yamaha majesty 400

Een 2008/2009 model moet kunnen ze zijn er wel goed zoeken.
Toen ik met de mijne thuis kwam zag hij er niet uit.
En de vrouw verklaarde me voor gek maar na wat upgrade&poetsen zag hij er zo uit:
 

Bijlagen

  • 20150913_143419.jpg
    20150913_143419.jpg
    376,5 KB · Weergaven: 24
Honda heeft een beter Weggedrag motor zit in het frame.
Meer vermogen loopt wat rustiger maar wel met meer toeren bij dezelfde snelheid dan de yamaha
Maar ik vond die majesty een echte topper kijk ook nog wel naar advertenties .
Maar wil als het er op aan komt niet meer terug. misschien een swt 600 in de toekomst
 
Honda heeft een beter Weggedrag motor zit in het frame.
Meer vermogen loopt wat rustiger maar wel met meer toeren bij dezelfde snelheid dan de yamaha
Maar ik vond die majesty een echte topper kijk ook nog wel naar advertenties .
Maar wil als het er op aan komt niet meer terug. misschien een swt 600 in de toekomst
Oke,wel wat duurder in verbruik zo een 600.
Wil met de scooter vooral woonwerk gaan doen,dat lijkt me een majesty een juist model voor.
 
Een 2008/2009 model moet kunnen ze zijn er wel goed zoeken.
Toen ik met de mijne thuis kwam zag hij er niet uit.
En de vrouw verklaarde me voor gek maar na wat upgrade&poetsen zag hij er zo uit:
We gaan dit weekend kijken voor een 2009 bj 45.000km op teller.
Dezelfde kleur en zadel als de jouwe was cor.
Zijn er nog tips waar ik op moet letten,tydens t kijken en rijden.
 
De triangel (achtervork) zit vast met 2x m8 bouten was een zwak punt brak hij moest je hem door boren /en een moer erachter/ kan je even naar kijken .Kijken of de remmen goed vrij lopen/Achterste remschijf niet krom is/ chroom op de voorvorkpoten in goede staat is? Ook goed luisteren of hij geen gekke geluiden maakt.
Onderhoud historie aanwezig ? test rijden en afdingen sukses...
 
Laatst bewerkt:
De triangel (achtervork) zit vast met 2x m8 bouten was een zwak punt brak hij moest je hem door boren /en een moer erachter/ kan je even naar kijken .Kijken of de remmen goed vrij lopen/Achterste remschijf niet krom is/ chroom op de voorvorkpoten in goede staat is? Ook goed luisteren of hij geen gekke geluiden maakt.
Onderhoud historie aanwezig ? test rijden en afdingen sukses...
Scooter viel tegen. Rammelde achterin bij t motor of riem bij t gas geven,ook viel ie 2x stil bij t starten. Leek ook net of ie verlaagd was,zat met me knieën tegen t stuur aan bijna.Had er meer van verwacht,gaat hem niet worden helaas.
 
Die is in onze streken behoorlijk zeldzaam.
Op Autoscout24: 74 stuks in totaal in de aanbieding: 5 in Duitsland, 1 in Nederland en al de rest in Italië.
 
We gaan dit weekend een stuk toeren op de motor honda varadero,en ga gelijk kijken bij een yamaha majesty bj 2007 als t uitkomt. . Geen ABS helaas,maar ziet er goed uit op de fotos
 
Dag forumleden de afgelopen 2 jaar dit forum rustig gelezen met veel enthousiaste op de verhalen van gls450 en hybride en nog meer gasten, die nu inmiddels al opas zijn haha van de week me rijbewijs gehaald had hem al een half jaartje staan een 2012 ik ga zeker de advies van hybride opvolgen jcosta vario en bridge hoop banden, want ik heb zeker dat glijgevoel gemerkt de afgelopen winter🤪
 
De Hoop was niet meer te krijgen.

Deze combinatie rolde er na enig proberen voor mij uit als beste optie. De Scootsmart voor was geen succes, achter was ie wel goed.

Ik heb de scooter trouwens verkocht, dus geen nieuwe informatie meer.
 
Hallo allen,

Nu ik een beetje van een motorscooter heb mogen genieten ga ik van de week bij een majesty 400 kijken uit 2007 met 50k op de teller.. zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik weet dat er veel informatie in het topic staat maar het is een beetje kortdag om alles door te lezen. Mijn dank is groot!
 
Even een goede testrit maken en letten op de koppeling de 2007 had nog geen 5 schoenen erin. vanaf 2008 wel. Dus hij kan een dip hebben met optrekken. Dit werd als hinderlijk ervaren.
 
heb deze week mijn yamaha majesty 400 van de hand gedaan en ingeruild voor een v-strom. Mis toch de grotere wielen, het schakelen en het bromgeluid van een echte motor. Leuk ding die majesty met een hoop voordelen maar toch ( nog) niet echt mijn ding
 
Even een goede testrit maken en letten op de koppeling de 2007 had nog geen 5 schoenen erin. vanaf 2008 wel. Dus hij kan een dip hebben met optrekken. Dit werd als hinderlijk ervaren.
Okee verder geen gekke dingen, lekkages oid? Ik laat vanavond weten of het hem is geworden..
 
heb deze week mijn yamaha majesty 400 van de hand gedaan en ingeruild voor een v-strom. Mis toch de grotere wielen, het schakelen en het bromgeluid van een echte motor. Leuk ding die majesty met een hoop voordelen maar toch ( nog) niet echt mijn ding
Vstrom heb ik ook gehad, nu een pcx125 en dat bevalt wel alleen weinig vermogen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan