Yamaha FZX vraagjes

alclemenso

Die hard MF'er
9 sep 2003
447
22
Dordrecht
ik heb de laatste tijd last van een aantal bijgeluiden als ik aan het rijden ben:
- als ik met iets te weinig toeren wegrij in mijn 1e versnelling maakt ie een beetje een pruttelend/knorrend geluid. (zoals bij sommige oudere lesmotors :X )
- een rare resonantie van een plaatje oid (meestal tussen de 3000-4000 toeren) geen idee waar dat vandaan komt, wel irritant.
- stationair loopt ie niet super.

kortom tijd voor een grote beurt. als nederlander en student ben ik natuurlijk van plan om dat zelf te doen. er is echter bar weinig te vinden over deze fiets op het internet. Heb de site van Torquzuila oid al gevonden en de Yahoo group. Ik kan ook geen werkplaatshandboek vinden.
als iemand mij verder kan helpen met een handboek of tips :} :}
 
hoeveel km staat er al op de teller??

ik heb de mijne maar met 91.000km weg gedaan blok moest nogal gereviseerd worden :X zeer duur geintje. hij liep idd niet lekker stationair meer.

mail me maar als je WPH wilt hebben, ik heb hier nog wel ergens op me comp paar delen staan over kleppenstellen enzo

greetz mede WTB student :P
 
ik heb de laatste tijd last van een aantal bijgeluiden als ik aan het rijden ben:
- als ik met iets te weinig toeren wegrij in mijn 1e versnelling maakt ie een beetje een pruttelend/knorrend geluid. (zoals bij sommige oudere lesmotors :X )
- een rare resonantie van een plaatje oid (meestal tussen de 3000-4000 toeren) geen idee waar dat vandaan komt, wel irritant.
- stationair loopt ie niet super.

kortom tijd voor een grote beurt. als nederlander en student ben ik natuurlijk van plan om dat zelf te doen. er is echter bar weinig te vinden over deze fiets op het internet. Heb de site van Torquzuila oid al gevonden en de Yahoo group. Ik kan ook geen werkplaatshandboek vinden.
als iemand mij verder kan helpen met een handboek of tips :} :}


Hallo medestudenten,

De FZX heeft als het goed is hetzelfde blok als de FZ750. Dit blok is erg gevoelig voor inlaat en uitlaatveranderingen, valse lucht aanzuigen enzovoort. Een grote beurt zou al een heleboel helpen.
Wat betreft de FZ750 kan ik je naar een fz750 forum verwijzen: groups.msn.com/yamahafz750bikes

Hier staat heel veel info over deze motor.

Het onderhoud valt wel mee (ik doe ook alles zelf) je moet alleen idd wel een goed handboek hebben!

Suc6 ermee!

Remco
 
hee thnx voor het aanbod en de link.
@silvershadow you've got mail.
Klopt dat het blok gevoelig is voor valse lucht. ik had het luchtfilter losgemaakt om schoon te maken en niet helemaal goed vast gezet. De brommert liep gelijk niet lekker meer.
 
Dat klopt de FZ(X) gaat zeer beroerd lopen als het luchtfilterhuis los zit,de luchtfilterklemmen zijn hier debet aan ,heb ze zelf 300 meter ver weggegooid en het luchtfilterhuisrubbers verwarmd en deze op de carburateurs gedrukt en af laten koelen.Daarna deze met snoer vastgezet, 1/2 jaar geleden en nog steeds supervast en het belangrijkste geen valse lucht. Ik heb zelf ook een rateltje bij 4500-5000 toeren eronder of erboven dan is het weg, dacht eerst dat er iets met de spanner was maar dat bleek niet zo.Lekker laten rammelen :Y zolang het niet harder word. Als je de onderhoudsbeurten netjes doet, de motor netjes warm rijd en niet onder de 3000 toeren in z`n zes (kunnen ze heel slecht tegen) , om de 75000 km je nokkenasketting vervangt dan loopt het blokkie zo naar de 150.000 km zonder revisie. Het blok krijg je niet zo maar stuk is namelijk ijzersterk blokkie. :Y :W
 
hee fury die 6e versnelling moet je idd niet onder de 3000 toeren gebruiken, klinkt het net als een scheepsmotor ofzo. heb het WPHB een beetje doorgeneusd en is best veel werk, waar ik geen tijd voor heb.
een grote beurt incl alles kost rond de 350 euro. :X
 
nou das niet helemaal waar. ik ben momenteel aan het afstuderen bij een bedrijf en heb geen andere mogelijkheid om er te komen dan op de motor. dus een beetje snel moet eigenlijk wel. ik zal niet alles laten doen, denk alleen kleppen stellen en carbs. de rest kan ik zelf wel tussendoor doen.

staat trouwens 61.000 op den tellert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan