yamaha fzs 600 naked conversion met uitleg :-)

Hunsinger

MF'er
16 aug 2019
94
24
Hallo allen !
een tijd geleden had ik al aangekondigd dat ik mijn fazer naked wou maken en aangezien hij een paarmaande geleden is omgereden door een debieltje MET parkeersensoren maar toch nog achteruit tegen me motor aan omgereden. Na dat incident dacht ik nou moet ik het wel gaan aanpakken aangezien de voorkap gescheurd was etc dus we zijn bij ali even een koplamp gaan bestellen met bevestigings materiaal wat bij aankomst er echt goed uit zag ook en kwalitatief goed voelde.
Ik wist dat de kilometer teller een uitdaging ging worden en het meest nette zou zijn op het stuur dus heb beugels besteld met rubber in de binnenkant om het op mijn stuur te zetten aangezien ik de orginele wou behouden. Aangezien ik zelf geen goed verstand heb van electra heb ik mijn afgesproken met mijn beste maatje die helemaal in TIEL woont ik in ROTTERDAM dussss het was een uurtje rijden maar na aankomts meteen de motor op de brug en let the klussen begin !

20210228_112413.jpg


met alles los halen wilde ik zoveel mogelijk rubbertjes en schroefjes etc bewaren van de fazer want de orginele onderdelen van deze motor zijn enorm kwalitatief dus heb bijna ook alles herbruikt. Toen de de gehele voorkap erafgehaald kwamen wij bij het skeletje aan van de voorkap.

20210228_113934.jpg


Ik zag dat het met de beugels niet ging lukken ivm de afstand die we hadden ivm het stuur en het remreservoir dus we hebben het bevestigings deel van de skelet afgezaagd en die gaan we herbruiken samen met de beugels toen kwamen we wel uit qua afstand.

20210228_115421.jpg


en het gezaagde deel hier met de 2 beugels in het midden van het stuur zat alles er super stevig aanvast.

20210228_141517.jpg


na het zagen en meten hebben we alles uitgemeten qua de hoogte en afstand van de koplamp en heeft me maatje Ercan een mooie adapter op gezet met nieuw draad uiteindes.

20210228_140409.jpg


en de adapter op de orginele adapter van yamaha ook alle draden hebben wij orgineel gehouden.

20210228_141330.jpg


waar we wel zijn achtergekomen is dat dit een makkelijk klusje is met een paar aanpassingen en vooral goed gereedschap is dit goed te doen en maakt de fazer naar mijn mening veel leuker !! het ziet er sportiever en wat nieuwer uit.

20210228_142043.jpg


na het passen en meten alles vast gezet en aangedraaid ook zoveel mogelijk met rubber ertussen ivm trilling etc en toen natuurlijk de spiegels want de orginele spiegels kan je niet gebruiken die hebben 2 schroeven en zijn niet verticaal te bevestigen dus heb ik van een andere maat een set orginele MT10 spiegels gekregen super nice en die paste PERFECT !! en
20210228_151636.jpg
het eindresultaat mag er wezen !!

20210228_151630.jpg


de week ervoor heb ik de motor een totale beurt gegeven super makkelijk bij deze motoren zelfs met 2 linker handen, en heb een nieuwe delkevic uitlaat van 200mm geplaatst.. na het plaatsen had ik spijt... hahah super dikke uit laat enkel VEEL te luid dus daar moet ik nog even wat op verzinnen maar hij staat wel geweldig.



Al met al een geweldig middag gehad met me maat Ercan en we hebben deze normale fazer naar een next level gebracht vindt ik , aankomende plan is de koplamp te spuiten in dezelfde kleur als de motor en dat isie voor mij part af en zomer klaar.
 
Is er een specifieke reden dat je de teller unit zo hoog op het stuur hebt geplaatst? Die zou zoals ik het op de foto's zie prima net boven de koplamp kunnen worden geplaatst.
Dan staat de unit niet als een soort alleenstaand gevaarte op je stuur en kun je de witte achterkant en kabels beter wegwerken
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
nee geen specifieke reden enkel dat de bevestigings beugels en het materiaal beperkt was en hij toch ergens stevig moest staan we hebben het wel geprobeerd enkel kwamen wij materiaal te kort en kwamen wij in de knel met het sleutelgat en ik zelf vindt de teller niet lelijk maar de afwerking vindt ik ook dat het wat meer geschaduwd kan worden haha mischien met een wind ruit op de voorkant ? leuke dingen voor in het voorschiet maar voor nu was dit het beste wat wij konden fabriceren
 
Vet ding! Maar inderdaad, die tellers vind ik ook niet zo fraai. (maar boeie, wie ben ik?)

Kan je niet het volgende doen:
- Framepje afzagen bij de gele strepen
- 2 gaten boren in het frampje vlak onder je tellers.
- Deze monteren op je beugels zodat de rode cirkels overeen komen.
1614866075566.png


Kijk, dat krijg je dit:
1614866303727.png


Zoals je kan zien ben ik redelijk goed in photoshop.
 
Laatst bewerkt:
Vet ding! Maar inderdaad, die tellers vind ik ook niet zo fraai. (maar boeie, wie ben ik?)

Kan je niet het volgende doen:
- Framepje afzagen bij de gele strepen
- 2 gaten boren in het frampje vlak onder je tellers.
- Deze monteren op je beugels zodat de rode cirkels overeen komen.
Bekijk bijlage 1603290

Kijk, dat krijg je dit:
Bekijk bijlage 1603291

Zoals je kan zit ben ik redelijk goed in photoshop.
Gewoon een Aluminium plaatje zagen mat Zwart spuiten en ervoor plaatsen ziet er dan mooi uit . Ik ben zelf met een Fazer uit 2000 bezig daar komen R 6 wielen en voorvork in die is Mega instelbaar en dikker maar dat is wel een klusje .
 
Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Maar het gaat erom dat jij er tevreden mee bent. Lekker blijven rommelen, is 't mooiste wat er is 👍🤘
 
Vet ding! Maar inderdaad, die tellers vind ik ook niet zo fraai. (maar boeie, wie ben ik?)

Kan je niet het volgende doen:
- Framepje afzagen bij de gele strepen
- 2 gaten boren in het frampje vlak onder je tellers.
- Deze monteren op je beugels zodat de rode cirkels overeen komen.
Bekijk bijlage 1603290

Kijk, dat krijg je dit:
Bekijk bijlage 1603291

Zoals je kan zien ben ik redelijk goed in photoshop.
Wel even checken of de koppelingskabel dan inderdaad uitkomt in het tellerhuis, net zoals in je Photoshop O-)
 
Maar dan blijft de vraag, zet je de slijptol in de kabel of de tellerbak? :')
Je hebt een heel weekend om dat te bedenken _O-

eerst maar eens kijken of het geheel past, ik zou er helemaal een andere teller opzetten, maar ik heb iets tegen alles wat ergens boven uitsteekt bij een motor, spiegels bijvoorbeeld, gaan er al eerste af

Maar zoals eerder gezegd, het is jouw project, je bent lekker bezig, en je moet ergens beginnen toch? als je maar lol hebt en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
 
Je hebt een heel weekend om dat te bedenken _O-

eerst maar eens kijken of het geheel past, ik zou er helemaal een andere teller opzetten, maar ik heb iets tegen alles wat ergens boven uitsteekt bij een motor, spiegels bijvoorbeeld, gaan er al eerste af

Maar zoals eerder gezegd, het is jouw project, je bent lekker bezig, en je moet ergens beginnen toch? als je maar lol hebt en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
Rij je nooit op je motor, of heb je een BMW C1?
 
Rij je nooit op je motor, of heb je een BMW C1?
Alles behalve mezelf uiteraard, mijn Z800 had geen spiegels bovenop en geen ruitje meer, want anders liep de lijn niet mooi door.
De MT10 had ook underbar spiegels, de Harley ook, en de caferacer in aanbouw gaat ook geen spiegels boven op krijgen.

ik vind koffers bovenop (en je hebt echt gigantische bouwwerken) ook echt zooooo lelijk (wel erg praktisch, ik weet het) ooit een Ducati 916 met een topkoffer gezien, dat doet gewoon pijn aan je ogen.

Ik vind lijnen gewoon erg belangrijk in een motor, heb voor de caferacer een kontje gemaakt en daar ben ik echt heel lang mee bezig geweest, gewoon omdat het overeen moest komen met de tank, heeft me de ruimte voor een accu gekost, maar dat is dan maar zo, dan gaat die weer ergens anders heen (of die hele ieniemienie cellenpakkertjes bestellen, ondanks dat de pas bestelde Li-Ion weer met pensioen kan voordat ie gebruikt is)

Maar zoals gezegd, dat is mijn mening, en die van een ander respecteer ik, het gaat er immers om DAT je lol hebt en niet zozeer WAAROP.
 
Alles behalve mezelf uiteraard, mijn Z800 had geen spiegels bovenop en geen ruitje meer, want anders liep de lijn niet mooi door.
De MT10 had ook underbar spiegels, de Harley ook, en de caferacer in aanbouw gaat ook geen spiegels boven op krijgen.

ik vind koffers bovenop (en je hebt echt gigantische bouwwerken) ook echt zooooo lelijk (wel erg praktisch, ik weet het) ooit een Ducati 916 met een topkoffer gezien, dat doet gewoon pijn aan je ogen.

Ik vind lijnen gewoon erg belangrijk in een motor, heb voor de caferacer een kontje gemaakt en daar ben ik echt heel lang mee bezig geweest, gewoon omdat het overeen moest komen met de tank, heeft me de ruimte voor een accu gekost, maar dat is dan maar zo, dan gaat die weer ergens anders heen (of die hele ieniemienie cellenpakkertjes bestellen, ondanks dat de pas bestelde Li-Ion weer met pensioen kan voordat ie gebruikt is)

Maar zoals gezegd, dat is mijn mening, en die van een ander respecteer ik, het gaat er immers om DAT je lol hebt en niet zozeer WAAROP.
Mand.
 
zeker een mooie oplossing ! enkel weet niet of veel mensen de fazer kennen maar het sleutelgat zit precies waar jij zegmaar de teller naar beneden zou halen haha heb er zeker aan gedacht hoor hoe ofwat met die teller maar omdat ik hem die dag rijden wou was dit de beste oplossing ivm het sleutel gat, beste oplossing is een hele andere teller maar dat is voor later. Vandaag de kap van de koplamp gespoten in een bijna dezelfde kleur ziet er veel beter uit nu , en ook aan het blok begonnen zodat alles wat netter erbij staat !, zit enkel nog wel met die kut herrie uit de delkevic demper hahah iemand een idee om dat te dempen ? de DB killer zit er zelfs in en nog is hij veel te hard. greetz
 
Je hebt ook kant en klare naked ombouwset (wat je zelf natuurlijk ook kan knutselen), dan is de tellerbak wat meer bedekt. Klein ruitje ervoor en je ziet er helemaal niks meer van. :)

Fazer_600_schwarz-3.jpg

Fazer_600_schwarz-2.jpg
 
joh hahaha had een idee geweest als ik dat had gevonden maja heb nu dit allemaal in elkaar geflanst, ga uiteindelijk wel een andere teller erop zetten maar ben voor nu wel even tevrede deze zomer :-) ik heb ook een honda forza 125cc waar ik mee bezig ben en daar ik trouwens bizar weinig van te vinden qua informatie... het forum en internet staat vol van de PCX en maar de forza niet.. vraag me ook af of het dezelfde blokken zijn , ik heb er 1 uit 2015
 
Setje is ook wel aan de prijs, staat wel ergens op eBay. Duits bedrijf geloof ik dus ook E-keur..

Ben zelf ook van plan om een Fazer 600 aan te schaffen en naked van te maken dus had al wat rond gekeken, en bij ome Ali al een koplamp besteld :9
 
ik heb 3 motoren gehad sinds het behalen van mijn rijbewijs en vindt de fazer echt echt een top motor ! snel , goede rij houding , kwaliteit , makkelijjk te onderhouden en knutselen het is echt een top ding en zeker aan aanrader !
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Heb er al is ééntje gehad voor een jaartje :)

Vond de kuip toen wel bagger met mijn lengte, heel veel turbulentie (net zoals de TDM en Fazer 1000..). Daarom wil ik er nu ook een naked van maken. Iets kortere vertanding zodat die laag in de toeren na een haarspeldbocht wat vlotter weer in de toeren klimt. SBK stuurtje erop etc. Vond hem toen qua rijwielgedeelte en comfort wel fijn.
 
Ja zeker , was zelf ook nog van plan tandje minder voor en 2 tandjes hoger achter maar ben tot nu toe niets tegen gekomen voor achter 2 of 3 tanden meer maar de reviews die ik lees zijn super de fazer moet dan echt een hele andere motor worden met die vertanding
 
Terug
Bovenaan Onderaan