Yamaha MT-07 topic, deel 4

Mooie velle lichtjes maar heb je geen last van ze tijdens het rijden aangezien ze ook naar achter schijnen?

Helaas kan ik geen 'smoked' versie van deze vinden, ik wil graag een donker thema aanhouden bij mijn motor :D
Je ziet wat weerkaatsing op de zijkant van het schermpje, maar is niet echt storend (en ik ben een mierenneuker 1e klas).
Heb smoked knippers gehad, maar dat was meer sfeerverlichting. Ook ik ben erg van matchende kleuren, maar heb uiteindelijk van mijn sp1 ook de smoked knippers vervangen door dit model. Vond de zichtbaarheid toch wat belangrijker.
DSC_0005.JPG


En zoals je kan zien, alles moet matchen anders krijg ik jeuk... :')
_20200320_234247.JPG
 
Hier een paar foto's van mijn MT-07!

Hoop er van het voorjaar op te mogen rijden... AVD Examen stond gepland voor begin februari maar dat gaat helaas niet door.

- Mivv gp pro uitlaat
- Verstelbare hendels
- Radiateur bescherming
- Yamaha kentekenplaathouder
- Yamaha led knipperlichten
- "Windscherm"


Polish_20210116_190546864.jpg

IMG_20210116_134741.jpg

IMG_20210116_134843.jpg
 
Hier een paar foto's van mijn MT-07!

Hoop er van het voorjaar op te mogen rijden... AVD Examen stond gepland voor begin februari maar dat gaat helaas niet door.

- Mivv gp pro uitlaat
- Verstelbare hendels
- Radiateur bescherming
- Yamaha kentekenplaathouder
- Yamaha led knipperlichten
- "Windscherm"


Bekijk bijlage 1585149
Bekijk bijlage 1585150
Bekijk bijlage 1585151
Nice :t

Wel lekker ruk dat het niet doorgaat, is er al een inzicht wanneer ze de examens weer op gaan pakken?
 
Nice :t

Wel lekker ruk dat het niet doorgaat, is er al een inzicht wanneer ze de examens weer op gaan pakken?
De dag na mijn afgelaste examen datum mag er een nieuw examen worden gepland. Nieuwe examen zal waarschijnlijk ergens in april of mei zijn. Ga er vanuit dat de lockdown dan wel afgelopen is.

Ze gaan weer beginnen als de lockdown afgelopen is. Jammer genoeg doen ze geen motor examens in deze periode. Zou natuurlijk prima op afstand te doen zijn maar zo denken ze er bij het CBR niet over haha 😁
 
De dag na mijn afgelaste examen datum mag er een nieuw examen worden gepland. Nieuwe examen zal waarschijnlijk ergens in april of mei zijn. Ga er vanuit dat de lockdown dan wel afgelopen is.

Ze gaan weer beginnen als de lockdown afgelopen is. Jammer genoeg doen ze geen motor examens in deze periode. Zou natuurlijk prima op afstand te doen zijn maar zo denken ze er bij het CBR niet over haha 😁
Een voordeel heb je wel, als je dan je A hebt, kan je er gelijk volop van genieten :]
 
Dacht even de motor te laten lopen tijdens zijn winterslaap. Ging helemaal goed tot dat ik opeens zag dat de motor 103 graden was. Motor viel toen uit voordat ik die uit kon zetten. Aflaten koelen en vloeistoffen gecheckt niks mis mee. Maar nu het probleem dat ik de motor op geen manier meer aan krijg. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
 
Dacht even de motor te laten lopen tijdens zijn winterslaap. Ging helemaal goed tot dat ik opeens zag dat de motor 103 graden was. Motor viel toen uit voordat ik die uit kon zetten. Aflaten koelen en vloeistoffen gecheckt niks mis mee. Maar nu het probleem dat ik de motor op geen manier meer aan krijg. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Enige wat bij mij op komt zetten, is wellicht de thermostaat, of een zekering daarvan even nakijken?
 
Zekeringen zijn allemaal goed! Hoe weet ik of het de thermostaat kan zijn? En waar zit die?
Thermostaat regelt dat de fan aanslaat bij een bepaalde temperatuur. Weet eigenlijk niet bij welke temperatuur de fan aanslaat bij de MT. Bij mijn sp is dat 104*C, dan zou die temperatuur nog niet eens zo schokkend zijn. Hoe lang heb je de motor laten draaien? Zonder rijwind koelt ie toch ook niet...
 
103 graden vind ik niet eens heel schokkend, als je met een warme motor even stil staat dan wordt ie dat
 
Thermostaat regelt dat de fan aanslaat bij een bepaalde temperatuur. Weet eigenlijk niet bij welke temperatuur de fan aanslaat bij de MT. Bij mijn sp is dat 104*C, dan zou die temperatuur nog niet eens zo schokkend zijn. Hoe lang heb je de motor laten draaien? Zonder rijwind koelt ie toch ook niet...
Ongeveer 10 minuten.
 
@Gehtto Bassie; Kunnen die foto's van dat Honda hok dr af? Tis hier voor Yamaha! 🤭

Waar kwamen die Proton dingen nou ook alweer vandaan? En dat was ook op een 2014 model, toch?!?
 
@Gehtto Bassie; Kunnen die foto's van dat Honda hok dr af? Tis hier voor Yamaha! 🤭

Waar kwamen die Proton dingen nou ook alweer vandaan? En dat was ook op een 2014 model, toch?!?
ze passen in ieder geval op de pre-2018 modellen.
 
ze passen in ieder geval op de pre-2018 modellen.
Top verkoper op eBay ook :Y Bij mij had PostNL zitten kutviolen met de invoerrechten (moest 150% van de aanschafwaarde aan invoerrechten betalen) waardoor ik ‘m terug heb moeten laten sturen. Ff een berichtje gestuurd en werd alles nogmaals opgestuurd zonder enige problemen.
 
Laatst bewerkt:
Thermostaat regelt dat de fan aanslaat bij een bepaalde temperatuur. Weet eigenlijk niet bij welke temperatuur de fan aanslaat bij de MT. Bij mijn sp is dat 104*C, dan zou die temperatuur nog niet eens zo schokkend zijn. Hoe lang heb je de motor laten draaien? Zonder rijwind koelt ie toch ook niet...

Wel even rekening houdend dat een thermostaat eigenlijk iets heel anders is :P Thermostaat zelf zit op je cilinderkop en zorgt er voor dat als het koelwater zijn temperatuur bereikt heeft hij open gaat en het koelwater door de radiateur laat stromen om de motor op constante bedrijfstemperatuur te houden.
Dacht even de motor te laten lopen tijdens zijn winterslaap. Ging helemaal goed tot dat ik opeens zag dat de motor 103 graden was. Motor viel toen uit voordat ik die uit kon zetten. Aflaten koelen en vloeistoffen gecheckt niks mis mee. Maar nu het probleem dat ik de motor op geen manier meer aan krijg. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Raar probleem, motor zou niet moeten uitvallen. De fan slaat inderdaad aan bij die temperatuur, dus ik zou even testen of deze werkt bij die temperatuur. Of je accu is zwak door het stilstaan dat als de fan moet gaan aanslaan die dit niet trekt. Als je motor echt snel op temperatuur komt dan kan of je thermostaat dicht blijven staan of je waterpomp werkt niet.
 
Ik ben nieuw hier en ga deze week mijn MT-07 ophalen! Het is het 2014 model. Nou heb ik al vaker op een MT-07 gereden en weet ik dus dat ik zo snel mogelijk een comfortabel zadel nodig heb! Iemand enig idee waar ik voordelig een knap zadel kan krijgen? (Tweedehands mag ook, als die maar op een 2014 mt-07 past.)
 
Ik ben nieuw hier en ga deze week mijn MT-07 ophalen! Het is het 2014 model. Nou heb ik al vaker op een MT-07 gereden en weet ik dus dat ik zo snel mogelijk een comfortabel zadel nodig heb! Iemand enig idee waar ik voordelig een knap zadel kan krijgen? (Tweedehands mag ook, als die maar op een 2014 mt-07 past.)
Ik heb die van mij op marktplaats gescoord, die site (of ebay) zou je in de gaten kunnen houden. Van Topsellerie begint het geloof ik rond de €250,-, van Bagster zijn ze weer een stukkie duurder.

Je zou anders het zadeldekkie er af kunnen halen, je foam een beetje uithollen, er een gel pad in kunnen doen en het zadeldekkie er weer op nieten. Dat is de meest voordelige optie.


Wat ook zou helpen, is een fietsbroekje met zo’n voering er in onder je motorbroek. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Ik vind de hardheid van mijn standaard zadel eigenlijk nog wel meevallen? Ik heb dan nog niet langer dan 2 uur op een dag erop gezeten maar ook dan heb ik totaal nog niet ervaren dat het zadel smerig hard is eigenlijk :?
 
Ik ben nieuw hier en ga deze week mijn MT-07 ophalen! Het is het 2014 model. Nou heb ik al vaker op een MT-07 gereden en weet ik dus dat ik zo snel mogelijk een comfortabel zadel nodig heb! Iemand enig idee waar ik voordelig een knap zadel kan krijgen? (Tweedehands mag ook, als die maar op een 2014 mt-07 past.)

Beetje marktplaats in de gaten houden, anders kan je via Chromeburner een Bagster kopen met 10% korting. Ik gebruik dat zadel samengesteld met gel. Moet je even online zoeken naar een kortingscode, die zijn er genoeg.
 
Vraagje...

20.000km beurt wel of niet doen?
Heb net zelf olie ververst en injectie afgesteld. Ding loopt fantastisch.
 
Laatst bewerkt:
Super.
Bougietjes vervangen en raggen maar weer!!!

@GhettoBassie, nou weet ik het weer... Die Proton ledjes had ik al eens opgezocht maar die komen dan achter mijn fly-screen. Daardoor worden ze een beetje te onzichtbaar. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen bekend met het K&N luchtfilter en het eventueel afsnijden van de snorkel?
Is hierbij icm een akrapovic uitlaat een ecu flash noodzakelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan