Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige die dat ervaart. Ja die 35kw trekt ook veel te hard op voor een a2 motor. Na boven de 120 is ie wel op vergeleken met een volvermogen motor. Ik heb de Kawasaki z650 35kw geprobeerd en die trekt niet zo hard op als de mt 07 35kw. De mt 07 is ook veel groter dan de z650.
 
Eindelijk de 1500 KM beurt gehad en eindelijk de gas hendel er af kunnen draaien :] wat een power voor een twin zeg! Top blok dat cp2! Ik was samen met een vriend en die rijd op een xsr 900 (cp3 blok) en ja tuurlijk gaat dat sneller maar tot de 100 niet hoor! Daarover gesproken die had zijn ketting gesteld en daarna op de paddock even laten draaien door de versnellingen heen. En door dat zijn traction controle nog aan stond kreeg die een engine lampje en die kan alleen gereset worden door een dealer. Aangezien we beide Yamaha rijden heb ik zo OBD2 scanner gekocht met een Yamaha verloop stekker! Ideaal we hebben hem zelf kunnen resetten :-)
Niet duur en handig om te hebben!
Tool:

Stekker:
Even een vraagje over die 1500 km beurt. Mijn dealer zei dat ik bij 1000 km terug moest voor de eerste beurt. Die heb ik trouwens nog niet gehad. Ben je dan pas bij 1500 voor de eerste beurt geweest?
 
Even een vraagje over die 1500 km beurt. Mijn dealer zei dat ik bij 1000 km terug moest voor de eerste beurt. Die heb ik trouwens nog niet gehad. Ben je dan pas bij 1500 voor de eerste beurt geweest?
Dealer zei tegen mij dat ie tussen de 1000 en 1500km de eerste beurt moet krijgen
 
Even een vraagje over die 1500 km beurt. Mijn dealer zei dat ik bij 1000 km terug moest voor de eerste beurt. Die heb ik trouwens nog niet gehad. Ben je dan pas bij 1500 voor de eerste beurt geweest?
Daar is een reden voor.
Als je je boekje erbij pak en het stukje lees over de eerste beurt dan zie je staan dat de eerste 1000km onder de 5k toeren moet blijven en dan verse olie er in en dan tot 1600km niet boven de 6k toeren moet komen en daarna kan je pas volgas. Mijn dealer in dit geval Goedhart zegt gewoon 1500km met de inloop olie daarna verse olie en dan kan je als die daarna waarum is gewoon knallen. Is per dealer verschillend en om eerlijk te zijn maakt het denk ik niet uit. :-) ik heb me er wel netjes aangehouden maar er zijn er zat die dat niet doen.. BTW hij rijd nog veel lekkerder na zijn eerste beurt! Hij schakelde soepel trek nog beter en het is gewoon even allemaal een andere flow :-) ik ga er vanuit dat jullie dat ook gaan merken bij mij was het een hele andere motor geworden na die eerste beurt :]
 
Daar is een reden voor.
Als je je boekje erbij pak en het stukje lees over de eerste beurt dan zie je staan dat de eerste 1000km onder de 5k toeren moet blijven en dan verse olie er in en dan tot 1600km niet boven de 6k toeren moet komen en daarna kan je pas volgas. Mijn dealer in dit geval Goedhart zegt gewoon 1500km met de inloop olie daarna verse olie en dan kan je als die daarna waarum is gewoon knallen. Is per dealer verschillend en om eerlijk te zijn maakt het denk ik niet uit. :-) ik heb me er wel netjes aangehouden maar er zijn er zat die dat niet doen.. BTW hij rijd nog veel lekkerder na zijn eerste beurt! Hij schakelde soepel trek nog beter en het is gewoon even allemaal een andere flow :-) ik ga er vanuit dat jullie dat ook gaan merken bij mij was het een hele andere motor geworden na die eerste beurt :]
Ik heb ‘m zelfs op 7k toeren zitten rijden, maar niet voor lang. Dus hopelijk is dat niet erg. Meestal schakel ik wel vroeg
 
Ik heb ‘m zelfs op 7k toeren zitten rijden, maar niet voor lang. Dus hopelijk is dat niet erg. Meestal schakel ik wel vroeg
Nee is een persoonlijk iets. Het is ook niet bewezen dat je motor beter of slechter wordt als je hem niet netjes inrijd zijn zat filmpjes en blogs die geen verschil zien tussen rustig in rijden of gewoon gelijk knallen :-) ik heb het wel rustig aan gedaan maar wat ik zeg dat is iets dat moet je zelf weten :-)
 
Er zijn ook mensen die een motor kopen puur voor circuit en deze een paar runs in laten lopen op een testbank, eerst de motor en olie warm rijden, dan een aantal flinke pulls, olie verversen en dan nog een aantal pulls en weer de olie verversen. Het schijnt dat je op die manier de zuigerveren beter op de cilinderwand laat inlopen ipv te rustig aan doen. De enige motor die ik ooit nieuw gekocht heb was een Z750-R en daar reed ik ook rustig op totdat de olie/blok warm waren (zo'n 15-20km) en daarna mijn vertrouwde rondje gereden met ook sterke pulls en 80% van het toeren gebied gebruiken. Later op de dyno voor het plaatsen van een powercommander had ik precies het aantal opgegeven pk's op het achterwiel.
 
Ik denk nu dat het allemaal niet zo spannend is dat inrijden. Mijn dealer zei bij het afleveren dat je bij een warme motor best even mag doortrekken. Daarna wel weer binnen 5000 touren blijven. Ik houd me verder aan zijn instructies. Dus voor de 1000 km beurt onder 5000 touren. De daarop volgende 600 km onder 6000 touren. Ze zeggen het niet voor niks, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij problemen heeft met een motor of auto die veroorzaakt zijn door slecht inrijden. Toch kan het naar mij mening geen kwaad om in het begin rustig aan te doen.
 
Ik heb mijn mt 07 al laten vallen :(. Ik ben mijn slot vergeten te verwijderen. Gelukkig heeft alleen mijn uitlaat schade, omdat ik Yamaha frame sliders erop heb.
Ook zijn die knipperlichten los gekomen, maar aan één kant door dit ongeval en de andere kant was gewoon los zonder
Hebben jullie ook losse knipperlichten?
 
Ik heb mijn mt 07 al laten vallen :(. Ik ben mijn slot vergeten te verwijderen. Gelukkig heeft alleen mijn uitlaat schade, omdat ik Yamaha frame sliders erop heb.
Ook zijn die knipperlichten los gekomen, maar aan één kant door dit ongeval en de andere kant was gewoon los zonder
Hebben jullie ook losse knipperlichten?
Zuur!! Dit gebeurt je 1 keer daarna nooit meer.
 
Ik heb mijn mt 07 al laten vallen :(. Ik ben mijn slot vergeten te verwijderen. Gelukkig heeft alleen mijn uitlaat schade, omdat ik Yamaha frame sliders erop heb.
Ook zijn die knipperlichten los gekomen, maar aan één kant door dit ongeval en de andere kant was gewoon los zonder
Hebben jullie ook losse knipperlicht
Dit gebeurt meestal maar 1 keer idd. Mij ooit gebeurt met een scooter met schrijfremslotje en daarna altijd het koortje aan het stuur gebonden. Geen idee of de knipperlichten los zitten. Achter iig geval niet. Welke sliders heb je op je motor?
 
Dit gebeurt meestal maar 1 keer idd. Mij ooit gebeurt met een scooter met schrijfremslotje en daarna altijd het koortje aan het stuur gebonden. Geen idee of de knipperlichten los zitten. Achter iig geval niet. Welke sliders heb je op je motor?
Framesliders van Yamaha zelf. Echt een aanrader! Mijn uitlaat heeft 2 krasjes.
Ik heb geen koortje gekregen
 

Bijlagen

  • 87E8859D-53CD-4E4C-8273-4DC6A59EC50B.jpeg
    87E8859D-53CD-4E4C-8273-4DC6A59EC50B.jpeg
    267,8 KB · Weergaven: 51
  • CE8B11B4-BA72-4B31-897E-A5BCA24A316E.jpeg
    CE8B11B4-BA72-4B31-897E-A5BCA24A316E.jpeg
    112,4 KB · Weergaven: 49
Ik heb geen koortje gekregen
Dat krijg je ook niet, dat moet je kopen (of zelf in elkaar knutselen)
1629726784083.png

In het begin ook wel eens gehad, dat kettingslot nog om het achterwiel zat maar dat merkte ik dan gelukkig aan de het geluid als ik iets naar voren ging en voordat hij niet meer verder kon draaien/niet gevallen.
Das wel het fijn als je allereerste motor een tweedehands motor is. Het eerste krasje is altijd het ergste en als beginnend motorrijder zullen er krasjes komen (niet persé van ongelukken maar van opeens stoppen, evenwicht verliezen etc.)
Attack Motorcycle GIF



Ik heb volgens mij wel ergens in een youtube-filmpje iets gehoord over richtingaanwijzers die niet altijd even vast zaten.
Heb jij de standaard knippers, plus of helemaal andere? Misschien is het kwestie van aandraaien en anders even bij dealer laten checken.

Levertijd bij mij trouwens inmiddels verschoven naar ergens in september maar met het weer van het afgelopen weekend niet heel dramatisch...
 
Dat krijg je ook niet, dat moet je kopen (of zelf in elkaar knutselen)
Bekijk bijlage 1668524
In het begin ook wel eens gehad, dat kettingslot nog om het achterwiel zat maar dat merkte ik dan gelukkig aan de het geluid als ik iets naar voren ging en voordat hij niet meer verder kon draaien/niet gevallen.
Das wel het fijn als je allereerste motor een tweedehands motor is. Het eerste krasje is altijd het ergste en als beginnend motorrijder zullen er krasjes komen (niet persé van ongelukken maar van opeens stoppen, evenwicht verliezen etc.)
Attack Motorcycle GIF



Ik heb volgens mij wel ergens in een youtube-filmpje iets gehoord over richtingaanwijzers die niet altijd even vast zaten.
Heb jij de standaard knippers, plus of helemaal andere? Misschien is het kwestie van aandraaien en anders even bij dealer laten checken.

Levertijd bij mij trouwens inmiddels verschoven naar ergens in september maar met het weer van het afgelopen weekend niet heel dramatisch...
Rip:(. Ja ik heb die standaard knipperlichten. Ze zijn zomaar uit het niets losgekomen. Ik ga er niet aan zitten, omdat ik niet zo handig ben. Bij de eerste beurt laat ik het wel weten aan de dealer.
Jammer dat je zolang moet wachten. Het wachten loont wel, want het is echt een top motor. De pret begint pas als de motor is ingereden
Ik ga zo’n touwtje aanschaffen om het te voorkomen
 
Rip:(. Ja ik heb die standaard knipperlichten. Ze zijn zomaar uit het niets losgekomen. Ik ga er niet aan zitten, omdat ik niet zo handig ben. Bij de eerste beurt laat ik het wel weten aan de dealer.
Jammer dat je zolang moet wachten. Het wachten loont wel, want het is echt een top motor. De pret begint pas als de motor is ingereden
Ik ga zo’n touwtje aanschaffen om het te voorkomen
Ik heb nog wel zo’n koord over, als je de verzendkosten wil betalen kan ik hem wel opsturen 😂 ooit een keer op een beurs gekregen
 
Framesliders van Yamaha zelf. Echt een aanrader! Mijn uitlaat heeft 2 krasjes.
Ik heb geen koortje gekregen
Die framesliders zien er 👌 uit. Ga er ook eens voor kijken. Niet gekozen voor valdoppen? Je hebt trouwens een mooie uitlaat. Wil deze ook graag op mijn mt.
 
Die framesliders zien er 👌 uit. Ga er ook eens voor kijken. Niet gekozen voor valdoppen? Je hebt trouwens een mooie uitlaat. Wil deze ook graag op mijn mt.
Ik heb ook front axle sliders voor de poten. De dealer heeft mij verteld dat die valdoppen die uitsteken kunnen breken en de motor kunnen beschadigen bij een harde glijpartij. Vandaar dat ik heb gekozen voor deze framesliders van Yamaha zelf. Die valdoppen voor achter is blijkbaar ook niet nodig, want je valt toch op je uitlaat. Ik weet niet hoe het zit met die andere kant als je valt.
Ja, deze mivv delta race uitlaat maakt veel meer geluid, ook is het geluid dieper. En het is een fractie van de prijs vergeleken met de akrapovic.
 
Die framesliders zien er 👌 uit. Ga er ook eens voor kijken. Niet gekozen voor valdoppen? Je hebt trouwens een mooie uitlaat. Wil deze ook graag op mijn mt.
Ik ben voor de framesliders van sw motech gegaan op aanraden van mijn dealer. Deze zien er nog mooier uit beschermen beter omdat ze hoger gemonteerd staan en zijn iets goedkoper. zelf heb ik niet meteen een foto maar google staat er vol van.
 
Ik ben voor de framesliders van sw motech gegaan op aanraden van mijn dealer. Deze zien er nog mooier uit beschermen beter omdat ze hoger gemonteerd staan en zijn iets goedkoper. zelf heb ik niet meteen een foto maar google staat er vol van.
Maar als je hard onderuit gaat kan die breken. Dat ding is verbonden met de motor bout ofzo, dus als die bout breekt is het een rip
 
Heb je remapping gedaan toen je deze uitlaat installeerde? Op de site staat dat dit niet nodig is maar soms is dit wel nodig.
Geen remap. Is blijkbaar toch niet nodig, omdat het een 35kw motor is.
Als ik ‘m naar vol vermogen ga brengen dan wil ik wel een andere air filter en afgesteld hebben. Volgens de dealer is dat best wel duur
 
Terug
Bovenaan Onderaan