Yamaha Maxim XJ 700 X, welk onderdeel is dit?

19 mei 2021
40
6
Bijgaand stuur ik een foto van een onderdeel van mijn Yamaha Maxim XJ 700 X

Wie weet waar dit onderdeel op de motor hoort te zitten. Helaas staat er niets in het handleidingboek. 78AAAFEE-038D-412C-AFC0-DAC8A3C0149D.jpeg
 
Als een speer..
Zal het morgen even opmeten
Als een speer … wij wel ja.

Dat opmeten lijkt me wel handig, al gaat het mij niet verbazen als het helemaal geen origineel Maxim-onderdeel is. Heb je zelf de fiches waarnaar ik linkte eigenlijk al bekeken? Het is namelijk jouw motor, dus daar kun je natuurlijk zelf ook een beetje moeite voor doen, maar mss is dat een gekke gedachte :+
 
Als een speer … wij wel ja.

Dat opmeten lijkt me wel handig, al gaat het mij niet verbazen als het helemaal geen origineel Maxim-onderdeel is. Heb je zelf de fiches waarnaar ik linkte eigenlijk al bekeken? Het is namelijk jouw motor, dus daar kun je natuurlijk zelf ook een beetje moeite voor doen, maar mss is dat een gekke gedachte :+
Als een speer..
Ten eerste weet ik zeker dat het een onderdeel is van mijn motor! Natuurlijk heb ik ook de fiches bekeken maar daar staat het niet op. Het forum is ook bedoeld voor als je iets niet weet je dit met anderen kunt delen en vragen of zij je kunnen helpen. Ik ben zelf in het bezit van een origineel werkplaats handboek van mijn motor maar daar staat het niet in.
Nu de afmetingen: de binnenmaat is 10 cm bevestiging met het gat er in is 4cm.
Wil nog even toevoegen dat ik 2 stuks van deze beugels heb. Op mijn oude motor eveneens dit type, zat deze ook...
 
Oké, dus het is helemaal geen onderdeel van een Yamaha Maxim X, zoals de openingspost opperde. Dan zijn we in elk geval tot dezelfde conclusie gekomen. Gelet op de afmetingen, en twee stuks symmetrisch neem ik aan - we weten de diameter van de buis nog niet trouwens - zijn het niet gewoon montage- c.q. afstandsbeugeltjes voor resp. een after-market windschermpje of tassen? Waar zaten die zelfde dingen op jouw oude motor?
 
Laatst bewerkt:
lijkt wel een soort beugel die aan de achterkant van de motor zit om hem aan op te tillen/ vast te houden bij het op de middenbok zetten.

maar als je ze bij aanschaf vd motor meegekregen heb kan het een imitatie onderdeel zijn wat dus niet in de yamaha documentatie terug te vinden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan