Yamaha FZR400, wie weet hier meer vanaf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Ik moet over 2 weken afrijden, en wil graag deze zomer (mocht ik het halen) nog wat motorrijden. :]

Ik kan nu goedkoop een Yamaha FZR400 kopen, van 1991 met maar 25.000 km's op de teller. Hij moet 5250 gulden kosten, lijkt me een leuke motor om mee te beginnen.

Kent iemand dit type of weet iemand hier meer van? En wat vinden jullie van de prijs? :?

Thanks. :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Revolution op 2001-07-13 02:40 ]
 
Die 400 zijn hele leuke motoren.
Me vriendin heeft een CBR400 gehad.
Heb ooit eens een Englische test gelezen waarin de CBR, daarna de RVf, VFr, ZXR en dan de fzr en gsxr400 in die volgorde als beste uit de test kwamen, maar weet niet de onderlinge verschillen meer.

De prijs lijkt me niet verkeerd.
 
de 400tjes zijn echte gooi en smijt fietsen....

lekker rap voor woon/werk....alleen niet voor op de snelweg...hebben dan net ff teweing "umpfh"

voordeel...als je hier GOED op kunt rijden...kan je de rest achter je laten.
maat van me heeft er een gehad...bochten wwerk was ie de beste...lange stukken kwam ie net te kort.

Maar is zeker een zeer leuk beginners fiets..misschien dat je hem gauw "normaal" vindt!!!!

en de prijs vindt ik ook wel meevallen.
hoop dat je hier wat aan hebt :]
 
Ik rij zelf op een CBR 400RR :) . Je kunt er alles mee doen (behalve harder dan 240 rijden dan). Ik heb er ontzettend veel schik mee.
 
Thanks voor de reacties, happy: die link werkt niet, zou je die nogmaals kunnen posten? :)
 
Ik ben zelf een grote fan van 400tjes. Lekker klein en licht met van die krijsende motorblokjes... :9~
O ja, wat info:

Motor: Yamaha FZR 400
Gebouwd: 1988-heden
Motortype: Viertakt 4 cilinder in lijn, vloeistof gekoeld, 16 kleppen
Inhoud: 399cc
Compressie verhoudingen: 12,2:1
Boring x slag: 56 x 40,5 mm
Max. Vermogen: 59 pk @ 12000 rpm
Max. Koppel: 4 kgm @ 9500rpm
Topsnelheid: 200 km/uur
Elektrische inst.: 12 volt
Ontsteking: elektronisch
Startsysteem: elektrisch
Koppeling: meervoudige natte plaat
Versnellingen: 6
Overbrenging: primair tandwielen, secundair ketting
Frame: Deltabox
Vering voor: hydraulische telescoopvork
Vering achter: enkele schokdemper
Remmen voor: dubbele geperforeerde schijf (282mm)
Remmen achter: enkele geperforeerde schijf (210mm)
Bandenmaat: vóór 110/70-ZR17, achter 140/60-R18
L x B x H: 2015 x 705 x 1080 mm
Gewicht leeg: 160 kg
Tankinhoud: 15 liter, normaal loodvrij

Met dank aan: Alle motoren 1951-heden door Ruud Vos :}
 
Thanks Frits! :)

Idd leuk, lekker veel toeren mag dit ding maken, ik meende tot 14.000 tpm :9~
 
Nog wat extra info: het is een zwarte, dus mooie kleur (vind ik). Verder schijnt het een Amerikaanse uitvoering te zijn ofzo, dus met mijlen ipv kilometers op de teller (16.000 mijl gelopen) maar dat vind ik niet zo'n probleem. Denk je dat je 100 rijdt, rij je 160 ;)

Heeft iemand toevallig een foto van het model van 1991?
 
Nog wat extra info: het is een zwarte, dus mooie kleur (vind ik). Verder schijnt het een Amerikaanse uitvoering te zijn ofzo, dus met mijlen ipv kilometers op de teller (16.000 mijl gelopen) maar dat vind ik niet zo'n probleem. Denk je dat je 100 rijdt, rij je 160 ;)

Heeft iemand toevallig een foto van het model van 1991?

Als het goed is, staan de km's er ook onder (tenminste wel bij de GS500e uit Amerika/UK). Dus dan hoef je niet even uit te rekenen hoe hard je moet rijden als je een gatso langs de snelweg ziet staan :)
 
Er is ook een Fazer 400. Er stond er een paar maanden geleden een bij Motoport Almere voor 9250.

Proefritje gemaakt en best gelachen met dat ding. Ik vond hem alleen te rumoerig op de snelweg (120 was 7000 toeren ofzo). Verder een heerlijke gooi-en-smijtfiets.
 
Ik moet over 2 weken afrijden, en wil graag deze zomer (mocht ik het halen) nog wat motorrijden.
Ik denk niet dat het verstandig is dat jij op een motor stapt :) Als je een stoppie probeert val je vast, enne ik denk dat je ooit nog wel eens een gsxr totall loss rijdt :+

KICK???????
 
Op vrijdag 13 juli 2001 04:39 schreef Revolution het volgende:
de teller. Hij moet 5250 gulden kosten, <BR>
<BR>..........? En wat vinden jullie van de prijs?
Euh.......Rev......
je kunt niet meer met guldens betalen :+


Hahahahahahaha
 
Het lijkt tegenwoordig wel een sport om oude topics omhoog te schoppen...

Op verzoek van topicstarter gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan