Yamaha Majesty 250 sneller laten lopen ?

7 nov 2017
7
0
Haarlem
Beste Mensen,
Ik heb een hele knappe yamaha majesty 250cc uit 2004 met 25000km op teller en ben er erg blij mee. Ik wil alleen dat ik wat meer power eruit zou kunnen halen voor wat sneller te rijden en misschien wat harder optrekken want ik heb zwaar het idee dat er ingehouden word of geknepen.. Top met wind mee op afsluitdijk met windscherm is het 130 km en niet meer. Ik snap 250cc is ook niet heel veel maar is er mogelijkheid bv door tuning met computer dat je de motor sneller of meer power kan geven? Ik denk zelf niet zo dit vorige maar is andere uitlaat optie voor sneller rijden of rollen veranderen of combi hiervan? Ik heb heel sterk het idee dat motor bij optrekken inhoud of geknepen word.... Verder vind ik het super rijden. Als het niet mogelijk is wat ik wil blijf ik er lekker oprijden zo is het ook en ik hoef nog niet perse zwaarder te rijden om sneller te kunnen....Maar ik ben gewoon benieuwd of deze motor nog sneller of beter trekkend kan laten zijn... als iemand mij kan zeggen of uitleggen dan bedankt alvast, P
 
Scooters opvoeren is voor pubers.
Motorscooters zijn niet geknepen. Koop een echte motor als je harder wilt.
 
Aprilia SRV 850 kopen.

1387124
 
Ik heb een tijdje op een Beverly 500 gereden. Fijn ding, veel plezier op gehad. Maar de top was 160 km/uur met wind mee. Dus wat verwacht je van 250? Als je super tunes met nitro erbij haal je er vast veel meer uit, maar dan kan je na elke keer afsluitdijk het blokje weer reviseren.

De grootste prestatie is om gewoon tevreden te zijn O-)
 
staat dat dan ergens? de scooter heeft dan een iets hogere top, ten koste van acceleratie.

neen, en net dat is het probleem met je theorie :')

wil je een hogere top op een moto met een bak, dan verander je de ... ??? en dan hopen dat het blok die getrokken krijgt. bij een CVT gelden dezelfde natuurkundige wetten.
 
neen, en net dat is het probleem met je theorie :')

wil je een hogere top op een moto met een bak, dan verander je de ... ??? en dan hopen dat het blok die getrokken krijgt. bij een CVT gelden dezelfde natuurkundige wetten.

Je hebt gelijk. Jij wint.

Het toepassen van verschillende gewichten en vormen van rollen in je variator heeft geen enkel effect op het toerental / topsnelheid / trekkracht van de scooter. Ik ga ze vanmiddag meteen uitbouwen, stelletje oplichters bij dr pulley :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan