deze middag zijn ze mijn oude gls450 komen halen, dus nu zit ik op droog zaad qua rijplezier tot mei. heb er een appel en een ei voor gevraagd en gekregen. beetje spijt wan ondanks 25j oud, oms 4 weken zonder te rijden buitenstaand in de vries, starte hij altijd van de eerste keer. ben benieuwd of de majesty dit ook kan voorleggen
in afwachting van de levering van de mijne heb ik nog een paar vraagjes;
worden de leveringstijden gerespecteerd?
wat weten jullie over de onderhoudskosten? (zowel 1000,5000,10000k)
op hoeveel k moet de riem vervangen worden en hoeveel kost dit?
voorband, hoeveel k en kostprijs/ en het zelfde voor de achterband
zijn de remmen van voor niet te krachtig?(dubbele schijf)
is de abs op beide wielen werkbaar?
soms zie je motoscooters met zijtassen, is dit mogelijk voor de majesty of beter de topcase?
(zou alleen voor vakantie zijn, want met woonwerkverkeer kom ik toe)
welk toerental draaid hij bij 70/90/120?
liefst reacties uit belgie en nederland
en eventueel verwijzingen naar websites zou ook handig zijn
dank bij voorbaat
dealer heeft deze middag gebeld; diamond black met beige zadel dit jaar niet meer leverbaar.
kan nog kiezen tss grijs en pikzwart (bummer!!)
nu, nog 1 puntje van kritiek; deze middag mijn vrouw van het werk gaan halen en zelfs dan is de vering beenhard ( ik weeg 80 en zij 53 droog aan de haak) ze vond het wel comfortabel zitten
ik denk ook niet dat ze veel gaat meerijden. hoeft ook niet te veel gebeuren. als er onderweg iets gebeurd, laten we toch 3 kinderen achter en dan is het toch het beste dat er 1 ouder overblijft( betrap mezelf hier wel op een portie pessimisme, maar ik zou het de kinderen niet willen aandoen) voor de rest mee gaan werken en de broek is toch wel een vervelend iets in de bedoeling van: eerst schoenen aan voor naar het kot te stappen waar men kledij ligt, dan kledij aandoen,terug schoenen uit en aan, dan op werk juist hetzelfde. voor een ritje van een goede 10min enkel ben ik toch wel elke keer 5 min extra bezig met de kledij. bestaat er eigenlijk een broek waar ik mijn hoge veiligheidsschoenen niet voor hoef uit te doen? dit zou toch ook weer wat tijd besparen
tot de volgende
Bij de een helpt een lager scherm, bij de ander een hoger.
Mijn T-max draait ongeveer 5500 toeren bij 130.
Ben nog nooit boven de 7200 geweest (is 180 op de teller...).
Volgens mij draaide de Majesty 400 7000 toeren bij 170 (volgas) op de teller, dan ben je nog 1200toeren bij het rood vandaan. Dus maak je geen zorgen, als hij straks ingereden is, kan ie er goed tegen.
Sossa,
Je zal het wel beter weten als ik, ik heb maar een weekend op een Majesty400 gereden, en dat is al weer een jaar geleden.Er zat nog geen 100km op de teller, dus echt veel proberen wilde ik 'm niet aandoen.
Maar ik krijg mijn T-max niet in het rood. Berg-af heb ik nog niet geprobeerd.