Yamaha MT-03 rinkelend geluid

Maikvdh

Rookie
5 mrt 2018
8
0
Kan iemand mij de gouden tip geven hoe ik van het rinkelende geluid af kom bij mijn MT-03 :) .

Het is een soort rinkelende geluid en irriteer ik me er mateloos aan. Er zit anders net zo'n mooi geluidje in.. :/
Het is vooral goed hoorbaar in lage versnelling, lage touren en vooral een constanthoudend laag tourental (wat ik natuurlijk toch wel zoveel mogelijk vermijd :) ). Maar ooit ontkom je er niet aan. Bij de motorzaak zeiden ze dat het niet erg is maar ik zou het rinkelende geluid er toch wel graag uit hebben, weet iemand een oplossing of waar dit aan kan liggen?


Ik heb een filmpje gevonden van een MT-03 met hetzelfde rinkelende geluid.
Hier het filmpje:

Je hoort het op het filmpje vooral als hij het gas laat terugzakken.
 
Kan iemand mij de gouden tip geven hoe ik van het rinkelende geluid af kom bij mijn MT-03 :) .

full
 
Klinkt alsof het door je uitlaat komt. Is geen rinkelen maar fluiten. Kawasaki ER-5 heeft dat met de standaard uitlaat ook ontzettend erg, ik werd er gek van! Zit nu een andere demper op, probleem opgelost.
 
Wel degelijk een kwaaltje van deze motorblokken. XT660(zelfde blok, ook last van dit soort geluiden) klinkt als een defect big end. Maar is wellicht een relatief simpelere fix. Zoek maar eens op “lose nut crancshaft xt660” dit zorgt voor waarschijnlijk het typische geluid. Vraag je dealer hier naar te kijken of fix het zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan