Yamaha MT-01 supervet en heftig!!

Diep Fries

Die hard MF'er
16 jul 2004
605
1
Wat mij betreft de meets veelbelovende fiets voor volgend jaar de Yamaha MT-01 1700 cc V twin streetfighter. Ik rijdt nu een RSV mille r van 2003 maar dit is toch wel errug leuk!!!!!!!!!!!
 
Zeker een mooie fiets die MT-01.

Echter, kwam op internet ook deze tegen, van moto-guzzi. Toch wel strakke fiets met hetzelfde vermogen als de mt-01, vind met name de koplamp op de mt-01 een beetje afdoen aan de lijn...

moto_guzzi_griso_2005_1l.jpg

moto_guzzi_griso_1l.jpg

moto_guzzi_griso_3l.jpg
 
Smaken verschillen, maar om de moto-guzzi nou gelijk lelijk te noemen... Ik vind juist de uitlaat heel mooi bij de guzzi, laat de enkelzijdige achterbrug goed zien. Soort mix van naked en chopper.
 
Ziet er goed uit, die Guzzi!
Ik denk alleen niet dat hij de prestaties (lees koppel)van de Yamaha kan evenaren. Maar misschien een idee voor een duotest in een van de motorbladen?
 
Die uitlaat is inderdaad super, alleen zit hij nog steeds aan de verkeerde kant en de rest is niet mijn smaak :P
 
Moto-Guzzi: 102 Hp & 88 Nm
Yamaha: 110 Hp & 170 Nm

Ahum, toch wel aanzienlijk verschil inderdaad...

Inderdaad een prachtige bike die MT01 maar dit zijn de waarden voor de versie met een stage 3 kit die de toch al forse prijs nog aanzienlijk de hoogte zal injagen. Standaard heeft de MT01 90Hp en 150Nm
 
Mensen, wordt toch wakker: Wat dit soort motorfietsen betreft is er toch geen een die de looks van de 2005-Triumph Speed Triple overtreft (heeft trouwens 1050 cc, 130 pk, 105 nm).
Oke, ben misschien niet helemaal objectief, want ik rijd al jaren Speed Triple, en heb alle uitvoeringen gehad.
 
Ik vind die guzziez steeds mooier worden..
qua historie ook , die guzziez van vroegah zijn toch hele mooie ontwerpen.
 
Mensen, wordt toch wakker: Wat dit soort motorfietsen betreft is er toch geen een die de looks van de 2005-Triumph Speed Triple overtreft (heeft trouwens 1050 cc, 130 pk, 105 nm).
Oke, ben misschien niet helemaal objectief, want ik rijd al jaren Speed Triple, en heb alle uitvoeringen gehad.

Eigenlijk vind ik de triumph toch meer een 'power house' dan deze guzzi en een beetje in een andere klasse. Nu je het over triumph hebt, ik vind de Benelli TNT zoals op intermot toch wat mooier...

BenelliTNT1130Special2005-5807-020-f.jpg

BenelliTNT1130Special2005-5807-025-f.jpg

Café racer
BenelliTNT1130Special2005-5807-015-f.jpg
 
Gevalletje Buldog!!!

Zit er stoer uit maar komt vermogen té kort!!!

100pk.... meer heb je niet nodig maar zelfs dat heeft ie niet eens..... jammer Yamaha.... volgende keer beter!!
 
Idd lijkt meer op een bord spagetti (Met al die kronkels) dan op een motor, zal daarom ook wel uit italie komen. Ik zag hem staan in Motorhuis eindhoven, wat een vies ding
 
In 1999 stelde Yamaha op de motorshow van Tokyo de MT-01 voor. Iedereen, die de machine onder ogen kreeg, was laaiend enthousiast over het uiterlijk, een ware spierbundel. Maar als productiemodel schopte die MT-01 het tot ieders teleurstelling niet verder dan de BT1100 Bulldog, een flauw afkooksel van de MT-01 uit Tokyo. Driewerf hoera, want Yamaha lost de hoge verwachtingen in 2005 in door de MT-01 alsnog op de wereld los te laten. Veel details wou Yamaha daar nog niet over kwijt, maar dat Monsters, Brutale’s en andere TNT’s zich zorgen kunnen maken mag duidelijk zijn. Afgaand op de foto’s geen flauw afkooksel deze keer en slechts minimale wijzigingen vergeleken met het prototype. Enkel de uitzonderlijke constructie van de achterschokbreker werd wellicht om praktische redenen veranderd, net als de remklauwen, die iets minder imposant zijn geworden, maar wel nog steeds radiaal gemonteerd zijn. Waar bij het prototype nog het blok van de Wild Star 1600 werd gebruikt, zal de eigenlijke productieversie beschikken over het Warior 1700-blok. Het vermogen zou opgeschroefd worden tot over de 100 pk-grens, terwijl de 1700cc’s een koppel zullen leveren, dat een continent of twee van plaats kan doen wisselen. Ook al moet hij het met twee cilinders minder stellen, lijkt Yamaha eindelijk een moderne vervanger voor de illustere V-max te hebben gevonden, maar dan hopelijk één, die wel stuurt en remt. :9~

040804_01_MT01.jpg


Edit: piccie bijgevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Gevalletje Buldog!!!

Zit er stoer uit maar komt vermogen té kort!!!

100pk.... meer heb je niet nodig maar zelfs dat heeft ie niet eens..... jammer Yamaha.... volgende keer beter!!
vergeet niet 150 nm... :9~ ...probeer maar eens met staande start bij te houden,zal je nog van opkijken hoe hard dat optrekt :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan