Yamaha MT-01 supervet en heftig!!

Heehee, eindelijk een motor die een waardige opvolger voor mijn Buell M2 kan zijn (nieuwe Buells zijn mini-motors :( ). Of nou ja opvolger, mijn Buell gaat nooit meer weg maar met 74.000 km op de klok moet ik toch rekening gaan houden met wat anders erbij. Alleen te hopen dat de handelbaarheid van de Yamaha ook in orde is en niet teveel cruiser-achtig. En wat was er ook alweer mis met een ronde koplamp? :?
 
Gevalletje Buldog!!!

Zit er stoer uit maar komt vermogen té kort!!!

100pk.... meer heb je niet nodig maar zelfs dat heeft ie niet eens..... jammer Yamaha.... volgende keer beter!!

Weet je wel hoe fijn een Bulldog stuurt en hoe gemakkelijk dat het vermogen van een Bulldog op te krikken is naar 80 PK ?. Daarnaast is het niet juist om alleen naar het aantal PK's te kijken. Ook het koppel is van belang: bij een Bulldog is dat ruim 90NM.
www.bt1100bulldog.nl
De MT01 ziet er wel leuk uit (aan de andere kant toch ook wel een lomp ding; de nieuwe Speed Triple is volgens mij veel mooier) maar ik mis helaas een cardan. Lekker gemakkelijk zo'n cardan met onderhoud als je ook in de winter doorrijdt.
 
Och ja, ieder z'n meug.

Ik denk dat je een Bulldog mogelijk meer waardeert als je van een chopper/cruiser afkomt.
Ik vind dat z'n uiterlijk meer suggereert dan ie biedt. Het is uiteindelijk een wat "softe" toerfiets geworden.
Dat heeft Yamaha nu met de MT01 wel goedgemaakt.....

Neemt niet weg dat het geen slechte fiets is, de Bulldog, maar ieder z'n voorkeur toch?
 
Cardan mist trekkracht....

Maar Ad..... 80pk uit 1100cc stoere fiets is nog niks. Heb zelf de XJR gereden en zelfs in deze "ouwe lullen" fiets zit standaard 107pk. Ik snap werkelijk niet waarom Yamaha deze koers vaart. Koppel is leuk en erg handy maar vermogen moet je standaard ook wel hebben. En nee... ik ben (allang) niet meer gericht op PK´s. Heb een GSXR1000 gehad en deze had er héél veel!! Maar 100pk... da´s toch niet zoveel gevraagd voor een standaard 1100 of méér??

Wie rijdt er nu in z´n 6e versnelling weg bij een stoplicht.... ik bedoel maar. Zorg dat de verhoudingen een beetje kloppen. Ik weet zeker dat als de Buldog rond de 110pk had gezeten dat de verkoopcijfers waren gestegen. Ik had er dan waarschijnlijk ook ééntje gereden.

Ps. in de winter staat mijn fiets binnen maar dan nog wordt ik op straat wel herkent, zie pic.

full
 
Die standaard MT viel met niet mee,de verbouwde versie wel wat een schitterende akra´s zaten daar op geschroefd
Bij de standaard MT was het net iets te lomp,en van die caron kapjes knapte hij ook wel op
In verbouwde vorm zou ik hem willen ,alleen is het altijd jammer dat je zo´n motor niet kant en klaar kunt kopen
Zou dat niet eens iets zijn om zo standaard vanaf fabriek je motor tekopen zoals je hem wil hebben
Buells en Monsters worden ook altijd gelijk na aanschaf verbouwd en dan zit je met een hoop origineele onderdelen die je wel hebt moeten betalen maar niet gebruikt
 
Die MT01 is een grote bak plastic,jammer hoor.

Er stond nog een andere mooie Guzzi zeg,die ROOIE!!(op slicks)
Op mijn verzoek(en nog een andere verstokte Guzzi fanaat) heeft de medewerker van de Importeur even dit monster gestart donderdagavond j.l.
Man oh man,dat is effe andere cake(italiaanse koek)
Wat buldert dat ding geweldig!!!! :}

Hier zou ik mijn S zo op inruilen!!

En die lijnen als je erachter staat,volledig symmetrisch,supergaaf ding!!!Dat kunnen jappen (nog) echt niet bouwen de eerste 45 jaar.

Heeft er iemand een foto van?
Ik heb hem als screensaver maar krijg hem er niet op,wacht met spanning af
 
Die MT01 is een grote bak plastic,jammer hoor.

Er stond nog een andere mooie Guzzi zeg,die ROOIE!!(op slicks)
Op mijn verzoek(en nog een andere verstokte Guzzi fanaat) heeft de medewerker van de Importeur even dit monster gestart donderdagavond j.l.
Man oh man,dat is effe andere cake(italiaanse koek)
Wat buldert dat ding geweldig!!!! :}

Hier zou ik mijn S zo op inruilen!!

En die lijnen als je erachter staat,volledig symmetrisch,supergaaf ding!!!Dat kunnen jappen (nog) echt niet bouwen de eerste 45 jaar.

Heeft er iemand een foto van?
Ik heb hem als screensaver maar krijg hem er niet op,wacht met spanning af

U vraagt... wij leveren!!! Dus hier is ie dan....

full


:P
 
Die guzzi is inderdaad schitterend erg jammer dat ze hem nietop korte termijn eindelijk eens op de markt brengen
Vond die zwarte die er naast stond een stuk minder,weer de zoveelste Monster kloon,en dan nog een met de lelijkste kachel pijp die ik ooit gezien heb
Volgens mij hebben ze een verkoopstopper (voor guzzi begrippen dan)in huis maar durven ze het niet aan
Er zijn best een helehoop motorrijders die echt niet zitten tewachten op 150pk op het achterwiel maar toch een schitterende sportieve motor willen rijden
 
Helemaal :} :} :}

Ik durf het bijna niet te vragen....,maarrrr,

heeft iemand het geluid al opgeslagen hier?

Dan slaap ik vannacht weer als een blije baby

Ik denk idd dat heel veel motorrijders iets zoeken zoals deze rooie schoonheid.

Hier lach je toch echt ducs,r1,s,rsv,s,rrr,s etc mee uit..,ondanks overschot aan pk,s van deze modellen,is dit ver boven alles verheven.

Komt toch ergens volgend jaar beschikbaar?

Waar is dat bestelformulier nou ook alweer....... ;)
 
Nope, een opvolger van de Vmax is het zeker niet. De 'looks' zijn OK maar de rest niet(en binnen onze club is die mening bijna unaniem).

Wat zouden jullie (v-max owners)dan graag zien aan zo,n MT standaard meer vermogen?
En zo ja,zou die wens dan met zo,n stage 3kid niet ingevult zijn, dan heb je dacht ik een pk of 130 en 175nm, of heb ik dat mis.
Ik wil nog een seizoen op mijn speed triple rijden, maar ik zit toch serieus aan een MT-01 te denken.
 
Hoeveel weegt zon mt01 eigenlijk ???

*edit

Zie net 240 kg droog, denk dat ie die 150Nm hard nodig gaat hebben...
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel weegt zon mt01 eigenlijk ???

*edit

Zie net 240 kg droog, denk dat ie die 150Nm hard nodig gaat hebben...

Ja dat is zwaar, daarom dacht ik, zo,n stage3 kid er op dan kom je al een eind in de goede richting.
Maar dat zal voor de v-max boys wel niet genoeg zijn, maar die zijn verwent met dat lachgas op hun fiets. :+
 
wat weegt dat nu zo,n zoontje van de 3e verdieping,22 kilogram? ;)

Koop die rooie Guzzi volgend jaar maar,krijg je nooit spijt van.
 
Ja dat is zwaar, daarom dacht ik, zo,n stage3 kid er op dan kom je al een eind in de goede richting.
Maar dat zal voor de v-max boys wel niet genoeg zijn, maar die zijn verwent met dat lachgas op hun fiets. :+


Zo'n insteek is al onjuist, je moet geen tune-kitjes hoeven te kopen om het blokje wat op te peppen,de PK's moeten gewoon standaart van de fabriek af aanwezig zijn.
Dat iemand hem dan alsnog wil opvoeren,da's punt 2.
 
Zo'n insteek is al onjuist, je moet geen tune-kitjes hoeven te kopen om het blokje wat op te peppen,de PK's moeten gewoon standaart van de fabriek af aanwezig zijn.
Dat iemand hem dan alsnog wil opvoeren,da's punt 2.

Je kunt het ook omdraaien... het feit dat een hoop motorrijders, ondanks de hoeveelheid peekaas en Nm's, hun fiets zowiezo willen voorzien van wat extra juice, heeft Yamaha ertoe gebracht een op de MT01 afgestemde kit te ontwikkelen ... en in 3 gradaties nogwel... Zie het maar als een stukje uitzoekwerk wat jij en ik niet meer hoeven te doen.... toch service !

Ik vind de MT01 wel :} .... (maar ook dat is persoonlijk)
 
Het uitzoeken hoeven we inderdaad niet meer te doen.... de portomenix opentrekken daarentegen wel... en da´s een beetje jammer. Yamaha weet ook wel dat als die MT méér vermogen levert er véél minder "kinderen" worden verkocht.

Dus.... u wordt genaaid... zonder voorspel!!
 
Mwoch, kinderen of niet, voor 150 Nm doe ik het wel hoor. Ik hou namelijk /wel/ van doorrijden, maar /niet/ van terugschakelen.

Als 'ie nou een cardan had, dan was ik gaan sparen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan