Yamaha fzr1000 1991 // voor fork draait niet soepel.

Ryan 013

Rookie
21 mei 2023
25
5
Ik heb niet lang geleden een yamaha FZR1000 exup 1991 gekocht. Deze heb ik gekocht om een project cafe racer van te maken. Als jullie all weten ik heb all een paar onderwerpen geplaat dit doe ik om andere ook te kunnen helpen als hun deze proplemen ook hebbe.



De probleem is. De voor fork van mijn FZR1000 stuurt niet soepel. Tijden het sturen voel ik dat het ergen tegen aan komt of dat de lagers niet goed zijn. Ik heb ook gelezen mischien dat de fork niet recht staat. Hebben jullie ene idee wat ik kan doen om mijn fork zo goed koop mogelijk zelf te kunnen maken. Of wat voor controlle moet ik uit voeren.



En ik zal hier update van geven als het is gelukt.
 
Wat heb je zelf al gecontroleerd?
Lopen alle leidingen en kabels vrij (remleidingen / gaskabels ed) bij het stuur draaien? Komt er niks klem te zitten? Schuren er geen leidingen of kabels ergens langs?

En anders draai je alles los van het stuur (alle kabels/leidingen). Het voorwiel van de grond en draai dan aan het stuur, voel je weerstand. Trek en druk aan je voorvork. Voel je speling?

Misschien is je balhoofd lager aan zijn eind.
 
Denk dat je beter eerst laat zien wat huiswerk gedaan te hebben voordat je al je vragen hier neerplempt. Iedereen wil je helpen, maar je zal ook zelf wat moeten. Daarbij is een 1000cc verkloten verbouwen naar caferacer en dan zo goedkoop mogelijk hier niet echt de beste insteek....
 
Ik zou er sowieso nieuwe konische lagers instoppen en een dot lagervet. Kost de wereld niet.
Btw. Er zijn zat how to filmpjes van op YouTube.
 
Wat heb je zelf al gecontroleerd?
Lopen alle leidingen en kabels vrij (remleidingen / gaskabels ed) bij het stuur draaien? Komt er niks klem te zitten? Schuren er geen leidingen of kabels ergens langs?

En anders draai je alles los van het stuur (alle kabels/leidingen). Het voorwiel van de grond en draai dan aan het stuur, voel je weerstand. Trek en druk aan je voorvork. Voel je speling?

Misschien is je balhoofd lager aan zijn eind.
Dankjewell voor de feedback. Ik zal idd de kabels gaan controleren als ze niet aan de stuur komen en daarna alle kabel weg halen. Dan zal ik jouw een terug koppeling geven J
 
Denk dat je beter eerst laat zien wat huiswerk gedaan te hebben voordat je al je vragen hier neerplempt. Iedereen wil je helpen, maar je zal ook zelf wat moeten. Daarbij is een 1000cc verkloten verbouwen naar caferacer en dan zo goedkoop mogelijk hier niet echt de beste insteek....
ik zal een update sturen morgen als ik daar mee bezig bent. ( en ja zo goed koop bedoel ik alles zelf te doen ipv een garage )
 
Ik zou er sowieso nieuwe konische lagers instoppen en een dot lagervet. Kost de wereld niet.
Btw. Er zijn zat how to filmpjes van op YouTube.
dankjwel ik zal deze doen als na controlle van de kabel niet de oplossing is.
 
Als dat ding buiten heeft gestaan is een check geen overbodige luxe😉

En stuur foto' s
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    403,6 KB · Weergaven: 28
  • image.jpg
    image.jpg
    236,9 KB · Weergaven: 27
Zo te zien op de foto frame is al afgezaagd. Motor gekocht aleen frame en motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan