Yamaha FZR1000 - kopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Vandaag een stuk (150 km ofzo) gereden op een Yamaha FZR1000 van een collega van me.

Hij wil hem verkopen (wil een R6 of een Fazer 1000) en vroeg of ik hem niet wou kopen. Ik was ook al aan het rondkijken voor een andere fiets (wil wat meer vermogen).

Ding is van 1993 en heeft 145 PK en een koppel van 106 Nm. Wel wat zwaarder dan de moderne supersports, hij weegt 209 kilo. Zodra je rijdt merk je dat niet echt, alleen bij langzame bochten en stilstaand manoevreren wat meer.

Heb er dus op gereden en wat rijdt dat heerlijk zeg, zo\'n vermogen. :}
Overal en altijd genoeg vermogen om vlot te accelereren, waar je bij mijn 400cc toch echt boven de 8000 toeren moet zitten wordt je hier al gelanceerd bij 3000 toeren. :)

Wel vrij veel kilometers (47.000) maar hij is altijd erg goed onderhouden (die collega doet alles zelf en is er zuinig op). Hij heeft net nieuwe banden (Dunlop D207) en nieuwe remblokken voor.
Ziet er verder heel netjes uit, geen krassen ofzo.

Hij vraagt er 11.000 gulden (5000 euro) voor.

Na wat onderhandelen moet 10.000/10.500 kunnen.

Iemand ervaring met zulke fietsen? Wat zeggen jullie van de prijs, is die een beetje reeël?

Graag jullie reacties. :)

edit:

Hier staan 2 foto\'s van dit model, precies zoéén gaat het om:

http://www.bikepics.com/pictures/00626/
http://www.bikepics.com/pictures/00629/
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een \'90 model gehad, man wat heb ik daar een plezier mee gehad, wat wel erg belangrijk is, is de bandenkeuze maar dat zal jouw collega wel weten.
Ik heb alle Japanse merken al gehad maar de Yamaha is de enige met welke ik nooit problemen heb gekend, en dat toch terwijl ik met de FZR het meeste heb gereden!.
Ik heb de motor in \'99 met pijn weg moeten doen, maar zou er zo weer één kopen.
Olie verbruik is(was) praktisch nul
ideaal voor wheelies (gaat soms wel het olielampje aan)

Zit er op een \'93 er nog steeds zo\'n handige benzineschakelaar in de kuip?
 
Heb zelf een \'90 model gehad, man wat heb ik daar een plezier mee gehad, wat wel erg belangrijk is, is de bandenkeuze maar dat zal jouw collega wel weten.
Ik heb alle Japanse merken al gehad maar de Yamaha is de enige met welke ik nooit problemen heb gekend, en dat toch terwijl ik met de FZR het meeste heb gereden!.
Ik heb de motor in \'99 met pijn weg moeten doen, maar zou er zo weer één kopen.
Olie verbruik is(was) praktisch nul
ideaal voor wheelies (gaat soms wel het olielampje aan)

Zit er op een \'93 er nog steeds zo\'n handige benzineschakelaar in de kuip?
Bedankt Eddie voor de info! :)

Die schakelaar zit er idd nog, viel mij ook al op, erg handig. Die collega van me heeft er idd ook nooit problemen mee gehad. :)
 
Vergeten te vertellen dat er een mooie Laserdemper aan hangt, hij klinkt dus erg lekker. :9
 
Probleemloze fiets, bergen rijplezier! Volgens mij goed voor vele km. Zwak punt schijnt de voorvork-keering te zijn. Oftewel kopen dus!
 
Laatst bewerkt:
Als jij \'m lekker vind rijden en \'m graag wil hebben; gewoon kopen!

Als je denkt van dat klote ding wil ik echt niet hebbe; niet kopen!

Maar dat ligt wel een beetje voor de hand.
 
Ik weet er nog 1 te staan met 5800km erop!!!!!!
BT-010 achter en Michelin Pilot Race voor.
Staat bij Motoport Rotterdam voor ±12Mille guldens.Stuurt als een scheermes,is van de Fatboy van de PPP geweest.(dus snel)
Wel vreemd dat er eerst mijlen op stonden :?
hahaha
 
Ik weet er nog 1 te staan met 5800km erop!!!!!!
BT-010 achter en Michelin Pilot Race voor.
Staat bij Motoport Rotterdam voor ±12Mille guldens.Stuurt als een scheermes,is van de Fatboy van de PPP geweest.(dus snel)
Wel vreemd dat er eerst mijlen op stonden :?
hahaha
Thanks Porky, waarom is die zo goedkoop? :?

Wel ERG weinig kilometers/mijlen, klopt dat wel? :?

Zal die fiets ff opzoeken op de website van Motoport . :)
 
Stom toevallig stond ik vandaag bij Hurkx motoren in Eindhoven binnen te kijken naar een FZR1000 precies zoals jij op het oog hebt.
Plaatje van een motor, net wat mooier afgewerkt dan mijn eigen 600 van een jaar later. Mooier achterkantje en mooiere kuip (en de helft meer vermogen :9~ ).
Maar bij deze motorhandelaar moest hij dus €4500 kosten. Dus het moraal van mijn verhaal, dat ding van je collega is te duur, zeker bij die kilometerstand. Die bij Hurkx had er 34000km op staan
 
Laatst bewerkt:
Voor die €5000,- zou ik persoonlijk eerder een leuke 600 kopen dan zo\'n 1000.
Zo\'n 1000 is wel leuk voor het rechte eind, maar voor het betere gooi en smijtwerk heb je van zo\'n 600 veel meer plezier.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 03 februari 2002 00:07 schreef TurboTeunis het volgende:
Een R1 voor €500,- :?

Het ging hier om 5000 EUR he turbo! :)

edit: Never mind.. \'k snap hem al
 
Laatst bewerkt:
Ik kan geen zinnig woord zeggen over die FZR1000
Maar heb je zelf geen andere motoren op het oog?

Ik zou kijken of ik voor dat geld een
kawasaki zxr 750 zou krijgen... :9~

Is zo\'n 1000cc niet lomp snel als je net van
een 400 afkomt?

succes iig!
 
Tja, heeft wel veel km\'s gemaakt ja en toch redelijk aan de prijs, te merken aan de reacties.

Zou nog wel wat van die prijs kunnen krijgen ja maar dan nog.

AAARGH, moeilijk, dat kiezen. |(

Wie noemt mij een leuke 600 of 750 voor maximaal 5500 euro? :?
 
Een leuke CBR600F van 93 heb je wel voor dat geld volgens mij.
Maar binnen kort is de motorbeurs in Utrecht er, dan kun je je mooi oriënteren wat er voor dat geld zoal te krijgen is.
 
Een leuke CBR600F van 93 heb je wel voor dat geld volgens mij.
Maar binnen kort is de motorbeurs in Utrecht er, dan kun je je mooi oriënteren wat er voor dat geld zoal te krijgen is.
Vorig jaar op de Motorbeurs bijna gekocht: een zeer goed uitziende 1994\'er ZZR600 voor 11.000 (voor onderhandelingen), 30.000 km op de teller.

Oftewel: niet kopen, kijk op de Motorbeurs.
 
LE-ZEN rev... ik wilde je net een zxr750 aanpraten :9


misschien krijg je voor 5500 euro ook nog wel
een oudere blade als je dan toch echt blazen wil.

Oudere blades zijn ook bikkelapparaten 8-)
 
Waarom ga je bijv. niet eerst voor een FZR600 of een YZF750. Best wel tof natuurlijk die 1000, maar er moet natuurlijk wel wat te wensen overblijven hè! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan