Yamaha fzr1000 1991 // motor valt uit na een tijdje rijden

Ryan 013

Rookie
21 mei 2023
25
5
Hallo allemaal ik ben er weer,

Mijn yamaha fzr1000 van jaar 1991 start en rijd. Maar ik kwam laatst achter na een tijdje rijden dat de motor uitvalt. Ik kan wel de koppeling weer een beetje los laten dan kan ik het weer jump starten dan weer verder rijden. Ik weet niet wat aan de hand is. Is dit misschien iemand anders ook al gebeurd? Kan iemand mijn helpen en dat wij samen hier doorheen gaat
 
Hallo allemaal ik ben er weer,

Mijn yamaha fzr1000 van jaar 1991 start en rijd. Maar ik kwam laatst achter na een tijdje rijden dat de motor uitvalt. Ik kan wel de koppeling weer een beetje los laten dan kan ik het weer jump starten dan weer verder rijden. Ik weet niet wat aan de hand is. Is dit misschien iemand anders ook al gebeurd? Kan iemand mijn helpen en dat wij samen hier doorheen gaat
Al de motor uitvalt tijdens snelheid verminderen kan het zijn dat het stationair toerental te laag staat afgesteld.
 
Hpe zit het met onderhoud? Kilometerstand? Kleppenstellen? Meest voor de hand liggend is wat @RG-gamma zegt. Probeer m masr eens pp 1000 toeren af te stellen
Hpe zit het met onderhoud? Kilometerstand? Kleppenstellen? Meest voor de hand liggend is wat @RG-gamma zegt. Probeer m masr eens pp 1000 toeren af te stellen

ik moet eerlijk zijn ik weet niet wanneer het laaste onderhoud is gedaan. ik heb deze motor 6 weken geleden gekocht. ik heb de hele motor uit elkaar gehaald. in weer in elkaar gemonteerd. alleen de motor blok heb ik niet open gemaakt want die ervaring heb ik niet. maar ik heb wel de oili vervangen, en 2700 ml gevuld. ik zal even de bougies vervangen. ik houd jullie op de hoogte. dankjewel voor het mee denken.
 
En wat was het probleem?
Ik denk niet opgelost. Darom vroeg ik om de onderhoudshistorie. Als de kleppen van en 3GM blok op 0,00 staan, en dat gebeurt, gaan ze heel licht kieren als ze warm worden, en dat gebeurt tijdens het rijden. Na een paar econden koelen ze af en looptie weer gewoon stationair. Maar zoals jij zegt kan de twijfel ook bij de ontsteking zitten, de meeste kans, oude bougies kunnen ook dit verschijnsel geven...
 
Ik had bij die van mij ooit een lektest gedaan, daar kwam 65% uit, toen maar eens de kleppen gecontroleerd en gesteld,
daarna was er nog maar 20% lek van over. Liep overigens ondanks die 65% lek nog niet eens slecht.
Op de GPS 268, en dat met lomp figuur zonder strak motorpak er op.😎 :Y
Met kleiner en lichter persoon in een strak motorpak had er nog wel 280 in gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet opgelost. Darom vroeg ik om de onderhoudshistorie. Als de kleppen van en 3GM blok op 0,00 staan, en dat gebeurt, gaan ze heel licht kieren als ze warm worden, en dat gebeurt tijdens het rijden.
Bij welk blok niet?

Ryan, kan je het probleem beter uitleggen?

Valt de motor pas uit als je de koppeling intrekt tijdens het rijden of ook als je gewoon constant 70km/u rijdt?

Start de motor moeilijk?
 
Bij welk blok niet?

Ryan, kan je het probleem beter uitleggen?

Valt de motor pas uit als je de koppeling intrekt tijdens het rijden of ook als je gewoon constant 70km/u rijdt?

Start de motor moeilijk?
De motor start zonder problemen. Het blijft ook netjes op 1000 toer ook als hij warm is. Maar idd tijden het constant 70km rijden dan valt het uit. Ik druk dan de koppeling in en een jump start de motor start en rijd weer maar als ik rustig blijf rijden dan valt het niet uit
 
So ik heb de carburateur geopend om schoon te maken en het blijkt dat een flotter kapot was. Hier in zat een een schuurtje. Dit is een nieuwe update voor nu. Ik heb ook nieuwe bougies gekocht zal deze monteren. Ow en weet iemand welke sproeier in moet zitten. Want ik zie namelijk 80 en 128 is dit goed. Welke voormat moet de hooft sproeier zijn? Ik heb een gevoel dat deze te groot is.
 
Buitenste zitten 122,5 en binnenste 125, moet ik ff kijken of ik gelijk heb.
Afwijkende maat kan, misschien zit er een dynijet setje in. Kan je herkennen aan een messing propje in een kanaaltje aan de luchtfilter kant, doe eens een foto daarvan? Heb je nog vlotters?
 
Buitenste zitten 122,5 en binnenste 125, moet ik ff kijken of ik gelijk heb.
Afwijkende maat kan, misschien zit er een dynijet setje in. Kan je herkennen aan een messing propje in een kanaaltje aan de luchtfilter kant, doe eens een foto daarvan? Heb je nog vlotters?
Beste Rob bedank voor je reactie, en nee ik heb geen nieuwe flotter ik heb deze heel even met een soldeer pen dicht gesmeld. en ik moet eerlijk zijn de motor valt niet meer uit. dus ik denk dat het aan deze flotter licht.
 
Beste Rob bedank voor je reactie, en nee ik heb geen nieuwe flotter ik heb deze heel even met een soldeer pen dicht gesmeld. en ik moet eerlijk zijn de motor valt niet meer uit. dus ik denk dat het aan deze flotter licht.
ik heb idd een gevoel ook waneer ik gas geeft dat het het zink in eerst alsof the veel lucht krijgt. ik zal wat kleinere sproeiers ook bij bestellen
 
So heren, en idd het blijkt dat de flotter van carburateur 3 een schuurtje in zat. De flotter zat vol met benzine. Hier door ging de flotter niet open. Tijdens het rijden de klein beetje benzine die erin zat ging op en vervolgens ging hij op 3 cilinder en daarna uit vallen.

De sproeier waren ook te groot ik heb deze weer originele laten bestellen en de maten waren 125 of 127. Sproeier 125 is als de motor stock is. En 127 is als je de carburateur kit gebruikt en ook een race uitlaat.

Dankjewel allemaal dit was het weer voorndeze onderwerp.
 
So heren, en idd het blijkt dat de flotter van carburateur 3 een schuurtje in zat. De flotter zat vol met benzine. Hier door ging de flotter niet open. Tijdens het rijden de klein beetje benzine die erin zat ging op en vervolgens ging hij op 3 cilinder en daarna uit vallen.
een vlotter die vol benzine zit drijft niet en sluit dus niet af. hij gaat op 3 cylinders draaien omdat carbu 3 veel te veel benzine doorlaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan