Yamaha FZR1000 Streetfighter..

Thoisz

MF'er
16 jan 2013
98
0
Utrecht
Hallo allen!

Op deze pagina kunnen jullie vanaf dag 1, letterlijk, de ombouw van mijn laatst nieuwe aanwinst terugvinden. In grote lijnen is het mijn bedoeling om er een agressieve streetfighter van te maken.

Goed, waar hebben we het eigenlijk over? De Yamaha FZR 1000 Exup uit 1991.
Deze heb ik gisteren op kunnen halen voor een mooi prijsje en kan niet wachten om hem uit elkaar te slopen en vervolgens op te bouwen naar eigen zin.

Hierbij vast wat foto's van hoe die erbij stond op de aanhanger:

biue6q.jpg


rc31wh.jpg


29kz912.jpg



Hier vast een beginnetje aan de to do list:

- Streetfighter stuur
- Streetfighter koplamp c.q. voorkap
- digitale teller
- motorblok zwart
- powerfilters erop
- uitlaat inkorten of vervangen voor kort dempertje
- streetfighter kont, nog niet zeker wat voor iets
- kappen/tank over (laten) spuiten, kleur zal waarschijnlijk mat zwart worden (zoals eigenlijk alles :) )
- blok zwart spuiten
- frame, wielen, voorvorkpoten, kroonplaat en achterbrug zwart laten coaten
- alles afwerken naar eigen zin, elektra aansluiten, olie verversen en andere slijtagedelen vervangen en eventueel laten afstellen...

Tot zover mijn lijstje en beginnetje. Hopelijk snel een begin maken en dus een update hier op het forum! Wellicht verander ik nog van idee van kleurstelling/kappen etc. maar daarvoor heb ik nog alle tijd :)

Grtz,
Thijs

-------------------
Update 27-01-15
-------------------

Hallo, was ik weer.
Gisteren bezig geweest met het zover strippen van de FZR zodat ik kan gaan passen en meten met de kont. Zie hier zonder de kuipen welke niet meer terug komen:

24lkj5x.jpg


2d1r0nb.jpg


e84yeb.jpg


Nadat ik zover alle onderdelen had gemonteerd ging ik door om z'n nieuwe kont op te halen, uurtje rijden maar dan had je ook wat. Voor nu heb ik alleen een foto van de kont zelf, behalve dat zaten er nog een hoop andere onderdelen bij zoals het originele subframe van de kont, bijrijderszitje, carbon zitje, kentekenplaathouder en als dat nog niet genoeg is een stel uitlaatbochten om eventueel een underseatpipe te maken (weet nog niet of ik dat wil...), een stuurtje met clipons voor rechtop te zitten en nog een race kontje. Foto's hiervan volgen snel! maar hier in elk geval vast het kontje:

2qvtgkg.jpg


mracsx.jpg


Het is een kontje van een Ducati 848 (onder andere). Vanavond ga ik nog even een zadel ophalen welke ik dan kan samenvoegen met mijn zadel van de FZR zodat ie aan beide kanten perfect aan zal sluiten!

Straks ga ik even kijken hoe het kontje zal staan, even provisorisch monteren en dan zal ik daar ook nog een foto van plaatsen! Al met al zit het tot zover niet tegen en heb ik door de vorige eigenaar van de onderdelen een vliegende start gemaakt wegens hoge gun-factor van de onderdelen! Altijd fijn zulk soort mensen!

Tot de volgende update!!

Grtz,
Thijs


----------------------
Update 28-01-2015
----------------------

Was ik weer! Heb weer het een en ander kunnen doen, stuur gedemonteerd en een zadel opgehaald welke origineel bij de nieuwe kont hoort, deze kan ik straks samenvoegen tot één zadel als de kont op z'n plek zit.

Hier het kontje met het zadel erbij:

14dojtg.jpg


Moet zeggen dat ik het zo al bijna perfect vind :) moet alleen nog het vergrendelingssysteem op de kop tikken want wil het opbergbakje wel intact houden in de kont. twijfel alleen nog of ik deze vanaf het contactslot open wil laten gaan of dat ik de plaats van de originele vergrendeling ga gebruiken...

Verder deze kont natuurlijk even gepast, klein houten subframepje in elkaar geflanst en we hebben gelijk een idee of we op de goede weg zijn. Ik denk zo van wel, beoordeel zelf:

2yyw9e0.jpg


2j68lj6.jpg


244wkma.jpg


2i8jcis.jpg


2cxawbo.jpg


En? Wat vinden we ervan?
Ik vond het wel wat :) Komende zaterdag ga ik het oude subframe (de ophangpunten ervan) samenvoegen met het originele Ducatiframe zodat de kont straks perfect past.

Als dat allemaal gelukt is ga ik is kijken om de kappen iets te verlengen onder het zadel, de bedoeling is om hem door te laten lopen zoals je hieronder kunt zien:

35jw4rc.jpg


Dit wil ik doen door te polyesteren, andere optie zou zijn om het zadel aan de zijkanten te verlengen tot aan het frame, deze word toch opnieuw bekleed. Waar zouden jullie voor gaan?

Tot de volgende update!
Grtz
 
Laatst bewerkt:
Lekkere brommer Thijs, gauw uit elkaar trekken dat ding.
Is dit je eerste project , ga het volgen.
Succes. :W
 
Leuk om te horen, dat zijn alvast 2 volgers dan!

Komt vast goed.

Hiervoor heb ik een ZX6R gehad uit 2000, wat accessoires op/aan/in-gebouwd maar was niet echt mijn type motor. Vandaar de overstap naar streetfighter :)
Gelukkig wel wat ervaring met o.a. polyster van "vroeger" dus moet vast goed komen allemaal!
 
Hallo allen!

Op deze pagina kunnen jullie vanaf dag 1, letterlijk, de ombouw van mijn laatst nieuwe aanwinst terugvinden. In grote lijnen is het mijn bedoeling om er een agressieve streetfighter van te maken.

Goed, waar hebben we het eigenlijk over? De Yamaha FZR 1000 Exup uit 1991.
Deze heb ik gisteren op kunnen halen voor een mooi prijsje en kan niet wachten om hem uit elkaar te slopen en vervolgens op te bouwen naar eigen zin.

Hierbij vast wat foto's van hoe die erbij stond op de aanhanger:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Hier vast een beginnetje aan de to do list:

- Streetfighter stuur
- Streetfighter koplamp c.q. voorkap
- digitale teller
- motorblok zwart
- powerfilters erop
- uitlaat inkorten of vervangen voor kort dempertje
- streetfighter kont, nog niet zeker wat voor iets
- kappen/tank over (laten) spuiten, kleur zal waarschijnlijk mat zwart worden (zoals eigenlijk alles :) )
- blok zwart spuiten
- frame, wielen, voorvorkpoten, kroonplaat en achterbrug zwart laten coaten
- alles afwerken naar eigen zin, elektra aansluiten, olie verversen en andere slijtagedelen vervangen en eventueel laten afstellen...

Tot zover mijn lijstje en beginnetje. Hopelijk snel een begin maken en dus een update hier op het forum! Wellicht verander ik nog van idee van kleurstelling/kappen etc. maar daarvoor heb ik nog alle tijd :)

Grtz,
Thijs

Was je bang dat ie van de kar zou vallen? :+
 
Haha ik zat al te wachten op die opmerking! Ik moest hem in m'n eentje in de vering trekken wat niet helemaal lekker ging dus had er bij het tankstation nog wat bandjes omheen gedaan voor de zekerheid :)
 
vlgs mij is dit model 1992.
1991 had/heeft ronde koplampen.

voor het geval je onderdelen besteld ofzo :)
 
Op het kentekenbewijs staat 13 APR 1991! Maar zal het in de gaten houden, thanks, deze zal net in de overgang zitten ofzo dan!
 
Wat een multifunctionele motor is zo'n fzr toch!. Gebouwd voor het leven!.
Je begint ermee als sportmotor, als je wat ouder wordt maak je er een naked van en als je een jaar of 60 bent en het mak aan wilt doen bouw je er een chopper van!.
Petje af!.
 
Zag er ook goed uit Kars! Wat voor kont had jij daarop gezet? Ik weet nog steeds niet wat voor iets ik erop wil zetten!
 
Ik zou niet weten of het zo'n goed idee is om polyester aan het zitje te gaan maken.
Ben bang dat het zitje op die aansluiting gaat scheuren op den duur omdat het zitje van een flexibel materiaal is en polyester is duidelijk niet echt flexibel......
Iets van materiaal aan dat zitje "lassen" gaat helaas ook niet want het is een soort abs wat is versterkt met vezels waardoor het een soort verbrand ipv dat je een hechting krijgt.
Ik heb zelf een zelfde zitje op mijn zxr zitten en zodoende weet ik van het materiaal.
Het sluit bij jouw al een stuk beter aan als bij mij in het begin, wordt mooi zo!.
Ik zou eerlijk gezegt een ander zadeltje maken en dan eventueel een klein kiertje onderaan voor lief nemen.

Succes!
 
Ik zou niet weten of het zo'n goed idee is om polyester aan het zitje te gaan maken.
Ben bang dat het zitje op die aansluiting gaat scheuren op den duur omdat het zitje van een flexibel materiaal is en polyester is duidelijk niet echt flexibel......
Iets van materiaal aan dat zitje "lassen" gaat helaas ook niet want het is een soort abs wat is versterkt met vezels waardoor het een soort verbrand ipv dat je een hechting krijgt.
Ik heb zelf een zelfde zitje op mijn zxr zitten en zodoende weet ik van het materiaal.
Het sluit bij jouw al een stuk beter aan als bij mij in het begin, wordt mooi zo!.
Ik zou eerlijk gezegt een ander zadeltje maken en dan eventueel een klein kiertje onderaan voor lief nemen.

Succes!

thanks voor je tip! Nu lijkt het op de foto's nogal mee te vallen met de kier maar van bivenaf gezien is dit dan toch een centimeter of 2 tussen de tank en het zadel en aangezien ik nogal een perfectionist ben wil ik toch graag dat dat netjes zit...
In elk geval goed om te weten dat lassen/polysteren niet zal gaan. Denk dat ik dan een verbinding tussen de zadel delen maak dmv een alu plaatje met splitpennem o.i.d.!
 
Terug
Bovenaan Onderaan