Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik heb al een tijdje niets meer gepost! Ik heb een paar maanden terug een ongeluk gehad met de motor. Een fietser op de fietsstrook bedacht zich ineens om af te slaan. Zonder te kijken, richting aan te geven. Ook nog eens oordoppen in. En dat precies op het moment dat ik passeerde. Ik lag binnen een knipoog op de grond en de motor is total loss verklaard.

Bekijk bijlage 1397631

Gelukkig getuigen en de tegenpartij erkende volledig schuld te zijn. Hierdoor alles vergoed gekregen. Inmiddels een splinternieuwe MT07 terug gekregen met nu 330 km op de teller. :) Een paar dingen die ik had aangepast zijn op de nieuwe motor gezet. Inmiddels een windscherm besteld en wil ook een korte kentekenplaat bestellen.

Bekijk bijlage 1397632

Past deze op de MT07 uit 2019?

Zo dat is flink balen. Zelf heel gebleven?
De kentekenplaat houder zal wel passen. 2018 en 2019 model zijn volgens mij gelijk.
 
Bah, altijd vervelend als je door een ander lichamelijke schade oploopt.

Maar je hebt weer een mooie MT-07. Veel veilige kilometers gewenst!
 
Dank! Ja het is wel een mooi model haha! Zondag komt er weer 250km bij op :) Alleen jammer dat je de eerste 1000km beter niet over de 5000 toeren moet gaan.
 
Goed te horen dat je er relatief goed van afgekomen bent @Kimberly87 .

Mijn MT07 zojuist bij Hyperpro opgehaald voor beurt van de voorvork (olie, keerringen) en andere veren. Motor rijd stuk stabieler.
 
Dank! Ja het is wel een mooi model haha! Zondag komt er weer 250km bij op :) Alleen jammer dat je de eerste 1000km beter niet over de 5000 toeren moet gaan.
Moet je wel af en toe doen hoor, boven de 5k toeren! En proberen constant van toerental te wisselen.
 
Ik heb al een tijdje niets meer gepost! Ik heb een paar maanden terug een ongeluk gehad met de motor. Een fietser op de fietsstrook bedacht zich ineens om af te slaan. Zonder te kijken, richting aan te geven. Ook nog eens oordoppen in. En dat precies op het moment dat ik passeerde. Ik lag binnen een knipoog op de grond en de motor is total loss verklaard.

Bekijk bijlage 1397631

Gelukkig getuigen en de tegenpartij erkende volledig schuld te zijn. Hierdoor alles vergoed gekregen. Inmiddels een splinternieuwe MT07 terug gekregen met nu 330 km op de teller. :) Een paar dingen die ik had aangepast zijn op de nieuwe motor gezet. Inmiddels een windscherm besteld en wil ook een korte kentekenplaat bestellen.

Bekijk bijlage 1397632

Past deze op de MT07 uit 2019?

Minder dat je door zo’n dramafiguur plat moet gaan :/ Wel fijn dat je weer de weg op kan met je nieuwe MT... :]
 
Jammer van het ongeval. Wel een troost dat alles geregeld is/was en je nu een nieuwe hebt :t:]

Ik moet volgende week zaterdag binnen voor de 1000km beurt. Ik heb me niet echt aan die 5000 toeren gehouden , ook op advies van de dealer..
Je moet natuurlijk niet als een gek gaan rijden die eerste 1000km maar 'gewoon' rijden. Voldoende omhoog/omlaag schakelen , wisselende stukken optrekken/afremmen enz is naar mijn mening dan ook belangrijker dan constant te kijken of je wel 4500 toeren/min rijd.
 
zit met een vraag.
Heb een carter beschermer op de kop kunnen tikken van een moto cage versie.
Alleen zit met de bevestiging.
klopt het dat die aan deze kant op de inbusjes zit van de carter?
vind het zo raar voor me idee.
Foto hieronder.
Alvast bedankt .
 

Bijlagen

  • 20190531_192543.jpg
    20190531_192543.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 21
zit met een vraag.
Heb een carter beschermer op de kop kunnen tikken van een moto cage versie.
Alleen zit met de bevestiging.
klopt het dat die aan deze kant op de inbusjes zit van de carter?
vind het zo raar voor me idee.
Foto hieronder.
Alvast bedankt .
Gezien de afstand van de boutgaten, lijkt het mij wel... :Y
 
Helaas niet, ik heb lang last gehad van een pijnlijke linkerpols. Gaat nu een heel stuk beter gelukkig. :)

Da's klote. Goed om te horen dat het beter gaat!

Bij m'n vorige motor(R6) ben ik vanachter aangereden door een andere motorrijder, afgezien van een schram op m'n knie goed vanaf gekomen. Beide motoren TL. Iedereen zegt altijd: "belangrijkste is dat je er niets aan over hebt gehouden"... dat is ook zo, maar op dat moment gaat je aandacht uit naar één ding en dat is je motor (tenzij je natuurlijk zelf helemaal in de kreukels ligt). Uiteindelijk er een nieuwer model R6 aan over gehouden :) .

Veel plezier met je nieuwe motor! Mooie kleur ;)
 
Past deze op de MT07 uit 2019? [URL unfurl="true" zei:

Ze zeggen van wel maar vond hem er zelf heel ielig uitzien en heb dus deze gehaald:
Als die binnenkomt zal ik hier fotos posten!
 
Heeft er iemand toevallig nood aan een beugel voor de shad sh36 koffers? Ik heb een beugel op overschot voor de mt07 tracer, kost circa 170 euro nieuw, ik doe hem weg voor 85 euro, indien er iemand interesse heeft hoor ik het graag
 
Ik zit die filmpjes te bekijken voor het installeren van de korte kentekenplaathouder. Alles ziet er redelijk eenvoudig uit, alleen die led verlichting. Daar moet je voor solderen?

Of is het een soort klik systeem?
 
Solderen is wel het meest makkelijke. Anders moet je connectors plaatsen aan de draden en dan kun je ze gewoon aan elkaar klikken.
 
Voor LED knipperlichten zul je ook het knipperlicht relais moeten vervangen. Die kun je ook voor 1$ bij Ali vandaan toveren. Tip van flip: Bespaar niet teveel op je knipperlichten. Heb zelf nu iets meer dan een half jaar lichtjes van een 10tje per paar en 2 daarvan zijn al kapot. (gekocht bij xlmoto, geen Ali). Heb nu Spirit Beast lampjes besteld bij Ali voor 10€ per paar. Zijn extra fel, want die goedkope streepjes uit China zijn heel zwak. De prijs van 10€ lijkt weinig, maar is vergelijkbaar met spul van 40€ in Europa. Tenminste, dat hoop ik :+
 
Ik zit die filmpjes te bekijken voor het installeren van de korte kentekenplaathouder. Alles ziet er redelijk eenvoudig uit, alleen die led verlichting. Daar moet je voor solderen?

Of is het een soort klik systeem?

Ik heb de stekker gepakt van de originele kentekenplaathouder. Hier 2 AMP aan geknepen en hier het LED lampje op aangesloten, hoef je ook niet in je originele kabelboom te gaan lopen knippen.
 
Dat bedoelde ik niet! Ik bedoel de verlichting van de kentekenplaat. Ik wil de originele knipperlichten weer gebruiken, die kun je er opnieuw inslikken.
 
Dat bedoelde ik niet! Ik bedoel de verlichting van de kentekenplaat. Ik wil de originele knipperlichten weer gebruiken, die kun je er opnieuw inslikken.

Solderen ja. Zijn gewoon 2 draden. Je kan de connecter+draad afknippen van je ori kenteken verlichting en daarop de nieuwe solderen. En dan heb je weer stekkers.
 
Lieve mensies!

Hoe zetten jullie je telefoon vast? Als ik een beetje google zie ik mensen hun 1000 euro telefoon vastzetten met een 12 euro ali kitje maar ook mensen die een sp connect van 100 euro gebruiken. Ben benieuwd!
1398551
 
Lieve mensies!

Hoe zetten jullie je telefoon vast? Als ik een beetje google zie ik mensen hun 1000 euro telefoon vastzetten met een 12 euro ali kitje maar ook mensen die een sp connect van 100 euro gebruiken. Ben benieuwd!Bekijk bijlage 1398551

Maar dan i.p.v. een RAM mount, een Quad lock case/mount.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan