Yamaha Majesty 250

Interessant! Vroeg me af of die donkerrode Majesty 250 met 50.000 km uit Leidschendam bekend is hier. Is desbetreffende km-stand een probleem, want ik weet niet wanneer de riemen vervangen moet worden?

En eentje uit Utrecht met maar 13.000 km uit bj 2004 is ook interessant, maar lijkt wel of 'n addertje onder de gras zit.. Mwa, eerst maar zelf is gaan kijken!

Hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag (gisteren) heb ik 'n Majesty proefgereden, het voelt goed aan en veel dingen zijn vervangen. Alleen bij de koude motor valt de motor paar keer uit bij stilstand, later niet meer bij warme toestand.

Is dat normaal, als de motor soms uitvalt bij kouwe motor? Is wel een serie van '96 - '99.
 
Interessant! Vroeg me af of die donkerrode Majesty 250 met 50.000 km uit Leidschendam bekend is hier. Is desbetreffende km-stand een probleem, want ik weet niet wanneer de riemen vervangen moet worden?

En eentje uit Utrecht met maar 13.000 km uit bj 2004 is ook interessant, maar lijkt wel of 'n addertje onder de gras zit.. Mwa, eerst maar zelf is gaan kijken!

Hoor het graag.
Op de Spaanse Xmax forum is melding gedaan dat de digitale teller bij de km-stand 99.999 stopt. Het betreft een carburateur versie van de Xmax, die zonder noemswaardige problemen de ton heeft gehaald.

Gezien de Xmax (YP250R) en de Majesty (YP250) hetzelfde type motorblok hebben, is een km-stand van 50.000 niet direct een probleem. Van belang is dat de machine een goede onderhoud heeft gehad.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag (gisteren) heb ik 'n Majesty proefgereden, het voelt goed aan en veel dingen zijn vervangen. Alleen bij de koude motor valt de motor paar keer uit bij stilstand, later niet meer bij warme toestand.

Is dat normaal, als de motor soms uitvalt bij kouwe motor? Is wel een serie van '96 - '99.
Gezien het model een carburateur uitvoering is, kan het liggen aan de choke of aan de ingestelde stationair draaien, wellicht dat de MF-carburateur-experts je meer tips kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Inmiddels heb ik 'n donkerrode Majesty 250 uit '96 met 53.000 op teller in bezit. Al een dikke 250 km gereden en de verbruik kwam uit tot 1 op 28.9 exact. Keurig! :)

Tot vandaag toe deed ie 100% perfect, en toen ik avonds weg ging deed de kilometerteller (snelheid) opeens niet meer. Hoe zit dat het? :?

En ook nog dat de rode olielamp telkens knippert, nadien leer ik dat het om een lege carter gaat. Bijvullen dus - verversen is betere optie, maar is dat zelf goed te doen? - en zit nu met vraag welke olie ik moet pakken. Heb nu een 1 liter pak van Belray EXP API SM 10w40 synthetic, is dat een juiste motorolie voor 'n YP250 blok?
 
Wegens aanschaf nieuwere scooter (Majesty 400) bied ik hierbij mijn "oude' en trouwe Majesty 250 aan. Ziet er goed uit en rijdt prettig en pittig. Uiterst wendbaar en daardoor ideaal voor in de stad (geen parkeerproblemen) en voor het woonwerkverkeer. Veel bergruimte voor o.a. laptop/helm.

Bouwjaar 1999. 32.000 km.

Vraagprijs 1150 euro. Email: toyota@euronet.nl

full
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, wat is het geworden, meteen een hele nieuwe? Als ik naar je foto's kijk lijkt het alsof je hier "om de hoek" woont. :)

Gr, Rick
 
Binnenkort laat ik wel een foto zien van de nieuwe aanwinst (Majesty 400 uit 2006, erg mooie bike), maar eerst even wat ruimte voor de deur scheppen.

@scoot_020: ook woonachtig in het zuidwestelijk deel van Amsterdam?
 
Broer en zus Majesty bijeen. Wat een plaatje, kan het nog mooier? Genietend in de zon. Vanochtend, voor het eerst in 3 weken, weer op de Majesty 250 gereden. Nog steeds heerlijk pittig en lichtvoetig/wendbaar. Is te koop voor ongeveer 1100 euro (bouwjaar 1999 en 32.000 km). Email naar : toyota@euronet.nl
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan