Yamaha MT-07 topic, deel 4

Je kunt ook een soldeerhuls gebruiken. Je hoeft dan alleen de kabeluiteinden te strippen en vervolgens de soldeerhuls met een aansteker te verwarmen. Zo creëer je direct een waterdichte verbinding.

Als je in de buurt van Assen (Nederland, Drenthe ) bent, kom je maar langs..
Soldeer ik ze even voor je en werk het netjes af met krimpkous.

Het is een kroonsteentje geworden om kabels van de tailtidy te verbinden. Bedankt voor de hulp. Binnenkort komt er uiteraard een foto'tje.
 
Het is een kroonsteentje geworden om kabels van de tailtidy te verbinden. Bedankt voor de hulp. Binnenkort komt er uiteraard een foto'tje.
Gegarandeerd kans op storingen. Mijn nekharen gaan recht overeind staan van die dingen. Maak het alsjeblieft netjes in orde door te solderen / een soldeerhuls te gebruiken en dan een krimpkousje er omheen.
 
Gegarandeerd kans op storingen. Mijn nekharen gaan recht overeind staan van die dingen. Maak het alsjeblieft netjes in orde door te solderen / een soldeerhuls te gebruiken en dan een krimpkousje er omheen.
Zou ook liever solderen of een soldeerhuls gebruiken.

Met onderstaande soldeerhuls heb je alles in één keer klaar en erg simpel in gebruik... (soldeer verbinding en krimpkous in één). Alleen een aansteker heb je nodig 🤪

image.jpg
 
Wie heeft er ervaring met de bar-end spiegels van Barracuda?

Ik heb vanmiddag een stukje gereden met goedkope spiegels van Motea + adapter van Aliexpress maar dat was niet te doen. Zeer slecht, donker zichtveld en trillingen maakten dat ik al snel omdraaide...
 
Zou ook liever solderen of een soldeerhuls gebruiken.

Met onderstaande soldeerhuls heb je alles in één keer klaar en erg simpel in gebruik... (soldeer verbinding en krimpkous in één). Alleen een aansteker heb je nodig 🤪

Bekijk bijlage 1617098
Hmm beter als een kroonsteentje... veel beter....
Maar toch ook behoorlijk slechter dan solderen, en krimpkousje..
Bekijk de resten maar eens...
 
Hmm beter als een kroonsteentje... veel beter....
Maar toch ook behoorlijk slechter dan solderen, en krimpkousje..
Bekijk de resten maar eens...
Hmm bij nader inzien toch even iemand opgezocht met een soldeerbout en een krimpkous gekocht. Waar een forum allemaal wel niet goed voor is. Thanks mannen!
 
Hmm bij nader inzien toch even iemand opgezocht met een soldeerbout en een krimpkous gekocht. Waar een forum allemaal wel niet goed voor is. Thanks mannen!
Heb zelf een soldeerbout met soldeerhulp (steun om draden bij elkaar te houden) gefixt van de Lidl. Kost geen drol en het is best leuk om af en toe zelf wat te prutsen. Lading krimpkous van Ali en je kan helemaal los... :t
 
Wie heeft er ervaring met de bar-end spiegels van Barracuda?

Ik heb vanmiddag een stukje gereden met goedkope spiegels van Motea + adapter van Aliexpress maar dat was niet te doen. Zeer slecht, donker zichtveld en trillingen maakten dat ik al snel omdraaide...
Ik heb laatst deze spiegels gemonteerd: Highsider stuureindspiegel Victory Evo Links of rechts, zwart kopen | Louis motor – kleding en techniek

Bevallen mij erg goed, trillen niet en blijven netjes zitten.
 

Bijlagen

  • IMG_20210220_133033.jpg
    IMG_20210220_133033.jpg
    242,2 KB · Weergaven: 26
Even een vraagje over de MT-07 2021.
Ben ik te groot voor de motor of kan het nog net? Heb al meerdere reacties gehad van mensen dat ik net een reus op een brommer lijk_O- Alleen van jezelf zie je het niet zo snel lijkt het... Qua comfort zit het volgens mij wel goed aangezien ik de 4 uurs lessen op de MT07 ( oude model ) ook met gemak overleefd heb.
Het gaat mijn eerste motor worden dus de MT-09 vind ik qua vermogen net te veel om te starten.

Hoor graag jullie mening!


image.gifimage.gif

( En ja, met de camouflage helm ben ik ook van plan te gaan rijden )
 
Even een vraagje over de MT-07 2021.
Ben ik te groot voor de motor of kan het nog net? Heb al meerdere reacties gehad van mensen dat ik net een reus op een brommer lijk_O- Alleen van jezelf zie je het niet zo snel lijkt het... Qua comfort zit het volgens mij wel goed aangezien ik de 4 uurs lessen op de MT07 ( oude model ) ook met gemak overleefd heb.
Het gaat mijn eerste motor worden dus de MT-09 vind ik qua vermogen net te veel om te starten.

Hoor graag jullie mening!


Bekijk bijlage 1618437Bekijk bijlage 1618436

( En ja, met de camouflage helm ben ik ook van plan te gaan rijden )
Misschien wel makkelijk om je lengte er ook bij te vermelden. Zelf ben ik 178cm en vind het prima gaan, mijn omgeving zegt alleen dat de motor wel een beetje aan de kleine kant is (ben ook niet de dunste😜).
 
Even een vraagje over de MT-07 2021.
Ben ik te groot voor de motor of kan het nog net? Heb al meerdere reacties gehad van mensen dat ik net een reus op een brommer lijk_O- Alleen van jezelf zie je het niet zo snel lijkt het... Qua comfort zit het volgens mij wel goed aangezien ik de 4 uurs lessen op de MT07 ( oude model ) ook met gemak overleefd heb.
Het gaat mijn eerste motor worden dus de MT-09 vind ik qua vermogen net te veel om te starten.

Hoor graag jullie mening!


Bekijk bijlage 1618437Bekijk bijlage 1618436

( En ja, met de camouflage helm ben ik ook van plan te gaan rijden )
Ben 1.90 en ondanks dat het bij mij ook net een brommer lijk, zit ik er prima op. Maar je vind de 09 teveel vermogen om mee te beginnen, heb je daar ook al op gereden? De 09 is een heel ander type motor, een 3 cilinder tov de 07 2 cilinder. Teveel vermogen vind ik een relatief begrip, naar mijn mening heeft het allemaal met je rechter pols en gezond boeren verstand te maken, niets meer en niets minder. Mocht je nog geen proefrit op de 09 gereden hebben, raad ik je dat toch eerst even aan. Er zijn er aardig wat bij die juist van de 07 overstappen op de 09 omdat ze net ff wat meer willen dan de 07 te bieden heeft. Kan toch zijn dat je de 09 een veel fijner model vind en je misschien ook niet zo snel uitgekeken raakt op het vermogen, ben je gelijk klaar. Maar dat is mijn 2 cents....
 
Na 3 jaar de 09 SP , weg gedaan... ik heb boeren verstand, en mijn pols in bedwang...
Ben niet levensmoe... maar toch maakte we het slechtste in elkaar los... dat wat ik bv niet met de cbr1000rr heb, daarmee kan ik wél rustig rijden. Ook sportief, daar niet van... met de 09 sp, kan ik niét rustig rijden..

Nu staat er een duke 690R uit 2018. Wel wat gekieteld, naar iets over 80pk. Maar hier kan ik wél normaal mee rijden, net als de fireblade..
 
Even een vraagje over de MT-07 2021.
Ben ik te groot voor de motor of kan het nog net? Heb al meerdere reacties gehad van mensen dat ik net een reus op een brommer lijk_O- Alleen van jezelf zie je het niet zo snel lijkt het... Qua comfort zit het volgens mij wel goed aangezien ik de 4 uurs lessen op de MT07 ( oude model ) ook met gemak overleefd heb.
Het gaat mijn eerste motor worden dus de MT-09 vind ik qua vermogen net te veel om te starten.

Hoor graag jullie mening!


Bekijk bijlage 1618437Bekijk bijlage 1618436

( En ja, met de camouflage helm ben ik ook van plan te gaan rijden )
Of het er uit ziet kan je alleen zelf bepalen :) Ik ben zelf 1,92 en heb al meerder lange tochten gemaakt zonder dat ik het gevoel het dat hij te klein is.
 
Even een vraagje over de MT-07 2021.
Ben ik te groot voor de motor of kan het nog net? Heb al meerdere reacties gehad van mensen dat ik net een reus op een brommer lijk_O- Alleen van jezelf zie je het niet zo snel lijkt het... Qua comfort zit het volgens mij wel goed aangezien ik de 4 uurs lessen op de MT07 ( oude model ) ook met gemak overleefd heb.
Het gaat mijn eerste motor worden dus de MT-09 vind ik qua vermogen net te veel om te starten.

Hoor graag jullie mening!


Bekijk bijlage 1618437Bekijk bijlage 1618436

( En ja, met de camouflage helm ben ik ook van plan te gaan rijden )

Ik vind het bij jou nog wel meevallen hoor. Met mijn 1,90 m is het wel net een brommer. :P Maar ach, ik lig er niet wakker van. Al wil ik wel een keer het verhoogde zadel kopen omdat ik af en toe toch wat last heb van kramp in m'n benen.

mt-07.png
 
Welke uitlaat is dit?
Ik heb dezelfde mt07 van het weekend opgehaald, ben nog op zoek naar een uitlaat.
Top man! dit is de SC Project 2-1 volledig uitlaatsysteem MT-07 '13-21, kost momenteel 740eu, ik had m gelukkig nog op tijd (was 100eu goedkoper). Je hoeft niet specifiek een mt 07 uitlaat voor het bouwjaar 2021 te nemen, van voorgaande jaren past ook gewoon en is geen probleem volgens mijn dealer.
 
Top man! dit is de SC Project 2-1 volledig uitlaatsysteem MT-07 '13-21, kost momenteel 740eu, ik had m gelukkig nog op tijd (was 100eu goedkoper). Je hoeft niet specifiek een mt 07 uitlaat voor het bouwjaar 2021 te nemen, van voorgaande jaren past ook gewoon en is geen probleem volgens mijn dealer.
Ah oke vet! Welke dealer is dat? Mijn dealer gaf namelijk aan dat de uitlaat van voorgaande modellen niet zouden passen. Ik neem aan dat hij de motor ook heeft afgesteld op de nieuwe uitlaat (mapping)? Momenteel is er slechts 1 2021 model uit, dat is een akrapovic waarvan het geluid tegenvalt (euro5).
 
Ah oke vet! Welke dealer is dat? Mijn dealer gaf namelijk aan dat de uitlaat van voorgaande modellen niet zouden passen. Ik neem aan dat hij de motor ook heeft afgesteld op de nieuwe uitlaat (mapping)? Momenteel is er slechts 1 2021 model uit, dat is een akrapovic waarvan het geluid tegenvalt (euro5).
Arrow heeft ook zojuist hun opties voor de 2021 mt-07 vrijgegeven ;)
 
Ah oke vet! Welke dealer is dat? Mijn dealer gaf namelijk aan dat de uitlaat van voorgaande modellen niet zouden passen. Ik neem aan dat hij de motor ook heeft afgesteld op de nieuwe uitlaat (mapping)? Momenteel is er slechts 1 2021 model uit, dat is een akrapovic waarvan het geluid tegenvalt (euro5).
Las op een internationale MT groep op Facebook dat de uitlaatsystemen van voorgaande modellen gewoon passen, dat maakt de zoektocht wel makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan