Yamaha FZR250R (1990)

JerreS

Rookie
21 sep 2004
23
0
Lochristi
Hoi,

Ik heb net een mooie Yamaha FZR250R gevonden van 1990.
Mijn vraag is nu weet iemand of deze geschikt zijn voor een klein rijbewijs?

Jerre
 
Neej denk dat hij zo'n 20 a 30 pk teveel heeft.

IS wel terug te voeren naar 25 kw alleen zover ik weeet niet op kenteken te krijgen.
 
En ken je misschien ook moto's (25Kw) die ook zo'n vette tank en kader hebben? Het is omdat ik zot ben van streetfighters en deze leek me er erg geschikt voor, jammer van de Kw's ;(
Misschien andere 25Kw fietsen die zich ertoe lenen een beetje verbouwd te worden?

Jerre
 
Zijn redelijk zeldzaam. Dan heb je echt een hele gave unieke fiets.

in australie rijden er zat van die dingen.

Daar hebben ze ook beperkt rijbewijs (verscheelt per staat, maar in de meeste is het wel zo) zoals hier, alleen hun hebben een restrictie op het aantal cc's
niet het kw gehalte.
Dus daar is er een echte markt voor.
Er schijnt zelfs een fabrikant te zijn die een 250 cc racemachine op de markt heeft gebracht daar. enige omschrijving die ik van de australische jongen kreeg was "We call it a pepsi-bike, because it got those Pepsi colors" (was een stagaire uit australië, kwam bij ons een maandje kijken)
maar dat ding schijnt dus gewoon nog 250km/h te lopen. :)

Ik heb zelf 1 keer een cbr250 gezien, hij klinkt onderin net als een brommertje, maar zodra dat gas open gaat en hij een beetje begint te leven (zegmaar tussen de 10.000 en 18.000 toeren ofzo) dan klinkt dat best geinig :P
 
M'n vriendin rijdt op een FZR250R uit 87, geinig fietsje, loopt ongeveer 180 en heeft 48 pk, iets teveel voor een 25 kW rijbewijs. Maar stuurt als een scheermes!
 
www.motorbikes.be/en/Yamaha/1990/FZR%20250%20R/

Zo is er volgens mij ook de
- cbr 250 rr
- zxr 250
- gsx 250 r

Kheb ze nog nooit zien rijden, lijken me geinige dingen.

edit: Nog gegoogled

p072.ezboard.com/fexupbrotherhoodfrm3.showMessage?topicID=71.topic

www.bikepics.com/yamaha/fzr250/

yamaha-fzr250-89-bikepics-107829.jpg

Dit is dan een 1989-er
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit!!!!!

Ik heb de FZR400, 600 en de 1000 gehad, maar nog nooit de genoegen gehad om op een 250 te rijden. Maar het lijkt me inderdaad wel sturen als een scheermes!!!

PICCIES !!!!!!!!

Groetjes,

Willi
 
Zo is er volgens mij ook de
- cbr 250 rr
- zxr 250
- gsx 250 r

Kheb ze nog nooit zien rijden, lijken me geinige dingen.

Je vergeet de ZXR250RR. Van alles is bijna wel een 250. Perfecte markt voor in Japan, in Europa helaas niet. Zou het best geinig vinden om er een 250 naast te hebben voor in de stad. Effe op de brommert naar de Albert Heijn.

Maargoed, nu heb ik ook een snelle brommert die dat ook goed kan :)
 
Je vergeet de ZXR250RR. Van alles is bijna wel een 250. Perfecte markt voor in Japan, in Europa helaas niet. Zou het best geinig vinden om er een 250 naast te hebben voor in de stad. Effe op de brommert naar de Albert Heijn.

Maargoed, nu heb ik ook een snelle brommert die dat ook goed kan :)

Ik ben dus de "rr" vergeten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan