Yamaha LS3 100 cc te koop

Helena

Rookie
1 dec 2020
4
2
Hierbij bied ik mijn Yamaha LS3 uit 1972 te koop aan.
Dit model is alleen gemaakt in 1972 dus er zijn er niet zoveel van gemaakt (framenummer LS3 001270) laat staan dat in bijna 50 jaar er veel exemplaren de tand des tijds hebben overleefd. Voor de verzameling van een Yamaha liefhebber is deze motorfiets een heel mooie en exclusieve aanvulling.
Het is een 100 cc 1 cilinder motorfiets die deels is gerestaureerd maar waarbij nog niet alle chromewerk (m.n. de velgen) is gedaan.
De motor loopt en schakelt goed. De buddyseat is niet origineel.
Ik heb er een originele partslist (februari 1972) en originele servicemanual (november 1972) bij.
 

Bijlagen

  • P1090088.JPG
    P1090088.JPG
    135,7 KB · Weergaven: 45
  • P1090089.JPG
    P1090089.JPG
    133,8 KB · Weergaven: 46
Welkom,
waar staat ie, wat kost ie, hoe lang heb je hem al en wat heb je er zelf aan gedaan. Kortom, doe eens wat meer vertellen.
 
De motor staat in Oldenzaal. Ik heb de motor al meer dan 10 jaar.
Heb het frame laten poedercoaten, het spuitwerk laten doen, de motor gereviseerd en de elektra aangesloten.
Voor € 2500,-- mag ie weg.
 
Facturen van de revisie uiteraard aanwezig?
Wanneer je het zelf gedaan hebt, natuurlijk de facturen van de gebruikte onderdelen?
 
Revisie zelf gedaan. Geen facturen; een 2-takt is erg simpel.
Onderdelen (lagers / keerringen) zijn gewoon in de handel verkrijgbaar. Pakkingen zelf gemaakt.
Nieuwe contactpunten kwamen uit Indonesië, nieuwe condensator uit de USA.
Zuiger en cilinder waren nog in goede staat.
Er is vrijwel niets aan NOS onderdelen te vinden.
Probeer maar eens een originele LS3 (dat is als het ingeslagen framenummer begint met LS3) te vinden.
Dus een erg zeldzame motorfiets. Vandaar de prijs.
Motor hoeft niet weg, staat niet in de weg en als ie niet wordt verkocht blijft ie gewoon staan.
Maar als een liefhebber hem verder wil restaureren / opnemen in zijn verzameling dan verkoop ik hem graag.
 
Mss handig om te vermelden of er een kenteken zit of niet. Dat maakt denk ik nog al uit voor de waarde. En is het blok- en framenummer matchend?
 
Geen kenteken (meer bij).
Maar het moet, met een koopovereenkomst, niet moeilijk zijn dat via de RDW-keuring te verkrijgen.
Bloknummer is LS3*3000282 dus een andere nummerreeks dan het framenummer maar wel LS3.
Bij deze motor gaat het niet om de geldelijke waarde, maar om de zeldzaamheidswaarde.
Ik weet nog van 2 andere en complete LS3 motorfietsen; 1 in het UK en 1 in Australië.
Verder weet ik van 1 opknapper in de USA en 1 in Nieuw Zeeland. Beiden zijn behoorlijk incompleet. En onderdelen vindt je gewoon niet.
Maar zoals ik al zei ik zie de motor primair als exclusieve aanvulling op een verzameling en niet als een motor om mee de weg op te gaan.
Dus als een liefhebber/verzamelaar zich meldt ....... en zo niet dan verhuis ik hem naar de garagezolder.
 
Hierbij bied ik mijn Yamaha LS3 uit 1972 te koop aan.
Dit model is alleen gemaakt in 1972 dus er zijn er niet zoveel van gemaakt (framenummer LS3 001270) laat staan dat in bijna 50 jaar er veel exemplaren de tand des tijds hebben overleefd. Voor de verzameling van een Yamaha liefhebber is deze motorfiets een heel mooie en exclusieve aanvulling.
Het is een 100 cc 1 cilinder motorfiets die deels is gerestaureerd maar waarbij nog niet alle chromewerk (m.n. de velgen) is gedaan.
De motor loopt en schakelt goed. De buddyseat is niet origineel.
Ik heb er een originele partslist (februari 1972) en originele servicemanual (november 1972) bij.
Ik heb intresse
 
Terug
Bovenaan Onderaan