Hunsinger
MF'er
- 16 aug 2019
- 94
- 24
Hallo allen !
een tijd geleden had ik al aangekondigd dat ik mijn fazer naked wou maken en aangezien hij een paarmaande geleden is omgereden door een debieltje MET parkeersensoren maar toch nog achteruit tegen me motor aan omgereden. Na dat incident dacht ik nou moet ik het wel gaan aanpakken aangezien de voorkap gescheurd was etc dus we zijn bij ali even een koplamp gaan bestellen met bevestigings materiaal wat bij aankomst er echt goed uit zag ook en kwalitatief goed voelde.
Ik wist dat de kilometer teller een uitdaging ging worden en het meest nette zou zijn op het stuur dus heb beugels besteld met rubber in de binnenkant om het op mijn stuur te zetten aangezien ik de orginele wou behouden. Aangezien ik zelf geen goed verstand heb van electra heb ik mijn afgesproken met mijn beste maatje die helemaal in TIEL woont ik in ROTTERDAM dussss het was een uurtje rijden maar na aankomts meteen de motor op de brug en let the klussen begin !
met alles los halen wilde ik zoveel mogelijk rubbertjes en schroefjes etc bewaren van de fazer want de orginele onderdelen van deze motor zijn enorm kwalitatief dus heb bijna ook alles herbruikt. Toen de de gehele voorkap erafgehaald kwamen wij bij het skeletje aan van de voorkap.
Ik zag dat het met de beugels niet ging lukken ivm de afstand die we hadden ivm het stuur en het remreservoir dus we hebben het bevestigings deel van de skelet afgezaagd en die gaan we herbruiken samen met de beugels toen kwamen we wel uit qua afstand.
en het gezaagde deel hier met de 2 beugels in het midden van het stuur zat alles er super stevig aanvast.
na het zagen en meten hebben we alles uitgemeten qua de hoogte en afstand van de koplamp en heeft me maatje Ercan een mooie adapter op gezet met nieuw draad uiteindes.
en de adapter op de orginele adapter van yamaha ook alle draden hebben wij orgineel gehouden.
waar we wel zijn achtergekomen is dat dit een makkelijk klusje is met een paar aanpassingen en vooral goed gereedschap is dit goed te doen en maakt de fazer naar mijn mening veel leuker !! het ziet er sportiever en wat nieuwer uit.
na het passen en meten alles vast gezet en aangedraaid ook zoveel mogelijk met rubber ertussen ivm trilling etc en toen natuurlijk de spiegels want de orginele spiegels kan je niet gebruiken die hebben 2 schroeven en zijn niet verticaal te bevestigen dus heb ik van een andere maat een set orginele MT10 spiegels gekregen super nice en die paste PERFECT !! en
het eindresultaat mag er wezen !!
de week ervoor heb ik de motor een totale beurt gegeven super makkelijk bij deze motoren zelfs met 2 linker handen, en heb een nieuwe delkevic uitlaat van 200mm geplaatst.. na het plaatsen had ik spijt... hahah super dikke uit laat enkel VEEL te luid dus daar moet ik nog even wat op verzinnen maar hij staat wel geweldig.
Al met al een geweldig middag gehad met me maat Ercan en we hebben deze normale fazer naar een next level gebracht vindt ik , aankomende plan is de koplamp te spuiten in dezelfde kleur als de motor en dat isie voor mij part af en zomer klaar.
een tijd geleden had ik al aangekondigd dat ik mijn fazer naked wou maken en aangezien hij een paarmaande geleden is omgereden door een debieltje MET parkeersensoren maar toch nog achteruit tegen me motor aan omgereden. Na dat incident dacht ik nou moet ik het wel gaan aanpakken aangezien de voorkap gescheurd was etc dus we zijn bij ali even een koplamp gaan bestellen met bevestigings materiaal wat bij aankomst er echt goed uit zag ook en kwalitatief goed voelde.
Ik wist dat de kilometer teller een uitdaging ging worden en het meest nette zou zijn op het stuur dus heb beugels besteld met rubber in de binnenkant om het op mijn stuur te zetten aangezien ik de orginele wou behouden. Aangezien ik zelf geen goed verstand heb van electra heb ik mijn afgesproken met mijn beste maatje die helemaal in TIEL woont ik in ROTTERDAM dussss het was een uurtje rijden maar na aankomts meteen de motor op de brug en let the klussen begin !
met alles los halen wilde ik zoveel mogelijk rubbertjes en schroefjes etc bewaren van de fazer want de orginele onderdelen van deze motor zijn enorm kwalitatief dus heb bijna ook alles herbruikt. Toen de de gehele voorkap erafgehaald kwamen wij bij het skeletje aan van de voorkap.
Ik zag dat het met de beugels niet ging lukken ivm de afstand die we hadden ivm het stuur en het remreservoir dus we hebben het bevestigings deel van de skelet afgezaagd en die gaan we herbruiken samen met de beugels toen kwamen we wel uit qua afstand.
en het gezaagde deel hier met de 2 beugels in het midden van het stuur zat alles er super stevig aanvast.
na het zagen en meten hebben we alles uitgemeten qua de hoogte en afstand van de koplamp en heeft me maatje Ercan een mooie adapter op gezet met nieuw draad uiteindes.
en de adapter op de orginele adapter van yamaha ook alle draden hebben wij orgineel gehouden.
waar we wel zijn achtergekomen is dat dit een makkelijk klusje is met een paar aanpassingen en vooral goed gereedschap is dit goed te doen en maakt de fazer naar mijn mening veel leuker !! het ziet er sportiever en wat nieuwer uit.
na het passen en meten alles vast gezet en aangedraaid ook zoveel mogelijk met rubber ertussen ivm trilling etc en toen natuurlijk de spiegels want de orginele spiegels kan je niet gebruiken die hebben 2 schroeven en zijn niet verticaal te bevestigen dus heb ik van een andere maat een set orginele MT10 spiegels gekregen super nice en die paste PERFECT !! en
de week ervoor heb ik de motor een totale beurt gegeven super makkelijk bij deze motoren zelfs met 2 linker handen, en heb een nieuwe delkevic uitlaat van 200mm geplaatst.. na het plaatsen had ik spijt... hahah super dikke uit laat enkel VEEL te luid dus daar moet ik nog even wat op verzinnen maar hij staat wel geweldig.
Al met al een geweldig middag gehad met me maat Ercan en we hebben deze normale fazer naar een next level gebracht vindt ik , aankomende plan is de koplamp te spuiten in dezelfde kleur als de motor en dat isie voor mij part af en zomer klaar.