Yamaha Fzr600 verbouwing

Da_V_iD

Die hard MF'er
1 jun 2004
518
0
Eindhoven
Hoi :)
Velen zullen mij niet kennen, daarom maar even snel een kleine introductie van mezelf.
Mijn naam is David , ben 20 jaar oud en woon in het zuiden des landen. Ik studeer en in mijn vrije tijd klooi ik het liefste aan alles wat een motorblok heeft.

In Januari kocht ik mijn eerste motor, een Suzuki GS500. Die motor is mijn dagelijks vervoermiddel. Verder heb ik nog een Beta Tr32 trailmotortje en een Honda XL500 gehad. Maar ik moest toch een sportmotor ,dus je gaat eens rondkijken wat een beetje leuk uitziet voor niet teveel geld (je blijft een student :P). Tevens moet ik nog 25kw rijden, dus maximaal een 600cc'ertje. Na een ritje op een Fzr600 van een maatje was ik verkocht.

Na wat zoekwerk kwam ik er eentje tegen voor een prijs die me wel beviel. Op een regenachtige herfstdag met de auto naar Helmond en na het proefritje besloot ik de motor te kopen. Tevens heb ik voor weinig geld een Fzr erbij gekocht voor onderdelen.

Zo zag de motor er uit toen ik hem kocht:

7w8fp5v.jpg


8bz92e8.jpg


Aangezien ik toen nog niet echt van plan was de motor flink te verbouwen , knapte ik em zo goed mogelijk op. Onder andere door kuipwerk van de sloop motor te gebruiken. Zo zag de motor een weekend later uit:

85et5s5.jpg


6x9v3vd.jpg


Maar toch was ik niet helemaal tevreden, dus ben ik begonnen met een grote verbouwing :). Punten die me stoorde aan de motor :

- Voorkuip
- Kont
- Tank
- 150 brede achterband

Dus ik ben begonnen met spulletjes te verzamelen. Het begon met een andere voorkuip, ik wilde er zowiezo eentje van een 92/93 model aangezien die een mooiere lijn heeft. Ik vond een polyester kuip:

6k6x2dz.jpg


Vervolgens heb ik hem dichtgepolyesterd:

8au6byw.jpg


Ik wil nog een mooie luchtinlaat erin verwerken, met zwart racegaas en daarachter een Lenslamp. Zodat het de motor een mooie cleane racelook geeft :)