Yamaha MT-07 topic, deel 4

Niemand iets met korte kentekenhouders?
Heb er wel eentje, maar die heb ik ook al wat gemodificeerd/ingekort omdat ie niet naar mijn zin was. Er kon het eea af omdat ik een achterlicht met geïntegreerde knippers en andere kentekenplaatverlichting heb. Vermoed dat ie ooit nog wel eens vervangen gaat worden voor een strakker model...
1396869


Als ik dan voor een nieuwe ga, wordt het zoiets (al denk ik dat de knipperlicht houders er dan ook vanaf gaan).

€ 27,76 10%OFF | Voor Yamaha MT 07 FZ 07 MT07 FZ07 2013-2016 Motorfiets Achter Kentekenplaathouder Beugel Beugel Tail Tidy fender Eliminator
 
Ik heb de sw-motech kobra handkappen erop zitten.
Bekijk bijlage 1396860


Deze zijn goedkoper en zien er beter uit als je het mij vraagt O-)

zit er goed uit man!
 
Ik heb de sw-motech kobra handkappen erop zitten.
Bekijk bijlage 1396860


Deze zijn goedkoper en zien er beter uit als je het mij vraagt O-)
die link die je stuurt, die is gewoon passend voor de MT07?
 
En weer terug van een Eifel-vier-daagse. Heerlijk gereden/gestuurd. Wel wat druppen regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.

Filmpjes/foto`s zal ik nog wel posten. Terug op de Autobahn klein stukje de top van de MT-07 getest. Hij liep - Tom Tom kilometers - 209 km/h. Best netjes lijkt mij. Oké, we licht een heuveltje af, dat dan weer wel.
 
En weer terug van een Eifel-vier-daagse. Heerlijk gereden/gestuurd. Wel wat druppen regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.

Filmpjes/foto`s zal ik nog wel posten. Terug op de Autobahn klein stukje de top van de MT-07 getest. Hij liep - Tom Tom kilometers - 209 km/h. Best netjes lijkt mij. Oké, we licht een heuveltje af, dat dan weer wel.
Tof! Ben benieuwd naar de beelden. Ik ga de 16e richting Schotland. Hoop ook toch wel wat mooie beelden te maken.
 
Hangt er net vanaf hoe hoog het ruitje is. Ik had er een AliXpress ruitje op zitten. Het ruitje was hoger dan het ruitje in jouw afbeelding. Echter, kwam alle wind pontificaal op mijn helm terecht wat voor een hoop gebulder en turbulentie heeft gezorgd. Dus ik heb mijn ruitje er weer afgehaald.


Uiteindelijk dit ruitje gekocht, kost niet veel en wilde kijken wat het verschil is. Na 2 snelwegritten en een kort ritje er weer afgehaald. Precies wat jij al aangaf, veel gebulder rond de helm en dit maakte het voor mijn gevoel alleen nog maar erger dan zonder windscherm. Ach, weer wat geleerd :+
 
Uiteindelijk dit ruitje gekocht, kost niet veel en wilde kijken wat het verschil is. Na 2 snelwegritten en een kort ritje er weer afgehaald. Precies wat jij al aangaf, veel gebulder rond de helm en dit maakte het voor mijn gevoel alleen nog maar erger dan zonder windscherm. Ach, weer wat geleerd :+

ik heb zo'n hoog ruitje erop zitten.
maar volgens mij heb ik nog meer last van wind op me helm. dacht dat het aan mij lag eerst. maar waarschijnlijk is het het ruitje dus.
 

Bijlagen

  • 20190412_204921.jpg
    20190412_204921.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 20
En weer terug van een Eifel-vier-daagse. Heerlijk gereden/gestuurd. Wel wat druppen regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.

Filmpjes/foto`s zal ik nog wel posten. Terug op de Autobahn klein stukje de top van de MT-07 getest. Hij liep - Tom Tom kilometers - 209 km/h. Best netjes lijkt mij. Oké, we licht een heuveltje af, dat dan weer wel.

Dat is net zo hard als de MT-09 op de GPS.. stomme begrenzer;(
 
Heb er wel eentje, maar die heb ik ook al wat gemodificeerd/ingekort omdat ie niet naar mijn zin was. Er kon het eea af omdat ik een achterlicht met geïntegreerde knippers en andere kentekenplaatverlichting heb. Vermoed dat ie ooit nog wel eens vervangen gaat worden voor een strakker model...
Bekijk bijlage 1396869

Als ik dan voor een nieuwe ga, wordt het zoiets (al denk ik dat de knipperlicht houders er dan ook vanaf gaan).

€ 27,76 10%OFF | Voor Yamaha MT 07 FZ 07 MT07 FZ07 2013-2016 Motorfiets Achter Kentekenplaathouder Beugel Beugel Tail Tidy fender Eliminator

ben alleen benieuwd of die op een 2019 zou passen...
 
Tof! Ben benieuwd naar de beelden. Ik ga de 16e richting Schotland. Hoop ook toch wel wat mooie beelden te maken.

Gaaf! Schotland zal ook wel erg gaaf zijn. Probeer zo snel mogelijk wat te posten. Deze week wel vrij, maar andere prioriteiten, waaronder het wassen van de motor. Haha.

Uiteindelijk dit ruitje gekocht, kost niet veel en wilde kijken wat het verschil is. Na 2 snelwegritten en een kort ritje er weer afgehaald. Precies wat jij al aangaf, veel gebulder rond de helm en dit maakte het voor mijn gevoel alleen nog maar erger dan zonder windscherm. Ach, weer wat geleerd :+

Zoiets had ik ook idd. Om de kosten hoef je het niet te laten met dit ruitje :P . Zonder is beter dan met ruitje idd. De wind is dan veel beter verdeeld en niet alle wind komt op je helm terecht. Zonder vind ik de MT-07 trouwens ook mooier.
 
Heb je toevallig wat meer fotos van de achterkant / korte kentekenhouder @Yen
Alvast bedankt!

Lees je vraag nu pas.
Ik heb direct bij de bestelling van de motor ook een korte plaathouder laten plaatsen.
Heb ze dus niet zelf besteld of gemonteerd. Heb snel even 2 foto's genomen in de tuin om het totaalbeeld te zien.
Onder het MT logo zit een klein wit LED lampje dat dan op de nummerplaat schijnt.. Wel mooi 'savonds
 

Bijlagen

  • IMG_20190525_175533.jpg
    IMG_20190525_175533.jpg
    186,6 KB · Weergaven: 36
  • IMG_20190525_175252.jpg
    IMG_20190525_175252.jpg
    283,4 KB · Weergaven: 40
Heb zelf geen goede foto van de kentekenplaathouder, maar mijne is dezelfde als Yen hierboven. Zat er al op toen ik de MT kocht, ben er wel tevreden mee:)
 
Ah, oké. Das bijzonder. MT-07 power ;):].

Aan de andere kant, wanneer rijd je zo hard? Eigenlijk bijna nooit, afgezien van één keer per jaar op de Duitse Autobahn ;).

True! Heb het vermoeden dat dit gedaan is vanwege de instabiliteit op hoge snelheden. Hij ligt niet echt op rails zeg maar en blijkbaar ligt dat aan de verhoudingen van de motor.
 
True! Heb het vermoeden dat dit gedaan is vanwege de instabiliteit op hoge snelheden. Hij ligt niet echt op rails zeg maar en blijkbaar ligt dat aan de verhoudingen van de motor.

Toen ik mijn post aan het in typen was zat ik ook al zoiets te denken idd. Alhoewel het nieuwe model MT-09/MT-09 tracer een andere wielbasis toch, waardoor het pendelen/instabiliteit op hoge snelheden niet meer zo aan de orde zou zijn? Vorig weekend in de Eifel hadden we ook een MT-09 Tracer GT mee (nieuwe model). Hier zou wat aan gedaan zijn om dit te voorkomen. Het nieuwe model is nog wel begrensd trouwens.
 
Afgelopen weekend van vrijdag tot en met maandag in de Eifel geweest. We zaten in het dorpje Kyllburg in hotel Mueller. Het was overigens nog een heel gedoe een hotel te vinden voor acht personen en dat begin december vorig jaar al! Na er en stuk of 10 benaderd te hebben, had dit hotel (hotel Mueller Kyllburg) dan ook eindelijk plek. De eerste avond daar gedineerd. Het was we grappig om te zien dat er een grote schaal aardappelen en bloemkool werd gebracht met reepjes varkensvlees?! In Duitsland zou je eerder schnitzel verwachten ;) :P . De dagen er op ergens anders gegeten en daar gelukkig wel schnitzel gehad.

Hotel Mueller (al staat hier Müller).
20190524_211824.jpg
20190524_211847.jpg


De dagen daarop heerlijk gereden in Duitsland en Luxemburg. Helaas wel wat regen onderweg, al mocht dat geen naam hebben.

Richting Luxemburg met mijn MT-07 op de voorgrond
20190526_104840.jpg


Even weer terug voor dat leuke stuurweggetje!
IMG-20190526-WA0018.jpg


Filmpje van dat leuke stuurweggetje. Op 1.45 "hapt" de achterband even/glijdt de achterband een stukje opzij. Oeps.

 
In een poging om mijn Oneplus 3T een plekje te geven, dit apparaat aan het stuur bevestigd.
Conclusie; beugel te klein of telefoon te groot. Grrrrr...
1397483
 
Een ram mount is perfect! Je hebt keuze uit verschillende lengtes van de tussenkoppelingen en grips waardoor je je telefoon altijd wel een goed plekje kan geven. Ik heb gebruik hem al 8 maanden, en zelfs op hoge snelheden boven de 180 blijft de telefoon netjes zitten. Als je het toch niet vertrouwd zit er ook een veiligheidsrubber (klinkt fout 😄 ) bij.
 
Ik gebruik er zelf ook een. Werkt perfect. Ik heb hem niet altijd nodig, je kan er hem natuurlijk op laten zitten, maar je haalt hem er ook in een poep en een scheet weer af.
 
Ik heb al een tijdje niets meer gepost! Ik heb een paar maanden terug een ongeluk gehad met de motor. Een fietser op de fietsstrook bedacht zich ineens om af te slaan. Zonder te kijken, richting aan te geven. Ook nog eens oordoppen in. En dat precies op het moment dat ik passeerde. Ik lag binnen een knipoog op de grond en de motor is total loss verklaard.

1397631


Gelukkig getuigen en de tegenpartij erkende volledig schuld te zijn. Hierdoor alles vergoed gekregen. Inmiddels een splinternieuwe MT07 terug gekregen met nu 330 km op de teller. :) Een paar dingen die ik had aangepast zijn op de nieuwe motor gezet. Inmiddels een windscherm besteld en wil ook een korte kentekenplaat bestellen.

1397632


Past deze op de MT07 uit 2019?

 
Terug
Bovenaan Onderaan