Yamaha MT-07 topic, deel 4

Is me nog niet opgevallen maar ik heb nog niet veel gereden. Zal er even op letten als ik weer ga rijden.
Ik heb dit ook 2018 model, tijdens het rijden hoor ik het niet het is vooral bij het op/af-stapen.

Moet je er maar eens op gaan zitten en met de motor een stukje lopen, dan kun je het goed horen.

Zie gelukkig geen beschadigingen maar het stoort me wel.
 
Mogelijk wil ik van de zomer m'n vering upgraden met Hyperpro. Ik zag dat ze zowel een streetbox aanbieden als een verenset zonder schokdemper. Zonder schokdemper scheelt het zo'n 300 euro onderaan de streep. Heeft die schokdemper echt meerwaarde of zou alleen het vervangen van de voor- en achtervering al significante verbetering opleveren?
 
Mogelijk wil ik van de zomer m'n vering upgraden met Hyperpro. Ik zag dat ze zowel een streetbox aanbieden als een verenset zonder schokdemper. Zonder schokdemper scheelt het zo'n 300 euro onderaan de streep. Heeft die schokdemper echt meerwaarde of zou alleen het vervangen van de voor- en achtervering al significante verbetering opleveren?
De schokdemper achter is juist het gene wat er loos is aan de MT07. Dus zeker doen. Enkel de veer is alleen op gewicht, maar de stelmogelijkheden op de schokbreker zijn juist wat je wil hebben.
 
Vraagje, wat is het verschil tussen de MT-07 en Tracer schokbreker ? Lijkt erop dat ze niet uitwisselbaar zijn, in tegenstelling tot veel andere onderdelen?

edit: Tracer schokbreker is langer vanwege de langere wielbasis, dus niet uitwisselbaar
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag tankgrips van Techspec geplakt. Priegelig werkje maar aardig goed gelukt, denk ik.

Vanavond maar even gebruik maken van het mooie weer om ze uit te testen. Ben erg benieuwd naar de extra grip die het oplevert. :)
 

Bijlagen

  • 28C86375-3D85-46B4-8DA0-BFFD759B559E.jpeg
    28C86375-3D85-46B4-8DA0-BFFD759B559E.jpeg
    174,6 KB · Weergaven: 14
Afgelopen zaterdag tankgrips van Techspec geplakt. Priegelig werkje maar aardig goed gelukt, denk ik.

Vanavond maar even gebruik maken van het mooie weer om ze uit te testen. Ben erg benieuwd naar de extra grip die het oplevert. :)
@Goochemerd

Wat vind jij van de grip met deze tankpads?
Ik vind dat ze erg weinig grip bieden. Glij nog steeds met mijn broek er langs. Ik heb een textiel broek dus dat zal niet meehelpen maar toch... Ik had er meer van verwacht 😌

Zelfs als je met je hand erover gaat vind vind ik de tankpads niet erg stroef aanvoelen...
 
Laatst bewerkt:
@Goochemerd

Wat vind jij van de grip met deze tankpads?
Ik vind dat ze erg weinig grip bieden. Glij nog steeds met mijn broek er langs. Ik heb een textiel broek dus dat zal niet meehelpen maar toch... Ik had er meer van verwacht 😌

Zelfs als je met je hand erover gaat vind vind ik de tankpads niet erg stroef aanvoelen...
Heb er nog niet veel mee gereden, maar ik vind ze tot nu toe wel prettig! Ik heb ook een textielbroek.

Enige minpunt is dat ik de stickers op de zijpanelen al een aantal keer opnieuw heb moeten aandrukken omdat het losliet. Ondanks dat ik de panelen van tevoren wel goed ontvet en opgewarmd had.
 
Ziet er echt goed uit. Ik twijfel nog welke ik wil, maar Arrow lijkt ook mijn voorkeur te hebben. Voor welke ben je gegaan? en why?:D
Ik heb de korte bochtenset van de Street Thunder aluminium dark (71817AKN & 71655MI) Voor de specifieke webshop kun je me wel even een PB sturen. Geen idee of ik dat hier mag linken.

Ik wilde eigenlijk in eerste instantie een Akra kopen, want de Titanium wordt toch wel een beetje gezien als dé uitlaat voor de MT-07, maar ik vind 900 euro toch wel een hoop geld voor een uitlaat.

Dus ik ben op zoek gegaan naar een goed alternatief en kwam eerst bij LeoVince uit, maar vond het uiterlijk daarvan toch een beetje tegenvallen. Die vierkante underbody en die ‘bobbel’ in de uitlaatbochten kunnen mij niet echt bekoren...

Toen ik de uitlaten van Arrow tegenkwam, zag dat er naar mijn mening toch wel een stuk beter uit. Het geluid klonk ook super op YouTube en dat voor 300 euro minder dan de Akra Titanium... Dus ik was vrij snel verkocht.

Ik kan ‘m je zeker aanraden! Het geluid klinkt nog beter (en harder) in het echt, zelfs met de db-killer erin.
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Heb er nog niet veel mee gereden, maar ik vind ze tot nu toe wel prettig! Ik heb ook een textielbroek.

Enige minpunt is dat ik de stickers op de zijpanelen al een aantal keer opnieuw heb moeten aandrukken omdat het losliet. Ondanks dat ik de panelen van tevoren wel goed ontvet en opgewarmd had.
Oke, misschien is het ook allemaal nog wel een beetje wennen. Heb mijn rijbewijs nog maar een paar weekjes haha. Als ik even flink gas geef glijden mijn knieën naar achteren ondanks dat ik ze wel om de tank klem.

De tankpads blijven bij mij tot nu toe prima zitten gelukkig.
 
Heb er nog niet veel mee gereden, maar ik vind ze tot nu toe wel prettig! Ik heb ook een textielbroek.

Enige minpunt is dat ik de stickers op de zijpanelen al een aantal keer opnieuw heb moeten aandrukken omdat het losliet. Ondanks dat ik de panelen van tevoren wel goed ontvet en opgewarmd had.
Stickers van de grips?

Ik had daar ook last van met mijn simpele Ali grips, maar toen had ik de boel niet verwarmd. Dus nieuwe van Ali gefixt (vond dat nou eenmaal het mooiste model), na de panelen én de grips verwarmd te hebben zitten ze als een huis. Heb je de grips zelf ook verwarmd? Dat zou de lijm sterker/plakkeriger maken...
 
Stickers van de grips?

Ik had daar ook last van met mijn simpele Ali grips, maar toen had ik de boel niet verwarmd. Dus nieuwe van Ali gefixt (vond dat nou eenmaal het mooiste model), na de panelen én de grips verwarmd te hebben zitten ze als een huis. Heb je de grips zelf ook verwarmd? Dat zou de lijm sterker/plakkeriger maken...

Nee, de grips zelf had ik niet verwarmd. Zal het alsnog eens proberen als ze weer loslaten. Goede tip!
 
ik had er 1 van AliExpress en die vond ik mooier aansluiten dan de rizoma die mijn broertje op zijn mt07 had


deze had ik.
zulk spul kan je best op Ali bestellen, niks mis mee.
Ik heb de kentekenplaathouder gekocht uit de link maar ik vroeg mij af hoe ik het beste de draadjes aan elkaar kan maken. Op youtube zie ik mensen soms solderen maar ik beschik niet over die apparatuur. Is er een andere manier? Hoe heb jij het gedaan?
 
Ik heb de kentekenplaathouder gekocht uit de link maar ik vroeg mij af hoe ik het beste de draadjes aan elkaar kan maken. Op youtube zie ik mensen soms solderen maar ik beschik niet over die apparatuur. Is er een andere manier? Hoe heb jij het gedaan?
Je kunt ook een soldeerhuls gebruiken. Je hoeft dan alleen de kabeluiteinden te strippen en vervolgens de soldeerhuls met een aansteker te verwarmen. Zo creëer je direct een waterdichte verbinding.
 
Ik heb de kentekenplaathouder gekocht uit de link maar ik vroeg mij af hoe ik het beste de draadjes aan elkaar kan maken. Op youtube zie ik mensen soms solderen maar ik beschik niet over die apparatuur. Is er een andere manier? Hoe heb jij het gedaan?
Als je in de buurt van Assen (Nederland, Drenthe ) bent, kom je maar langs..
Soldeer ik ze even voor je en werk het netjes af met krimpkous.
 
Terug
Bovenaan Onderaan