Yamaha GTS 1000

DoCootje

Rookie
25 aug 2008
18
0
Wijchen
hallo motor fanaten,

Zijn er nog meer mensen die op zijn mooie toer machine rijden??

Oke jammer dat het geen cardan-aandrijving heeft :(
Maar je in het leven is en moet je altijd keuzes maken _O-


zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen ovr de motor _O-

groetjes Marco
 
Hoi.
Ja er zijn meer gts rijders te vinden.
Ik heb hem nu z’n 2 maanden.
Het is mijn 1e motor. Na het halen van mijn motorrijbewijs wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk een motor kopen.
In 1e instantie zocht ik een toerfiets met als eis een cardan aandrijving. Dit omdat ik zomer en winter de motor wil gebruiken voor woon- werkverkeer. Z’n 200 km per dag.
Met collega’s wat gebabbeld en één van hen had het over de GTS. Na het zien van de foto’s was ik direct verkocht en ging opzoek naar een GTS. :9~
Eerst in Duitsland, daar woon ik immers. Wat mij verbaasde was dat hier in Duitsland de prijzen aanzienlijk hoger liggen dan in Nederland.
Dus maar in Nederland gekocht.
Na de uitvoer bij het RDW de volgende dag door naar de TüV voor de toelating op de Duitse weg.
Helaas werd hij afgekeurd op de banden. Hier in Duitsland moeten de banden toegestaan bij het type motor. De banden maten waren goed, profiel ook maar van het verkeerde merk.
Dus naar de motor zaak en nieuw banden d’r op, kosten €325,00 + de kosten voor de keuring en herkeuring €150,00.
Had dus net zo goed in Duitsland kunnen kopen.
In middels heb ik z’n 1500km gereden en op zich bevalt het goed. Een 600 km geleden bemerkte ik dat de ketting klapperde bij lage snelheden.
En wat blijkt ketting en tandwielen versleten, kost weer €320,00. Al met al dure geintjes allemaal.
In eerder berichten in dit forum las ik wat over de GTS dokter. Weet iemand of er in Nederland ook de mogelijkheid bestaat om de injectie af te stellen? : 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan