Yamaha kleurcode

Rinus03

Rookie
18 apr 2012
4
0
Earnewâld
Beste iedereen de me kan helpen!

Ik ben op zoek naar een kleurcode van mijn donkergroene yamaha xj 600 diversion uit 1992. Ik ben onderuit gegaan en mijn topkuip is aan de rechterkant beschadigt. Nu wil ik de kap met twee componenten epoxyplamuur opvullen en aan de achterkant een glasfiber matje met epoxyharder verstevigen.

Rest mij alleen nog de kleur van de kappen te krijgen. Ik heb japparts al een mailtje gestuurd met m'n framenummer maar ze hebben niet gereageert (helaas!). Heb hier ook al rondgekeken maar kan niet echt duidelijk een antwoord vinden en zou het zonde vinden om 40 euro te besteden aan een verkeerde kleur.

Kan iemand mij helpen?
 
Kees,

Dat heb je echt netjes gedaan! Goed idee, zal het binnenkort proberen!
Zou jij de hele rechterkuip opnieuw spuiten of alleen de krassen en de nieuwe stukken?
 
Tja, dat ligt maar helemaal aan hoe de staat is. Maar het is allemaal heel goed te doen en helemaal spuiten is meestal ook de moeite niet meer. En met Action verf is het ook niet duur.

Wellicht moet je even een spuitbusje groen kopen en een spuitbusje blanke lak. Dan kan je een voorbeeldstukje spuiten en deze naast de motor houden. Maar naar mijn mening, en de mening van de eigenaar van deze motor komt de kleur goed overeen.
 
Ook ik heb Jappart een aantal weken geleden een mailtje gestuurd.
Met de vraag, de kleurcodes van mijn beide divs, ook ik heb geen reactie terug gehad. :? :N
 
Tja, dat ligt maar helemaal aan hoe de staat is. Maar het is allemaal heel goed te doen en helemaal spuiten is meestal ook de moeite niet meer. En met Action verf is het ook niet duur.
dell.gif
 
Beste iedereen de me kan helpen!

Ik ben op zoek naar een kleurcode van mijn donkergroene yamaha xj 600 diversion uit 1992. Ik ben onderuit gegaan en mijn topkuip is aan de rechterkant beschadigt. Nu wil ik de kap met twee componenten epoxyplamuur opvullen en aan de achterkant een glasfiber matje met epoxyharder verstevigen.

Rest mij alleen nog de kleur van de kappen te krijgen. Ik heb japparts al een mailtje gestuurd met m'n framenummer maar ze hebben niet gereageert (helaas!). Heb hier ook al rondgekeken maar kan niet echt duidelijk een antwoord vinden en zou het zonde vinden om 40 euro te besteden aan een verkeerde kleur.

Kan iemand mij helpen?

neem even contact op met YDCN die hebben een keer in hun clubblad alle jaargangen van de diversions + bijbehorende kleurcodes gepubliceerd.
 
Eindelijk reactie gehad van japparts!

De kleurcode is binnen dus deze winter ga ik beginnen met het repareren van de topkuip.. Voor mensen die ook graag de kleurcode van een donkergroene diversion willen hebben, hier istie:

Verf > Kleurverf > Yamaha > Very Dark Blue Metallic 3 / VDBM3 (12ml Lakstift) - Japarts B.V. NL

Natuurlijk heb ik weer een nieuwe vraag.. M'n eerste carburateur lekt, slaat ook geel uit aan buitenkant.. Volgens mij is het gewoon de pakking (zal wel uitgedroogd zijn).. Weet iemand waar ik een pakking kan bestellen en hoe deze pakking heet? Heb al even op internet gekeken maar kan nou niet echt wegwijs worden hoe de pakking heet...

Is het verstandig om direct alle pakkingen van de carburateurs te vervangen?
Bedankt!

Gegroet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan