Yamaha Majesty 400

Stress

MF'er
25 apr 2005
119
0
Velserbroek
Goede middag, heeft iemand van de Majesty 400 rijders een keer zijn vering laten aanpassen? Ik vind de Majesty te onrustig in hoge snelheids bochten met een knip in het wegdek, gaat alle kanten op behalve de goede......ik kan op internet niet echt een progressieve veren set vinden...

heb trouwens gisteren een J.Costa ingebouwd, zo das heel andere koek, nu leuk met gas spelen, is compleet andere scooter geworden..........


prettige kerst

Stress
 
Hallo
lees deze test maar is :http://www.motorfreaks.nl/testen/2009/test-yamaha-majesty-400-herkansing.html

Bleek een banden probleem te zijn.

Goeie KERST & tof NEW jaar gewenst
 
Goede middag, ja deze heb ik gelezen, ik heb nu Dunlops er op, maar ik verdenk de vering, deze kunnen de snelheid met een hobbel in wegdek niet goed gladstrijken, is geen Tmax ik weet het maar toch, moet beter kunnen......

Stress
 
Interessant; maar welke banden waren nu het probleem en welke de oplossing ? Is de Dunlop op de foto van de laatste test ?

.... Ik vind de Majesty te onrustig in hoge snelheids bochten met een knip in het wegdek, gaat alle kanten op behalve de goede.....
Dat heb ik ook, en bij mij ligt het niet alleen aan de vering maar des te meer aan de banden.


Ik heb ook een haat liefde verhouding met de wegligging van deze motor; in het begin reed ik als een dweil maar dat werd ineens een stuk beter toen de standaard IRC banden vervangen werden door Bridgestones. Dat ging jaren goed, ook korte tijd met een Metzeler voorband.

Nu echter is de Bridgestone niet meer leverbaar en mij werd de Dunlop Scootsmart aangeraden. Die zitten er onder en wat een dweil is het nu weer.
De motor wilde de bocht niet meer in, ik moest trekken en duwen om niet tegen de vangrail aan te rijden. Met de bandenspanning te hoog gaat dat weer maar nu is het vertrouwen weg; ik rijd weer bijna rechtop door de bocht, ergens wel logisch want het wegcontact is er natuurlijk niet beter op geworden.
Op hoge snelheid de bocht in is een hachelijke onderneming, de motor wil steeds van de koers af waar ik hem in stuur.
Bij spoorvorming is het helemaal erg, dan wil ie zo ineens een heel andere kant op dan ik in gedachten had.

Dit is dus echt te wijten aan de banden, met de Bridgestones was het een heel andere motor. Ik wil deze Dunlops een kans geven maar eigenlijk ben ik in staat om ze er acuut weer onder vandaan te halen.
 
Laatst bewerkt:
Had met mijne Maxsym 600i ook iets dergelijks bij het veranderen van banden. Met de Metzelers FF Wintex was de motor ook een dweil geworden, vooral op hogere snelheden. Rij nu met Bridgestone battlax sc en motor stuurt ineens perfect, snel- traag- bochten alles gaat nu probleemloos.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan