Yamaha maxim xj700 goeie zit ?

faraway

Rookie
28 mei 2004
6
0
de meern
Hallo all

Afgezien van de houdbaarheid van een maxim.... Zit je nog comfortabel als je 1.91 lang bent ? Denk ernstig na over de aanschaf.
Verdere info over een Maxim welkom.

Errug mooi ...... :P

full

Hoi Faraway,

Kan het niet laten:
[teasemode] gewoon achterop gaan zitten tegen die ruggesteun 8-) ..... [/teasemode]

Ik zou bij occasions zoeken op internet en er bij een motorzaak gewoon eens op gaan zitten.

cu,
John

Yep Thx John LOL

Ik zag in 1 topic iemand die last kreeg van zijn rug op de maxim (tijdens het rijden neem ik aan :+ )

Ik ben benieuwd naar Maxim ervaringen van anderen.

groet

Rik

Een chopper/custom is inherent aan rugklachten vrees ik, dit zijn geen fietsen voor "effe Zuid-Spanje doen".
Je lengte moet op zich geen probleem zijn, zeker niet met 'Highway-pegs'.
Of nog beter: forward-controls.
Succes met je zoektocht!

Een vriend van mij rijdt er een. ik heb er zelf nog niet opgereden maar wel eens achteruit de garage mee uiteglopen en dan ff zitten om te voelen hoe het is. Ik ben 1,95m en verder niet al te smal gebouwd. Ik zit er dus echt niet lekker op. 10 minuutjes stil gezeten en dat voelde niet lekker. Kan aan mij liggen maar het is echt een klein motortje. Als je je voeten op de grond hebt staan is het nog net niet zo erg dat je knieën boven de heupen komen maar scheelt allemaal niet veel. Ik vind het dus niks. Beste gewoon ergens proberen lijkt me

Ik rijdt een Maxim, maar ik ben 1.72 en da´s dus iets korter. Ik vindt het een fijne motor vanwege de prestaties, en omdat ik gewoon met 2 benen op de grond kan als ik stil sta. De zit is vrij ver naar voren, en ik denk dat een langer iemand hier problemen mee gaat krijgen met langere ritten. Typisch gebouwd dus voor de wat kortere mens, maar wel een prima motor.

Dakota

Bedankt allemaal voor de reactie.
Hen inmiddels een proefritje gemaakt op een ltd 454 '(
Ik wist niet dat ik zo GROOT was of de motor zo klein ..... ;)

Ik denk dat ik toch op zoek moet naar een toermotor. Zit nu een beetje richting k100 oid te denken. Voor de pegels die ik heb, kan ik gewoon geen vette custom of chopper waar ik wellicht wel goed op zit aanschaffen.

Of toch doorsparen....... zucht :?

groet

Ik denk dat ik toch op zoek moet naar een toermotor. Zit nu een beetje richting k100 oid te denken. Voor de pegels die ik heb, kan ik gewoon geen vette custom of chopper waar ik wellicht wel goed op zit aanschaffen.

groet

groet

Ik heb nu een CB900 F2 motor waar ik zeer regelmatig mee rij en een cb750 kz waar is nog niet veel mee gereden heb. Beide motoren zijn juist niet voor de kleinere mensen gebouwd. Ik zit er echt prima op. En ze kosten ook niet al te veel in aanschaf, onderdelen zijn hier nog wel te verkrijgen

Maxim=vrouwenfiets :r ik zou eens kijken naar een transalp of Teneré of zoiets...voor onze lengte (je snap t niet dat ik straks op een 400 ga rijden, maar heb m dan ook wel een cm of 25-30 langer gemaakt :) ) zijn dit goede motoren, comfortabel etc...Je kan natuurlijk ook voor een FJ1200 (yamaha met volle kuip, leuk beestje en goed) van een jaar of 10-12 oud gaan.... 8-)

Terug
Bovenaan Onderaan