YAMAHA FZR1000 doet errug vreemd ?

McScum

Rookie
27 nov 2002
13
0
Rdam
Daar ga ik weer ;( ..... problemen met mijn FZR-tje......

1.choke werkt niet goed......
bij het starten werkt choke niet echt goed..ik moet eerst zelf nog wat gas geven dat ie begint met werken, maar hij gaat dan hele hooge toeren maken(3000-4000!!!). Als ik vervolgens choke een beetje terugduw, gaat ie afslaan(dat gebeurt dan ook gelijkmatig...motor gaat steeds langzamer draaien tot dat ie stopt!). Ik moet het dan met de hand op zo'n 2000 toeren houden tot dat ie warm wordt.
2.vermogen klopt niet/stationair draaien niet stabiel....
bij het rijen(warme motor) heeft de motor moeite met het snel optreken/vermogen...het is net als die motor met volle choke zit te rijden .. (choke is wel uit).er komt dan (als ik de gas opendraai) "zwarte" rook it de uitlaat...stat. toerental is ook weird...soms draait(warm) ie op 1500 toeren en dan valt ie langzaam op 1000-normale rpm
3."blauwe" rook...
als ik bij hard optrekken/rijden ergens in gebied van 8000-10000 toeren ga schakelen(dus ik laat gas los en dan opendraai) komt er "blauwe" wolkje uit mijn uitlaat???(blauwe rook = olie toch?) Bij normaal rijden(3000-7000) is er geen "blauwe" rook, maar ....zie boven :? is dit normaal bij oude motor??? Gebruik ik wel de goede olie? (shell advanc vsx 10w40/)-af en toe bij hard gas geven en hooge versnelling gaat de koppeling ook beetje slipen!!

weet iemand nog wat er aan de hand kan zijn...ik heb dit nog nooit megemaakt...
het weer is echt super om te gaan cruisen :] maar me yamahatje is ziek ;( heeelp.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn buurman heeft ook een FZR1000. Hij heeft de EXUP-klep in de uitlaat laten bijstellen; nu houdt hij weer met gemak de Fireblade van een andere buurman bij. Misschien is dat iets. Trouwens: de EXUP-klep hoorde je voorheen wel rammelen; dat is nu over.
 
is het zoo erg.... ;( ... ik snap het niet..als die zuigerveren kapot zijn dan komt die "blauwe" rook toch constant uit-ook bij normale rijgedag??? + hij zou dan toch abnormaal olie verbruiken(doet ie dus niet)? En kleppen??? hmm misschien wordt toch tijd dat ik die motor inruil...hmmm kost wel heel wat bijbetalen als ik zoiets wil hebben(maar dan jonger) :o f toch wat er aan doen... hoe kan je trouwens die zuigerveren contoleren? compressie meten ofzo?
 
choke-probleem ken ik niet,misschien kabeltje versleten?
Blauw rookje is inderdaad olie,komt in het begin meestal voor als je je motor een beetje afjankt,bij de FZR reeks is dat spijtig genoeg normaal ,die bakken zuipen olie,heb er zelf zo een :)
 
woefie-> wow is dat normaal bij een fzr1000? vreemd....oh well... hmmm maar het vreemde is dat ie weinig olie gebruikt... hoeft alleen af en toe(1000km) een halve glas erbij
wat die choke betreft .. misschien idd is die kabel versleten ofzo...'k zal het ff checken.. of misschien is die carb aan een schonmaakbeurt toe? wat kan ik het beste gebruiken om dat schoon te krijgen....(heb wel iets gevonden op een amerikaanse site maar ik denk niet dat het in nl te verkrijgen is

Joe --> het is een '89 fzr1000exup met 55000km.
Biggest4-> hmmm ik heb laatst nog die exup klep bijgesteld .. het werkt wel goed
 
Blauwe rook=olieverbruik=normaal bij yamaha yzf/fzr.

Ander probleem lijk op verdroogde/gescheurde inlaatrubbers. Slecht starten, alleen lopen op choke met hoge toeren, daarna afslaan bij normaal toerental, slecht opnemen van vermogen, met de hand het toerental hoger moeten houden. Denk dat daar het probleem zit, heb hetzelde gehad, is geen dure ingreep, bij mij zels onder garantie.
 
Blauwe rook=olieverbruik=normaal bij yamaha yzf/fzr.

Ander probleem lijk op verdroogde/gescheurde inlaatrubbers. Slecht starten, alleen lopen op choke met hoge toeren, daarna afslaan bij normaal toerental, slecht opnemen van vermogen, met de hand het toerental hoger moeten houden. Denk dat daar het probleem zit, heb hetzelde gehad, is geen dure ingreep, bij mij zels onder garantie.


FF voor de zekerheid, is stationair ook niet/nauwlijks af te stellen (de ene keer loopt íe te hard, de volgende keer weer tegen het afslaan aan) als íe op temp. gaat het redelijk, dan weet ik bijna zeker dat het de inlaatrubbers zijn. Wel bij vervanging de carbs. opnieuw afstellen en synchroniseren.
 
yep hij doet precies zo ... ik stel die stationair(warm) op 1000rpm en 5 min daarna is ie 1500 .. dan weer 1000 enzv. als de motor koud is kan ie alleen op zo'n 3000 toeren draaien= full choke dan choke ff terug en hij gaat uit...ook bij volle choke loopt ie gelijdelijk op naar 3000 toeren....ik zal die rubbers checken... het zou mooi zijn als alleen dat het is = me + yammy = :]
 
ik heb ook een fzr (89). na de winter starte hij ook slecht :( en beroerd lopen.
heb de carbs ultrasoon laten reinigen start goed ;) en loop nu als een trein :]
en die van mij geeft ook wel een rookpluimpje :? als ik de kraan volopen draai
niks aan de hand. is fzr eigen, het is alleen mis als er ook een hoog olie verbruik bij is.
kijk eens bij www.fzrclub.nl
 
Ultrasoon reinigen:

Van Sleeuwen motoren
Antoniusstraat ...
Volkel (N.Br.)

Kostte een paar jaar geleden ong. fl.150,-
Zullen er best nog veel meer zijn die dit doen, maar dit is de enigste die ik weet.
Suc6
 
Compressie meten!!

Begin hier eerst mee,als je hier al grote verschillen meet, dan hoef je niet verder te zoeken!

Een motor met veel compressieverschil kan nooit goed lopen!, je krijgt dan vaak te veel "vacuumverschil" in je carbs,zodat je blok nooit een goed mengsel krijgt!

Eerst ff meten,dan verder praten.

Suc6 ! :)

John
 
Maak eerst je exupklep maar is gangbaar!! Die dingen willen nog wel is vast gaan zitten. Dan loopt ie erg beroerd (bij mij kwam ie niet boven 4000 toeren uit). Onderaan je uitlaat zit een alu dekseltje. Haal deze los en probeer de haan heen en weer te trekken. Als dat lukt, is ie los. Schrik niet als je dan het gas erop zet :)

Chrissie, die dik tevreden is met zijn exup
 
Terug
Bovenaan Onderaan