YAMAHA GTS1000 "the next"

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.868
2.013
Een nieuw topic voor een nieuw project, dit keer niet in de rubriek streetfighters maar bij de categorie 'sport' aangezien het een sportief model wordt met plastic :X

De basis is zoals m'n vorige projecten weer een YAMAHA en wel een GTS dit keer:

full


De bedoeling is om deze weer een nieuwe look te geven "af-fabriek" anno 2013 *D

Een filmpje:
ik zou het niet beter kunnen verwoorden ;)

Voor degene die (nog) niet voor ogen wat ik bedoel, hier een voorbeeld van m'n TRX project:

full


Project klaar:

full


Dus de GTS1000 gaat uit elkaar en wil hier ook een sportieve fiets van maken.
Ik heb al het een en ander voorbereid maar voorlopig ben ik er wel achter waarom er zelden een gts met een ander model voorwiel rijdt. De bevestiging van het wiel (naaf) valt deels buiten de velg-rand:

full


Hier een tekening. Het model is gebaseerd op hetgeen er achter ook in komt: 5-spaaks met enkele ophanging.

full


Ingedachte heb ik de bike al verbouwd met blauwe wielen, zwart frame en grijze kuip...
Maar o dat verrekte voorwiel :(

Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen en minder te l.llen :P
Deze week gaat de zaag er in }) en dat wiel zal en moet er komen.....
We zullen zien.. Er is mij al iemand voor met dezelfde uitdaging: Roel Scheffers wie ook een gts verbouwd echter hij gaat voor een ander model als wat ik voor ogen heb.

Binnenkort de foto's van de sloop :W
 
Laatst bewerkt:
Zeg,stond deze niet op de parkeerplaats van assen,afgelopen zaterdag?
Mooi ding :Y
full
 
Yellowrider heeft hem verkocht een aantal maanden geleden, dus denk dat hij het niet kan bevestigen.....En dat geld gaat weer in dit project *O*

Klopt!

Er moeten clip-ons op dus er moet heel wat ruimte gemaakt worden:

full


Zoals bij de TRX komt ook hier weer de uitlaat onder het blok en een eindstuk welke afgeschuint is maar dan dubbel 8-) :

full
 
ik snap niet wat iedereen zo lelijk vind aan de GTS, ik vind het (zeker voor zijn tijd van introductie!) een best knap ontwikkelde fiets al kijk je naar het onderliggende bouwwerk.

en in die tijd waren volledig gekuipte fietsen (CBR1000, FZR1000, BMW K1 etc etc etc) gewoon de norm
 
Terug
Bovenaan Onderaan