Yamaha in de tang

YiiHaaa

MF'er
7 okt 2009
71
0
Na een seizoen waar Yamaha alle titels binnen heeft weten te halen die er zo'n beetje toe doen in de motorsport zitten ze gelijk op de blaren.

Wat te doen met hun icoon Rossi nu Vale hen met de kloten voor het blok zet.
"IK of Lorenzo rijdt in 2011 voor Yamaha" gaf Rossi te kennen."

We zijn het er allemaal over eens dat Rossi de 990 én de 800 fiets van Yamaha samen met oa. Burgess omgetoverd hebben tot kampioensfiets met imo indirect ook de R1 & R6 fietsen in de SBK serie.(kampioenschap hebben toch echt Ben en Cal voor gezorgd)

Yamaha geeft ook toe dat zij met Rossi de beste deal allertijden heeft binnen gehaald.
En natuurlijk tot in de eeuwigheid bij Yamaha zijn kunstje mag uitvoeren.

MAAR nu even alle emotie buiten beschouwing gelaten.(is wel eens moeilijk merk ik hier) :P

Rossi heeft de laatste jaren toch verschillende malen zeer onduidelijk geweest over zijn toekomst als MotoGP coureur, F1 WRC en zelfs de WSBK zijn voorbij gekomen.
Ik vind dan ook dat hij eigenlijk het een beetje aan zichzelf te wijten heeft.
Als Yamaha moet je wanneer er zo'n coureur weg valt zorgen voor iemand die hem kan opvolgen.
Dus aan de toekomst denken en plannen.
Als hij 2 jaar terug gewoon had gezegd in de motogp te blijven t/m 2012 was dit probleem er vast niet geweest.
Ook nu stel dat Rossi zich weer voor maar 1 jaar wil binden in 2011 en niet zeker te zijn van deelname in 2012 terwijl Yamaha nu een potentieel kampioen in huis heeft misschien wel 2

2 top coureurs met titel aspiratie in 1 team werkt niet dus ook niet Spies /Rossi in 2011 of wanneer dan ook (mits Spies net zo'n groei curve maakt zoals Lorenzo ipv Toseland)
Nog steeds lonkt Rossi met een overstap naar de 4 wielen dus is het niet zekerof hij motogp aanhoud, ik hoop dat de evt. overstap naar 1000cc hem hier houdt.

Dat gezegd hebbende heeft Yamaha met Rossi en Burgess ook weer een flinke troef in handen gezien hun ervaring uit de 990 tijdperk en ontwikkel vermogen.MAAR blijft Rossi in de motogp of niet hij is er niet duidelijk over.

Welke keuze is verstandig vanuit Yamaha's perspectief ?? :?
 
Laatst bewerkt:
Ja wat is verstandig... Yamaha zal rossi erg graag willen houden ivm de grote bekendheid van rossi. Het is niet alleen zijn prestaties maar ook het reclame stuk
erom heen. Financien spelen in het yamaha team een grote rol.
Ik denk dat het verstandig is dat yamaha.... Lorenzo de laan uit zet. Ze hebben
beide een hoog salaris maar rossi levert yamaha meer geld in het laadje.
 
Ik denk voor de juiste ontwikkeling van de Yamaha (of welke andere fiets dan ook) dat je het beste Rossi in je team kunt hebben. En dat heeft hij meerdere malen bewezen. Ik heb van Lorenzo alleen nog niet mee gemaakt dat die een fiets vanaf het begin kan ontwikkelen.
 
Eens met bovenstaande.
Rossi doet geen uitspraken op de lange termijn dus voor ons blijft het giswerk wat hij gaat en nog belangrijker wat hij wil doen.
Zoals Melandri gisteren zei in een interview over Rossi, Rossi is als een klein kind en het plezier in het rijden is bij hem groter dan bij alle andere coureurs.
Rossi doet dingen die "wij" niet verwachten commentaar van alle Honda rijders, Rossi speelde met de gedachten om een willekeurige Honda te pakken van overige deelnemers.
Rossi is Honda beu stapt over wint niet alleen de eerste race, maar ook gelijk een wereldtitel op een voor hem nieuw merk.
Wat Rossi ook gaat beslissen ik denk dat het voor de kijkers de MotoGP alleen maar mooier maakt.
 
Wat te doen met hun icoon Rossi nu Vale hen met de kloten voor het blok zet.
"IK of Lorenzo rijdt in 2011 voor Yamaha" gaf Rossi te kennen."
Volgens mij klopt dat niet hoor, zoals je het hier nu stelt. Yamaha heeft aangegeven dat ze in de toekomst niet beide grote ego's kunnen betalen, zo simpel is het. Volgens mij heeft Rossi ze dus niet voor het blok gezet. Zie bijvoorbeeld hier waarom:
http://www.nieuwsmotor.nl/2009/11/05/yamaha-verliest-18-miljard-dollar-in-negen-maanden/ (We hebben niet gevonden waar je naar zocht)

Laatst las ik ook nog een artikeltje waarin de bobo's van Yamaha meldden dat ze er alles aan wilden doen om Rossi bij Yamaha te houden tot het einde van zijn motogp carriere.
http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=21890

MAAR blijft Rossi in de motogp of niet hij is er niet duidelijk over.

Ook weer zo suggestief. Ik denk namelijk dat Rossi het zélf nog niet eens weet, wanneer ie gaat stoppen met motogp en wat ie dan gaat doen. :)

Rossi doet geen uitspraken op de lange termijn dus voor ons blijft het giswerk wat hij gaat en nog belangrijker wat hij wil doen.
Dat is toch ook logisch? Geen uitspraken doen voor de lange termijn is wel zo tactisch, zo houdt hij alle mogelijkheden open (bijv. wel of niet naar Ducati gaan). Daarnaast weet hij het zelf ook nog niet denk ik. Dit zijn mijns inziens de twee redenen waarom hij maar voor 1 jaar heeft bijgetekend.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt een hoop geroepen maar niemand weet hoe het in elkaar steekt.
Ik vraag me al af wie het interview van Rossi heeft gezien op de BBC.

Rossi zei duidelijk dat het van een aantal punten afhankelijk is of hij bij Yamaha bijtekend.

- Motivatie
- Prestatie
- Voor wie kiest Yamaha (Rossi of Lorenzo....hij zet Yamaha helemaal niet voor het blok, hij vraagt het zich af).

Rossi zei dat hij het liefste bij Yamaha blijft maar zeker weten doen we het nooit :)

We zullen het gaan meemaken volgend jaar, maar Rossi op een Ducati zou ik wel willen zien!
Maar ik denk dat Rossi - Spies voor 2011 geen gekke combinatie is.
 
Yamaha wilt Rossi, Yamaha wilt het kampioenschap. Rossi wilt Yamaha, en Rossi wilt dat Lorenzo verdwijnt.

Rossi heeft Yamaha meer te bieden dan Lorenzo. Lorenzo zou een contract voor lange tijd moeten tekenen, en zou praktisch moeten garanderen dat-ie kampioen wordt, en heel misschien zou Yamaha daar dan Rossi voor laten gaan. Maar ik zie Lorenzo en Yamaha geen contract voor een aantal jaren aangaan, ik zie Lorenzo niet gegarandeerd kampioen worden (Stoner!!!)...

Lorenzo heeft de pech dat Rossi, zoals zo ongeveer iedere coureur, de beste in z'n team wilt zijn en hooguit wilt verliezen van iemand op een andere motor. En aangezien Rossi z'n zitje bij Yamaha kan behouden met zeer hoge eisen, denk ik dat Lorenzo op zoek zal moeten naar een ander zitje in 2011...

(Ik zou het stiekem wel héééél vet vinden als Rossi zelf zegt: bedankt jongens, ik ga nog even iets nieuws proberen en daarna met pensioen)
 
"Yamaha have to decide between me and Jorge for 2011," Rossi told BBC Two. "I have a great option to join Ducati."

"I am not sure 100% if I will stay with Yamaha," said Rossi. "It depends on what happens next year. It depends on my performance and the fight with Jorge Lorenzo and the decision of Yamaha for 2011.
"I could change bike, ride for Ducati and try to win the world championship with an Italian bike. That would be a great motivation.

"But I prefer at this moment to stay with Yamaha because the love between me and Yamaha, our relationship, is something special.

"To change bike would feel unfaithful. So for Yamaha it is important that I finish my career with them and for me it is also important.
 
Ik denk voor 2011:

Lorenzo naar Honda Repsol
Pedrosa naar Ducati
Spies naar Fiat yamaha met als hoofdsponsor Stelegarda :+
Simoncelli naar Tech 3 :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan Rossi niet een eigen team starten met Yamaha of Ducati? Dacht dat ik zoiets laatst hoorde, dat hij misschien een eigen team wou starten.
 
"Yamaha have to decide between me and Jorge for 2011," Rossi told BBC Two. "I have a great option to join Ducati."

"I am not sure 100% if I will stay with Yamaha," said Rossi. "It depends on what happens next year. It depends on my performance and the fight with Jorge Lorenzo and the decision of Yamaha for 2011.
"I could change bike, ride for Ducati and try to win the world championship with an Italian bike. That would be a great motivation.

"But I prefer at this moment to stay with Yamaha because the love between me and Yamaha, our relationship, is something special.

"To change bike would feel unfaithful. So for Yamaha it is important that I finish my career with them and for me it is also important.

Eerst zeggen dat Yamaha moet kiezen tussen Jorge en hem, maar vervolgens wel een beetje flirten met Ducati die ook een potentieel (bewezen, zie 2007) kampioen in huis heeft. Beetje vreemd.

Mij lijkt het voor de veldvulling en voor de sport (pers etc.) leuk als Rossi z'n eigen team begint. Wat een media aandacht zal dat trekken!
 
Ik zeg Rossi naar Ducati. De hele wereld wil het zien, dat kunstje bij Yamaha kennen we nu wel! Kan hij laten zien dat hij Stoner op gelijkwaardig materiaal kan verslaan.
 
Toch ben ik wel benieuwd of Rossi een beetje uit de voeten zou kunnen met de Duc.
Hij zal in ieder geval een hoop veranderingen laten maken denk ik zo... ;)

Zou het wel heel stoer van hem vinden als ie het doet...

Is er trouwens al een wereldkampioen in de motogp/500cc die kampioen is geworden op 3 verschillende merken? Wel een uitdaging natuurlijk... :P
 
Ik zeg Rossi naar Ducati. De hele wereld wil het zien, dat kunstje bij Yamaha kennen we nu wel! Kan hij laten zien dat hij Stoner op gelijkwaardig materiaal kan verslaan.

De hele wereld minus 1 ja B|


Ik denk voor 2011:

Lorenzo naar Honda Repsol
Pedrosa naar Ducati
Spies naar Fiat yamaha met als hoofdsponsor Stelegarda :+
Simoncelli naar Tech 3 :Y

Je zou er denk ik nog niet eens zover naast zitten als je dit zo leest ;)

Lorenzo zou idd voor Honda wel eens bijzonder interessant kunnen zijn :Y
Spies naar Yamaha .. die heeft iedereen wel al door :+
Simoncelli naar Tech3 .. kan :Y


Maar Pedrosa op een Duc ? :/
Wil je die vent dood hebben of zo :?
 
Laatst bewerkt:
Gezien Yamaha's lange termijnvisie is de jonge hond Lorenzo een beter idee dan Rossi, die binnen nu en 4 jaar echt wel gestopt is. Zet Lorenzo naast Spies op een Yamaha en je hebt een winnend concept. Ben ervan overtuigd dat, als Rossi weg is, de Yamaha echt de winnende fiets wel blijft.

Mocht Rossi eenmaal stoppen met racen, zal de Yamaha echt niet ineens instorten of iets dergelijks. Ik zie Rossi graag naar Ducati vertrekken, maar dan het liefst met een eigen team. Vind de combinatie Hayden/Stoner goed zat.

Of Rossi en Hayden wisselen van zitje. Hoe het ook zij, interessant wordt het toch wel en tot september 2010 zal zeker nog niks concreets bekend worden gemaakt. Dus we hebben nog wel even om te blijven dromen, te hopen en de geruchtenmolen op gang te houden.
 
Gezien Yamaha's lange termijnvisie is de jonge hond Lorenzo een beter idee dan Rossi, die binnen nu en 4 jaar echt wel gestopt is. Zet Lorenzo naast Spies op een Yamaha en je hebt een winnend concept. 1.Ben ervan overtuigd dat, als Rossi weg is, de Yamaha echt de winnende fiets wel blijft.
Mocht Rossi eenmaal stoppen met racen, zal de Yamaha echt niet ineens instorten of iets dergelijks. 2.Ik zie Rossi graag naar Ducati vertrekken, maar dan het liefst met een eigen team. Vind de combinatie Hayden/Stoner goed zat.
Of Rossi en Hayden wisselen van zitje. Hoe het ook zij, interessant wordt het toch wel en tot september 2010 zal zeker nog niks concreets bekend worden gemaakt. Dus we hebben nog wel even om te blijven dromen, te hopen en de geruchtenmolen op gang te houden.

1. Zodra Rossi weg is zal de Yamaha zeker nog 2 jaar een winnende fiets blijven, maar daarna weet ik het nog niet zo zeker.
Want de stappen die worden gezet zijn steeds groter, en daar hebben Spies en Lorenzo totaal geen ervaring mee.
Die 2 hebben nog nooit een fiets helpen ontwikkelen, wat willen ze zonder Valentino? ;)

2. De combinatie Stoner & Hayden zie je wel zitten?
Daar ben ik het niet mee eens.
De Ducati is echt een zeer fraaie fiets, maar alleen Stoner kan er mee overweg.( En hij soms zelfs niet _O- ).
Komop, Wat heeft Hayden dit seizoen gepresteert?
In mijn ogen vrij weinig :(
Laat Lorenzo nu maar eens testen op de duc, en Hayden mooi naar Yamaha laten komen..

Dat lijkt me wel heel intressant O-)
De rest van je verhaal vind ik wel in orde ;)
 
Blablala

Rossi op Ducati in 2011,maar naast Stoner heb ik mijn twijfels over :?
Stoner dus naar Yamaha :?
Lorenzo en Spies op de Fiat Yamaha's,mits Spies zich uitmuntend ontwikkeld als M1 rijder :) (vast wel)
Pedrosa naar Suzuki :+
Of Lorenzo op de beste Honda en Spies de toprijder bij Yamaha.


Rossi kan voor een ware stoelendans zorgen *O*

Gezien het interview op BBC zie ik Rossi vertrekken bij Yamaha.Maar kan niet te veel loslaten ,immers voor 2010 staat hij nog steeds op de loonlijst bij Yamaha,dus niet te veel praatjes hé Rossi.
Over een maand of 7/8 weten wij waar Rossi op tuft in 2011......pfffff.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk voor 2011:

Lorenzo naar Honda Repsol
Pedrosa naar Ducati
Spies naar Fiat yamaha met als hoofdsponsor Stelegarda :+
Simoncelli naar Tech 3 :Y
Simoncelli van een satelliet Honda naar een satelliet Yamaha? Zou hij niet beter naar Repsol Honda kunnen gaan?

(Normaal begint de stoelendans voor volgend seizoen pas halverwege het aflopende seizoen. Nu beginnen we tijdens het aflopende seizoen al aan de stoelendans van 2011! _O- :X )
 
Simoncelli van een satelliet Honda naar een satelliet Yamaha? Zou hij niet beter naar Repsol Honda kunnen gaan?

(Normaal begint de stoelendans voor volgend seizoen pas halverwege het aflopende seizoen. Nu beginnen we tijdens het aflopende seizoen al aan de stoelendans van 2011! _O- :X )

Ik denk dat Chimoncelli echt een Yamaha manneke is. En wil die bij Yamaha op een fabrieksfiets zal die denk ik eerst naar Tech 3 moeten gaan. Want ik denk dat Rossi bij Yamaha blijft en Spies dan als 2e rijder wordt.

Als Capirossi de Ducati 900cc kan temen dan kan Pedrosa er ook zeker wel mee rijden. aangezien de 800cc fiets nogal wat rijder vriendelijker is dan zijn grote broer de 990cc die als een bokende en driftende over het circuit heen ging :]
 
Simoncelli van een satelliet Honda naar een satelliet Yamaha? Zou hij niet beter naar Repsol Honda kunnen gaan?

(Normaal begint de stoelendans voor volgend seizoen pas halverwege het aflopende seizoen. Nu beginnen we tijdens het aflopende seizoen al aan de stoelendans van 2011! _O- :X )

Dat was mijn gedachte ook :P
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Rossi in 2010 voor de 10e keer wk wordt en het toneel verlaat ten gunste van al het aanstormend geweld(talent)
 
Terug
Bovenaan Onderaan