nou daar gaat die dan.
2005 gesurft op het net voor een nieuwe motorscooter, ik had op dat moment een yamaha maxter 150 plus de verzekerings geld van mijn dna 180 die ze net van me gestole hadden.
het was tijd om wat groters te kopen wat je niet zo snel over het hoofd is en waar sommige
vanaf kunnen blijven.
zo kwam ik in eerste instantie bij de burgman400 uit, persoonlijk vond ik hem erg lelijk dit in tegenstelling tot zijn grote broer.
zo kwam ik uiteindelijk bij de majesty400 uit ik was gelijk verkocht, alle stroom lijnen kloppen precies de kleur metalic blauw fantastich gewoon.
ik heb hem gelijk bestelt(nieuw)en in januari 1 week naar mijn verjaardag bij wijze van cadeu ingeruild voor de maxter met mijn verse vriendin(maak je gelijk de blitz met min 6)..
geweldig gewoon hoe makelijk ik van de kleine 150c over op de 400 stapte.
de majesty ligt erg licht in de hand stuurt erg soepel met een comfort waar je u tegen zegt en dan nog de opberg ruimte.
als ze deze in een 650 hadden dan was het de perfecte scoot, op weg van rogat(gebben) naar utrecht(120 km ongeveer) bied hij erg veel bescherming levert bijna geen vermogen in met 2 pers.
dubbele remschijven voor die primma hun werk doen,
sindsdien de halve wereld rond geweest, 2x belgie 2x duitse sauwerland, frankrijk never 850km en aankomende zomer duitsland/frankrijk/zwitserland en italye.
een geweldige rijsmotor met tent topkoffer en zij tassen alsof je thuis op de bank in slaap ben gevallen je ogen open doet en je ineens in fankrijk bevind.
ok wat doet de scoot,
1 tankt 14li 225km met 2 pers en250 met 1p.
170/180 op de teller is op de navigatie(zummo 550)155/160 km/pu.
geweldige aceleratie win van veel bikers en verlies natuurlijk ook de nodige sprints maar maakt het ze altijd lastig. de enige auto s waar ik het moeilijk mee heb is volkswagen tdi die houd mij net bij. vette volvo en audi s die winnen het meestal net van me.
subaru /porche etc hoef ik natuurlijk niet te vertellen die laten me ver achter.
voor zover de concurenten.
ik heb de scoot nu 15 maanden dus al 2000km permaand woonwerk verkeer en de vakantie s(30.000 km verder dus) heb ik zover 2x alle remblokken moeten vervangen(afgelopen zondag ook) heb bij 20.000km de ollie filter laten vervangen.
afgelopen zondag alle andere luchtfilters vervanen 3 stuks en de v snaar.
3x achterband 1x lek 2x slijtage(gister nog vervangen).
elke 5.000 km olie verversen.
1x fabrieks garantie de achterrem gaf geen remlicht meer aan schakelaar was kapot.
zit spybal allarm op en na 8 maanden moest de bat vervangen worden.
nou dat was het dan wel.
ik heb nog op de tmax gereden geweldige scoot lekker vlot(van mijn collega) maar we waren er beiden over eens dat de majesty vereweg het lekkerste rijd in vergelijking met de sportieve stugge weg ligging(strakke veering)van de tmax.
overigens is de bagage ruimte van de tmax niet echt iets om vrolijk van te worden, dat geld trouwens van vele maxi scooters.
kijk nou naar de silverwing van honda grote scooter met teleurstellende opberg mogelijkheden geld trouwens ook voor de burgman 650.
maar goed men wilt toch wat he. ik wil nu toch wel weer vlotter gaan rijden zeker omdat ik elke jaar met 30 motoren richting sauwer land gaat en het is toch prettig om dan iets meer dan 160(garmin) kan mee komen dus word het tijd voor de burgman.
mijn scoot staat nu op het net en als ik in juli terug kom van frankrijk/zwitserland/italye dan hoop ik hem te verkopen en anders ruil ik hem met tranen in mijn ogen in.
als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.