yamaha fzs 600 naked conversion met uitleg :-)

Die Delkevic demper ga je niet stiller krijgen. Het model dat jij hebt is (zelfs voor een niet-CE gekeurd merk) niet voor weggebruik bedoelt. Ook niet in de UK waar het merk vandaan komt en veel wordt gebruikt.

Je beste optie is een andere delkevic uitlaat van het lange model. Die zijn veeel schappelijker qua geluid maar wel een goede brom.
 
Ja daar was ik al bang voor.. heb een filmpje gevonden waar ze de db killer volproppen en omwikkelen met demperwol / keramisch wol en dat ging stukke beter ga dat eerst proberen en anders tja geen idee dan
 
Ja zeker , was zelf ook nog van plan tandje minder voor en 2 tandjes hoger achter maar ben tot nu toe niets tegen gekomen voor achter 2 of 3 tanden meer maar de reviews die ik lees zijn super de fazer moet dan echt een hele andere motor worden met die vertanding
Op de CB500 heb ik 2 tandjes minder, plus een lagere achterband wat dan samen praktisch neer komt op 3 tandjes minder achter. Maakt al best een verschil. Je moet natuurlijk ook niet een te korte vertanding hebben anders zijn snelweg ritjes niet meer echt prettig haha

Die Delkevic demper ga je niet stiller krijgen. Het model dat jij hebt is (zelfs voor een niet-CE gekeurd merk) niet voor weggebruik bedoelt. Ook niet in de UK waar het merk vandaan komt en veel wordt gebruikt.

Je beste optie is een andere delkevic uitlaat van het lange model. Die zijn veeel schappelijker qua geluid maar wel een goede brom.
:^ Heb op de CB ook gewoon de 450mm Delkevic zitten, gewoon net geluid zonder overdreven lawaaiig te zijn. Je bent volume nodig om te dempen (uitlaatgassen zoveel mogelijk vertragen), die korte dempertjes zijn leuk op motoren waar nog een katalysator op zit.
 
Ja ik heb net aan dikke mat besteld keramisch uitlaat wol die ga ik erin proppen even kijke wat het doet haha ik hoop wat goeds... iig genoeg om geen aandacht te trekke al val ik waar ik woon niet op met mij motor iedereen rijdt hier met akra s zonder db killer en dergelijke
 
Naja los van aandacht trekken kan ik me voorstellen dat je zelf op een gegeven moment ook wel gek wordt van zo'n mega luide uitlaat. Ik in ieder geval wel.

Ben benieuwd wat je voor elkaar gaat krijgen met de uitlaatwol. Probeer in ieder geval een voor/na video te maken anders?
 
Ja dat ook , ik rij altijd met oordoppen dus heb er zelf geen last van maar hoor wel dat hij gewoon veel te luid is... tot de 3 a 3.5k touren is het " ok " maar zodra het gas open gaat is het raaak. Ik zal een before and after maken ik krijg de wol morgen thuis
 
Demperwol is binne van K parts, het is een dikke demperwol zeker 1cm dik zag er goed uit in de verpakking, enkel heb ik een vraag ik ga natuurlijk de wol om en in de DB killer doen en zag op andere fora dat sommige zeggen dat je het STRAK moet doen en sommige zegggen LOS ivm dat de uitlaat gassen er wel makkelijk langs moete kunnen ? wat zeggen jullie
 
Wacht even je gaat demperwol om je DB killer wikkelen? Dat heb ik nog nooit gezien. Ik dacht te lezen dat je de demperwol in je can ging vervangen.

Omwikkelen van de DB killer heb ik geen idee hoe strak dat moet...
 
nee dat is onmogelijk bij deze demper, maar heb meerdere filmpjes gezien van mensen uit engeland met dezelfde demper en wikkelen de DB killer die zit er omgekeerd in , beetje moeilijk uitleggen maar ik ga er beeld van maken komt goed haha en hoop dat het lukt !!!
 
Nee die wol in de demper zelf kun je wel vervangen hoor. Maar dan moet je de klinknagels er uit boren en daarna nieuwe zetten.
 
ja daar heb ik echt geen zin in hahaha maar zal zo de film posten heb enkel geen voor filmpje die ben ik vergeten helaas
 
IMG-20210312-WA0006.jpg
IMG-20210312-WA0007.jpg
IMG-20210312-WA0008.jpg
IMG-20210312-WA0009.jpg



is dit TE VOL ? of kan dit ?
 
Dat lijkt mij absoluut niet gezond.

Ook wel een luchtig dB killertje trouwens, daarom heeft Delkevic ook deze Delkevic dbkiller voor ronde 200 en ovale 225mm dempers, extra dempend

Heb geen ervaring met dB killer aanpassingen, maarrrr je zou naar mijn inziens een laagje demperwol om het sterk geperforeerde deel van de dB killer kunnen doen, gaas er omheen en vast zetten met ijzerdraad. Dan heb je waarschijnlijk al veel meer demping zonder de motor af te sterven. Of gewoon de stillere dB killer kopen.
 
ja ik zit dus te twijfelen, of de wol eromheen weg halen dan heeft de uitlaat rond om de DB killer 1cm doorgang, of de wol IN de DB killer weghalen... wat denken jullie ? de motor loop btw gewoon goed blijft stationair rijde en start gewoon zoals hij altijd doet en er komt ook rook uit de uit laat bij 1ste start dus er komt wel rook door de wol heen ook al zo dicht bebouwd
 
trouwens als ik op die link kijk van jou zie ik dat ze die andere DB killer dus helemaal dicht gemaakt hebben zonder gaatjes dus denk dat het beste is de DB vol te laten zitten met de wol en de wol eromheen weg te halen zodat je 1cm speling hebt waar de uitlaatgassen eruit kunnen zal dat morgen ffies doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan