FZR1000 exup
FZR150
FZR250
FZR250R
FZR400
FZR400R
FZR400RR
FZR400RR/SP
FZR500
FZR600
FZR600R
FZR750R/OW-01
FZR750RT
FZR750

Op een 125 aprillia heb ik ook wel eens een dagje rond gereden, erg erg fun om zo'n ding te besturen.

Verder vind ik de jonge motors over het algemeen saai en emotie loos.
Op de old-skool brommers heb je dat wel, lekker werken en bezig zijn op een lekker gemene 2 wieler.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het... zal de titel wat aanlaten passen!

Mja, ach. Tis net wat je leuk vind. Beetje werken vind ik niet erg, als je ergens op moet schakelen is het wel een RS125 :P Maar de motor moet wel een beetje sturen. Ik ben al verwend geraakt :P
 
ja nou!
Op die 125 heb je zo'n kleine powerband dat je aan het schakelen blijft en ook gewoon goed moet zitten om snel te zijn!
Heerlijk is dat..

Maar een fzr stuurt echt wel hoor, vergis je je daar niet in.
Het is alleen wel iets meer dan alleen kijken, je moet wel aan de gang.
Heb je dat spelletje door kan je op een fzr erg snel zijn, op straat en op het circuit.
Voorbeelden genoeg..

Ben benieuwd ofdat dit topic van de grond komt.
Fzr rijders zijn niet zo MF minded (en gelijk hebben ze :X )
Ze hangen meer rond op d'r eigen cluppie *O*
 
ja nou!
Op die 125 heb je zo'n kleine powerband dat je aan het schakelen blijft en ook gewoon goed moet zitten om snel te zijn!
Heerlijk is dat..

Maar een fzr stuurt echt wel hoor, vergis je je daar niet in.
Het is alleen wel iets meer dan alleen kijken, je moet wel aan de gang.
Heb je dat spelletje door kan je op een fzr erg snel zijn, op straat en op het circuit.
Voorbeelden genoeg..

Ben benieuwd ofdat dit topic van de grond komt.
Fzr rijders zijn niet zo MF minded (en gelijk hebben ze :X )
Ze hangen meer rond op d'r eigen cluppie *O*

Ja ik heb ook een login bij het FZR forum. Maar vind het zo onhandig dat ik gene foto's direct kan posten.
 
ok jongens vraagje: een 1990 model heefd die mooie ronde koplamen en het 1991 model een usd voorvork, welke rijdt beter? ik bedoel die 90 vind ik mooier maar stuurt die 91 beter?
full
 
Ja "ik en ik" dus :P Verder idd weinig FZR leven hier.


Ik heb de carbs redelijk uit elkaar nu, waren nog erg schoon eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
nou reed lekker stuurde en remde niet verkeerd, maar ik vond er geen peut inzitten , en er zat een tik in, ik dacht eigenlijk de kleppen of distributie ketting, maar achteraf kan het ook de exup klep geweest zijn.

ik wacht zowiezo even het "koopseizoen" af want de prijzen zakken strax weer!
 
FZR600.
Bj: 1990

De fzr heeft 2 en misschien wel meerdere schuivers gemaakt en is dan ook gekocht als opknapper. Vorige week donderdag gekocht,afgelopen zondag direct mee naar zandvoort gegaan om een circuitdag mee te pakken. Normaliter reed ik een 25 kw GS500e dus het was een flinke ommezwaai. Heb 2:28 mogen rijden daar, zonder enige circuit ervaring. De FZR was vergevingsgezint en uiteindelijk kwamen eerst de knie en vervolgens ook de stepjes en uitlaat aan de grond. Wat een heerlijk ding, het sturen is uiteraard wel werken maar gaat makkelijk na wat oefening. Hier nog een filmpje:

Groet,
Teun
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan