YAMAHA MT-07 "caferacer"

Bekijk bijlage 1452043

Zo toch nog maar even de ophangbeugel gefabriekt en gelijk het rempotje terug geplaatst.
Zoveel tijd en aandacht in een motor steken, en dan toch zo'n plastic knakenreservoir incl de tuinslang ernaartoe volledig in het zicht zetten?
Waarom niet een rempomp met geïntegreerd reservoir:
Rear-Brake-Master-Cylinder-For-HONDA-2002-2015.jpg

Of een apart reservoir dat wel direct op de rempomp zit:
Blue-249.jpg

总.jpg

Gemiste kans wat mij betreft ☹️
 
Alles voor de af-fabriek look. Daar past zo’n reservoir niet bij.
Die rempomp met geïntegreerd reservoir zit af-fabriek op motoren gemonteerd, dus dat kan dan toch prima.
En als je zo gaat redeneren passen die uitlaatdempers ook niet, want niet af-fabriek 🤔
 
Die rempomp met geïntegreerd reservoir zit af-fabriek op motoren gemonteerd, dus dat kan dan toch prima.
En als je zo gaat redeneren passen die uitlaatdempers ook niet, want niet af-fabriek 🤔
Hoef je mij niet aan te vallen, tis niet mijn project....
 
Die zitten vaak op enduro/mx/sm motoren. Daar wordt een stuk minder mee gereden dan wegmotoren, in 't algemeen.

...wat je wél als argument kunt gebruiken: Yamaha heeft ook 'officiële' bling onderdelen om een motor mee te pimpen. Net als Powerparts bij KTM en zo nog meer, vaak is het dan een 'Sports Pack' of zoiets. Voetsteuntjes, hendeltjes, kentekenplaathouders, carshpads, noem maar op, je kent 't wel.
Yamaha gebruikt veel Gilles spulletjes, da's uiteindelijk ook gewoon een mooi gefreesd onderdeel met meer bling dan het origineel. Zo'n los reservoirtje ziet er natuurlijk met weinig moeite wel als een echte officiële upgrade uit :Y
 
Die zitten vaak op enduro/mx/sm motoren. Daar wordt een stuk minder mee gereden dan wegmotoren, in 't algemeen.

Ik zie even niet hoe ergens meer of minder mee rijden er in dit geval toe doet?
Klopt dat je ze vooral op cross en enduro' s ziet. Maar aprilia gebruikt ze ook op de rsv4
Maar dat doet toch niks af aan het feit dat het er 100x netter uit ziet dan zo'n goedkoop plastic urinemonster potje icm die dikke zwarte slangen er naartoe.
 
Maar dat doet toch niks af aan het feit dat het er 100x netter uit ziet dan zo'n goedkoop plastic urinemonster potje icm die dikke zwarte slangen er naartoe.

Over smaak valt niet te twisten, ik vind juist het door jouw aangehaalde voorbeeld er erg goedkoop en ali express rotzooi achtig eruit zien 😁
 
Over smaak valt niet te twisten, ik vind juist het door jouw aangehaalde voorbeeld er erg goedkoop en ali express rotzooi achtig eruit zien 😁
Ik vind dat ook. Plastiek reservoirtje en slangetje voor mij!
 
Morgen komt er nieuw rubber op maar de voorpoten laat nog op zich wachten dus helaas nog geen updates met foto's.

Tja wat het rempotje betreft, bij dit project wil ik zoveel mogelijk herplaatsen wat in mijn ogen de affabriek look ten goede komt. Alles is straks terug te bouwen naar het origineel.
 
Dat was ook behoorlijk slecht gedaan door de vorige eigenaar. Nu kan de nieuwe eigenaar tenminste weer met een gerust hart op weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan