Yamaha FZR1000 Streetfighter..

Haha ontspan! Ik wilde ff wat updates hierheen kopiëren van een ander forum maar daar zijn de foto's als bijlage ingevoerd dus die zie je hier niet kwam ik achter. Moet dus ff keer op de pc de foto's via een link bijvoegen! Vandaar 't puntje :p
 
Hallo allemaal,

hierbij even een samenvatting-update van afgelopen tijd, in detail hou ik alles bij op een ander forum aangezien ik daar direct foto's kan uploaden als bijlage en om hier een update te doen moet ik foto's op mn laptop zetten / uploaden / plakken in het forum. Niet perse veel moeite maar moet er wel ff de tijd voor hebben.

Afgelopen weken bezig geweest met het subframe, deze compleet glad geschuurd en in de primer en lak gezet:

2he9e2x.jpg


11v417a.jpg


hv2d6o.jpg


Vervolgens het subframe met de kont erop geschroefd:

20gfxv6.jpg


De volgende stap was het zadel, bekleding verwijderd en het basis kuipje op maat gezaagd ivm de aansluiting op de tank:

9s6xw4.jpg


Even het schuim erop gelegd hoe het ongeveer gaat komen, deze wordt nog bijgesneden voordat het bekleed gaan worden maar wil eerst de zijkapjes afwerken!

33u8hl1.jpg


Nu zie je onder het zadel een gat, hiervoor wil ik zelf een kapje polyesteren, bult werk nog maja, geen gehaast!

Nog wel even bezig geweest met de afwerking aan de achter/zij/onderkant van de kont, hier komt in principe de originele Ducati underseat tegen maar wellicht dat ik die als mal gebruik met onderstaand kleine losse kapje er aan vast zodat deze uit een geheel bestaat.
In elk geval vast de twee kleine stukjes op maat gezaagd:

29ux1g0.jpg


en met het kapje:

24grhh0.jpg


Tot zover de update! Hoop volgende keer een heel end te zijn met het polyesteren van de kapjes onder het zadel, dat gaat me nog een hoop tijd en moeite kosten ben ik bang!

Grtz
 
Ik heb destijd de vorm van de tank van mijn project compleet gemodificeerd met een truuk uit de modelbouw wereld.

Je kan de achterkant van je tank kaal schuren met grof schuurlinnen zodat het lekker ruw is voor een goede hechting. Je kan wat polyesterhars aanmaken en er dan zogenaamde "glass bubbles" doorheen mengen. Dat is een vulmiddel wat bestaat uit minuscule glasbolletjes en als je dat door polyesterhars heenmengt krijg je een soort van polyster vulmiddel wat nog het meest lijkt op opgeklopt eiwit, alleen kan je de dikte zelf bepalen door de hoeveelheid van die glass bubbles je erdoorheen pleurt. Ook bestaan er verdikkingsmiddelen voor hars zodat het niet zo makkelijk wegzakt.



Weegt niks, je smeert het met een spatel makkelijk 5 cm dik op en als het uitgehard is heb je een harde basis die je met een rasp of grove vijl perfect kan modelleren.

Glass Bubbles verkoopt iedere grote modelbouw zaak, anders internet wel.

Op de site van bijvoorbeeld R-G kunststoffen (Duits) staat al dat spul beschreven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijd de vorm van de tank van mijn project compleet gemodificeerd met een truuk uit de modelbouw wereld.

Je kan de achterkant van je tank kaal schuren met grof schuurlinnen zodat het lekker ruw is voor een goede hechting. Je kan wat polyesterhars aanmaken en er dan zogenaamde "glass bubbles" doorheen mengen. Dat is een vulmiddel wat bestaat uit minuscule glasbolletjes en als je dat door polyesterhars heenmengt krijg je een soort van polyster vulmiddel wat nog het meest lijkt op opgeklopt eiwit, alleen kan je de dikte zelf bepalen door de hoeveelheid van die glass bubbles je erdoorheen pleurt. Ook bestaan er verdikkingsmiddelen voor hars zodat het niet zo makkelijk wegzakt.



Weegt niks, je smeert het met een spatel makkelijk 5 cm dik op en als het uitgehard is heb je een harde basis die je met een rasp of grove vijl perfect kan modelleren.

Glass Bubbles verkoopt iedere grote modelbouw zaak, anders internet wel.

Op de site van bijvoorbeeld R-G kunststoffen (Duits) staat al dat spul beschreven.


Thanks voor de tip! Altijd handig! Waar zou je in dit geval op doelen om dat te gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan