yamaha garantie???

R1Razor

MF'er
22 jan 2004
111
0
Monkeyland
ik heb vandaag gebeld voor die kleppengeleiders , de 2 dealers zeggen beide dat ze het probleem kennen.
MAAR ze beginnen te lullen over 2 jaar garantie en die heb ik natuurlijk niet meer als mijn R1 van 98 is.
Is dit juist wat ze zeggen of zijn er mensen die toch nog deze stukken onder garantie hebben kunnen laten vervangen ook als was hun garantie van 2 jaar verstreken?
Laat me wat weten mede R1 rijders....
 
In het derde jaar kan je nog wel eens iets voor elkaar krijgen. Het ligt er ook aan of je eerste eigenaar bent of de 4de.
In dit geval zit je al aan 6jaar. Sorry, maar ik denk dat je alle medewerkeng kan vergeten '(
 
Je kan het beste ook nog even zelf met Yamaha contact opnemen. Deze zal je wel terugverwijzen naar je dealer. Maar toch proberen

Print dit onderstaande stukje uit en ga daarmee naar je of een dealer, confronteer ze daarmee. Yamaha Nederland vergoedt in principe (ook buiten de fabrieksgarantie) de materiaalkosten en het werk door derden. De in -en uitbouwkosten zijn voor rekening van je dealer. Het kan ook wel zo zijn dat ze deze kosten met je willen delen. In -en uitbouw zal over het algemeen 6 a 8 uur vergen a ongeveer EUR 50,00 per uur, dus reken maar uit wat het je uiteindelijk zou (kunnen/mogen) kosten.


Ik ben in het bezit van een R1 modeljaar 2001 met een, zoals hieronder vermeld framenummer met daarin RN041 (JYARN041...... kenteken ..-..-..).

Het onderstaande heb ik van een motor forum op het internet afgeplukt en eigenlijk heb ik van dat tikken al anderhalf jaar " last".

Eerlijkheidshalve vermeld ik nog dat ik deze motor niet bij jullie heb gekocht. Bij de dealer waar ik hem wel gekocht heb (ik ben de eerste eigenaar) krijg ik elke keer te horen dat het niet ernstig is. Kan wel zo zijn maar ik stoor mij er behoorlijk aan.

Ziet het onderstaande er bekend uit en zo ja kan ik dan jullie vragen om kontakt op te nemen met Yamaha Nederland Schiphol.

QUOTE"
Nog een keer dan: Onderwerp: tikkend geluid in de cilinderkop. Info nummer: MC-03-06. Datum: 29-04-2003.

Model: YZF-R1, modelcodes: 4xv1/2/7/8-5jj1/8, framecodes: rn011-rn041.

Probleem: tikkend geluid in de cilinderkop, uitlaatzijde. Best te horen bij stationair tot 3.500 t/min.

Oorzaak: Materiaalcombinatie van klep en klepgeleider kan er toe leiden dat de klepgeleider aan de kant van de verbrandingsruimte uitslijt. Hierdoor zal de klep bij het sluiten de zitting niet over de volle omtrek raken, waardoor het tikkende geluid wordt veroorzaakt.

Oplossing: Materiaal uitlaatklep is gewijzigd. Vervangen dienen te worden: klepgeleiders van de uitlaatkleppen en de uitlaatkleppen INDIEN ER GEEN SPRAKE IS VAN VEEL TE RUIME klepspeling.

Betreft framenummer: VANAF modeljaar 2002 komt het probleem niet meer voor. Het probleem kan zich voordoen bij YZF-R1 4xv1/2/7/8, framenummer rn011-0000001 tot en met rn011-0028000 en bij YZF-R1 5jj1/8, framenummer rn041-0000001 tot en met rn041-0027000

Ondanks het feit dat je R1 van 98 is kan je het natuurlijk altijd proberen

Groet
 
gisteren naar de Yamaha Dealer in de buurt gereden om te vragen wat er van aan was ivm die garantie en......GEEN PROBLEEM zei de goede man :}
Hij zei gewoon dat de R1 van 98 tot 01 dit probleem hadden en dat het niet uitmaakte of hij nu 2 jaar oud was of 6. garantie is garantie en zeker in dit geval. Ik heb hem dan ook maar daar gelaten en voor alle zekerheid het nog op papier laten zetten dat ik niks moest betalen. en nu word mijn schatje dus gemaakt en ik zit hier met een papier waar in GROTE letters op staat en ik citeer
"herstelling : klepgeleiders=====> GARANTIE " dus heb ik weer eens geluk :P
 
gisteren naar de Yamaha Dealer in de buurt gereden om te vragen wat er van aan was ivm die garantie en......GEEN PROBLEEM zei de goede man :}
Hij zei gewoon dat de R1 van 98 tot 01 dit probleem hadden en dat het niet uitmaakte of hij nu 2 jaar oud was of 6. garantie is garantie en zeker in dit geval. Ik heb hem dan ook maar daar gelaten en voor alle zekerheid het nog op papier laten zetten dat ik niks moest betalen. en nu word mijn schatje dus gemaakt en ik zit hier met een papier waar in GROTE letters op staat en ik citeer
"herstelling : klepgeleiders=====> GARANTIE " dus heb ik weer eens geluk :P




:? kun je mij die brief mailen ???? ninja1970@motormaf.nl
:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan