YAMAHA MT-07 "caferacer"

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.868
2.013
Hierbij een Topic over mijn nieuwe project waarbij ik een Yamaha (uiteraard) ombouw naar een caferacer.
aanvang ombouw mt07.jpg

Ja ik weet het, mijn 4jaar oude mobiel maakt belabberde foto's haha.
start mt07 cafe.jpg

Werkt wel lekker deze keer. Alles is zo goed als nieuw ipv een 30jaar oude basis waar ik voorheen mee begon.
Als inspiratie en voor jullie beeldvorming, deze kant wil ik op:
Yamaha concept.jpg

Ook deze keer weer een af fabriek afwerking en ik voorkom dat er gezaagd moet gaan worden zodat hij terug te bouwen is naar het origineel en wellicht kan ik de ombouw kit herproduceren en verkopen. Er zijn tenslotte genoeg MT07's ...
Het zitje en looks wil ik weer toepassen wat ik al eens eerder heb gemaakt:
achterzijde.jpg

kaffee maarten.png

De uitdaging zit heb deze keer in het heel houden van het originele frame zodat alles terug geschroefd kan worden.
Het wordt een caferacer dus we gaan wel het nodige aanpassen zodat er ook lekker mee gestuurd kan worden, denk aan goede instelbare vering! Clipons, eenzits enz.
 
En nog een volger erbij. Heb hier ook een MT in de schuur staan, ben dus wel erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Succes :t
 
Nog een volger erbij ;)

Mogelijk kan er weer inspriratie opgedaan worden 8-) want zo goed wordt er wel gewerkt !
 
Even zitten googlen; zijn al een hoop mooie customs gebouwd op basis van de MT07 8-);)
 
Even zitten googlen; zijn al een hoop mooie customs gebouwd op basis van de MT07 8-);)
Klopt maar nu ik hem uit elkaar heb liggen weet ik waarom er niet een traditionele tank er op heeft zitten😉
En bij een caferacer is de vorm vd tank toch wel belangrijk.

Heb dikke r1 poten ( zwart ) gescoord en ga eerst beginnen om die mooi pas te krijgen met bijhorende clipons.
Vandaar uit weet ik de ruimte tussen de clipons en de te maken tank.
Daarvoor moet veel verplaatst worden.
Elektronica en abs gebeuren.
Kortom genoeg te puzzelen.
 
20191112_184410.jpg

Ondertussen weer een oude bekende te logeren.
Deze is 15 cm ! verlaagd maar niet op een nette manier. De huidige eigenaar is ook niet lang maar (mede daarom deze motor gekocht) hij mag wel weer 5 cm omhoog dus dit gaan we weer herstellen.
 
Heb inmiddels zo'n beetje alles binnen gekregen. R1 poten. Clipons t-stuk
Maar 1 ding zit ik nog om verlegen:
Een kroonplaat van een r1.
Wie o wie kan mij daar aan helpen?
Bj 2002 tm 2006 volstaat.
 
20191114_215416.jpg
20191114_214722.jpg

Ondertussen een begin gemaakt aan herstelwerkzaamheden Trx.
Maar het zijn net uien snijden..tjonge jonge wat een braad werk 🤣
 
Is dit door een pro uitgevoerd, of een particulier die er op eigen risico mee rondhoste?
 
Terug
Bovenaan Onderaan