Yamaha MT-07 topic, deel 4

Kun je de db-killer überhaupt nog wel verwijderen van die nieuwe akra modellen, ik had een akrapovic uitlaat op een vespa en daar zat die moer op vast gelast
 
Had ik toen ook wel gedaan, vroeg me alleen af of het bij de nieuwe modellen helemaal niet meer kon.
Soms zit de db-killer met een puntlas of een klinknagel vast, deze kun je best makkelijk kapot boren of slijpen.
Denk alleen dat het niet nodig is, heb klein rondje gereden zonder killers maar dat is echt vragen om problemen, vooral bij de racing line.
 
Ook al eens aan gedacht dat het misschien met een reden is dat je die DB killer er niet meer (zo makkelijk) uit kan halen? ?
Anders ga ik wel elektrisch rijden. Nu is er voor ieder wat wils. Standaard uitlaat. Race uitlaat voor 1500 euro maar hetzelfde geluid houden met cats. cats eruit db erin, andersom of helemaal straight. Genoeg keus voor iedereen.
 
Genoeg keus voor iedereen.

Nu... zijn er ook nog voldoende wegen te kiezen voor iedereen... als we straks allemaal aan onzelf gaan denken en lekker herrie gaan maken zullen er nog wel wat meer wegen afgesloten worden...
We leven niet meer in 1992 maar in 2021... een tijd waar mensen onderling niet veel meer van mekaar kunnen verdragen met alle gevolgen vandien.

Dusja... het is niet voor niets dat die uitlaten minder lawaai maken, en het is ook niet voor niets dat ze het de eigenwijze motorrijders wat moeilijker maken om dat te omzeilen.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een vind ik zelf mooie radiator guard geïnstalleerd op mijn 2021:-)
Kost niet veel en beschermt tegen stenen en grote vliegen dat ze niet achter in je radiator komen als je ze vangt met hoge snelheid :-)
Ik heb wel een stevige accu tol moeten gebruiken want die locktide kwam lastig los.
Maar is best netjes :t
En volgende week zaterdag mijn akra Ti eronder en dan heb ik alle mods die ik wil en is die eindelijk af!

€ 5,17 72%OFF | Voor Yamaha Mt07 Mt-07 FZ07 FZ-07 Mt 07 XSR700 2014 2015 2016 2017 Motor Radiator Grille Grill Beschermende Guard Cover perfect
 

Bijlagen

  • IMG_20211001_120410.jpg
    IMG_20211001_120410.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 38
Nu... zijn er ook nog voldoende wegen te kiezen voor iedereen... als we straks allemaal aan onzelf gaan denken en lekker herrie gaan maken zullen er nog wel wat meer wegen afgesloten worden...
We leven niet meer in 1992 maar in 2021... een tijd waar mensen onderling niet veel meer van mekaar kunnen verdragen met alle gevolgen vandien.

Dusja... het is niet voor niets dat die uitlaten minder lawaai maken, en het is ook niet voor niets dat ze het de eigenwijze motorrijders wat moeilijker maken om dat te omzeilen.
Ja en straks rijden we allemaal verplicht elektrisch en dan is het weer gevaarlijk dat je niks hoort. Kunnen we boxjes plaatsen voor piepgeluiden.
 
Ja en straks rijden we allemaal verplicht elektrisch en dan is het weer gevaarlijk dat je niks hoort. Kunnen we boxjes plaatsen voor piepgeluiden.
Ja, dan kunnen we inderdaad maar beter met een uitlaat zonder demper rijden en zoveel herrie maken dat iedereen denkt "wat een tokkies zijn die motorrijders".
Ik heb ook een Fireblade gehad die, toen ik hem kocht, een open uitlaat had. Heb daar maar snel een demper in laten zetten. Ik kon hier niet met goed fatsoen door de wijk rijden met 30km/h zonder dat ik me een gigantische aso voelde; alsof ik met een kleine fiat met een ovenpijp als uitlaat gigantisch veel herrie maakt terwijl ik stapvoets rijdt...
1633126797185.png


Ja, een auto zal je eerder opmerken in de file als je een gigantische teringherrie maakt maar dan kan je ook een gigantische speaker met Gabbermuziek of blauw zwaailicht op je motor zetten, dat is ook vervelend/mag ook niet...
Loud pipes saves lives is in 99% van de gevallen een slecht excuus om je als een grote aso te gedragen:
a19f9c6cf0e5d86f07c41cc86c5622bd.jpg

Ik klink nu als een gigantische ouwe zeur maar ben toch echt pas 35... B|
 
Ik heb vorig jaar een proefrit gemaakt op een mt-07 met aftermarket uitlaat zonder db-killer, ik schaamde me kapot. Ook bij het inhalen van fietsers durfde ik geen gas te geven, het was gewoon asociaal. Nu rijd ik een akra met db-killer, en dat is gewoon een beschaafd en netjes geluid.
 
Vandaag bij Goedhart geweest voor mijn akra:-)
Het gaat hier om SKU 90798-32602-00
Specs:
-Euro4
-Geen cat
-DB killer zit er wel in.
Kleine review:
Dealer:
De motor moest even afkoelen toen ik in Bodegraven aan kwam en daarna zat de uitlaat er met 30min onder.. absurd snel.

Looks:
Ja zie foto het ziet er gewoon super nice uit!

Prijs:
1100euro met montage en geen cat. Hoop geld dus dit is een nadeel.

Geluid met DB:
Ik heb groot voor onderzoek gedaan en heb dan ook ontelbare reviews gelezen maar ook zeker gezien op YouTube en er is er geen 1 die het geluid kan uitleggen.. ik zou het dan ook niet kunnen maar veel reviews geven aan dat de uitlaat met DB te zacht klinkt.. Dit is absoluut niet waar! Het heeft een mooie lage diepe toon en het is zeker niet zacht te noemen! Het klinkt boos/agressief/zwaar! Mocht je denken dat deze akra niet goed klinkt dan heb je het mis! Voor mij is het perfect en ook voor de omstanders op dijkjes of woonwijken kan het net! Gewoon een mooi en beheerst geluid zeker niet aso!

Geluid zonder DB:
Doe ik niet aan. Schijnt oor dovend te zijn

ECU Flash / Powercommander nodig?:
Nee! Door dat ik met DB rij kan de ECU het verschil zelf mooi compenseren en wat ik eerder nooit had is een power wheelie in ze 2 hij komt nu echt omhoog met alleen maar gas geven (let wel op! Ik rij met een R6 tube dit betekend bijna direct volgas )
Ik merk dat hij bovenin meer power heeft.

Aanrader?:
Ja zeker! Mocht je het budget hebben en het mooi vinden gewoon doen! Ook een E keur Arrow uitlaatsysteem kost duizend euro met montage dus geef iets meer uit en je heb naar mijn mening neusje van de zalm.

Mods op mijn Motor:

- Akra Uitlaat (SKU 90798-32602-00)
- R6 Tube ( SKU 2C0262400000)
- Hoog Scherm (Aliexpress)
- Verhoogd Zadel (SKU B4C-247C0-01-00)
- Korte kentekenplaat houder (SKU BAT-FLPH0-00-00)
- USB aansluiting (SKU YME-FUSBU-00-00)
- Quadlock systeem voor mobiel (Amazon)
- Lelijke tank stickers verwijderd (E10 Stickers) (WD40 doe het zelf)
- Reflectors er af (Steeksleutel doe het zelf)
- Paddock houders (achter) (Aliexpress)
- Crash pad (voor) (Aliexpress)
- Kapje om remvloeistof (achter) (Aliexpress)
- Ander kapje om koelvloeistof reservoir (Aliexpress)
- Radiator cover (Aliexpress)

Ik heb op de uitlaat na alles zelf gemonteerd.
 

Bijlagen

  • IMG_20211009_120303.jpg
    IMG_20211009_120303.jpg
    503,6 KB · Weergaven: 116
  • IMG_20211009_143759.jpg
    IMG_20211009_143759.jpg
    463,1 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Vandaag bij Goedhart geweest voor mijn akra:-)
Het gaat hier om SKU 90798-32602-00
Specs:
-Euro4
-Geen cat
-DB killer zit er wel in.
Kleine review:
Dealer:
De motor moest even afkoelen toen ik in Bodegraven aan kwam en daarna zat de uitlaat er met 30min onder.. absurd snel.

Looks:
Ja zie foto het ziet er gewoon super nice uit!

Prijs:
1100euro met montage en geen cat. Hoop geld dus dit is een nadeel.

Geluid met DB:
Ik heb groot voor onderzoek gedaan en heb dan ook ontelbare reviews gelezen maar ook zeker gezien op YouTube en er is er geen 1 die het geluid kan uitleggen.. ik zou het dan ook niet kunnen maar veel reviews geven aan dat de uitlaat met DB te zacht klinkt.. Dit is absoluut niet waar! Het heeft een mooie lage diepe toon en het is zeker niet zacht te noemen! Het klinkt boos/agressief/zwaar! Mocht je denken dat deze akra niet goed klinkt dan heb je het mis! Voor mij is het perfect en ook voor de omstanders op dijkjes of woonwijken kan het net! Gewoon een mooi en beheerst geluid zeker niet aso!

Geluid zonder DB:
Doe ik niet aan. Schijnt oor dovend te zijn

ECU Flash / Powercommander nodig?:
Nee! Door dat ik met DB rij kan de ECU het verschil zelf mooi compenseren en wat ik eerder nooit had is een power wheelie in ze 2 hij komt nu echt omhoog met alleen maar gas geven (let wel op! Ik rij met een R6 tube dit betekend bijna direct volgas )
Ik merk dat hij bovenin meer power heeft.

Aanrader?:
Ja zeker! Mocht je het budget hebben en het mooi vinden gewoon doen! Ook een E keur Arrow uitlaatsysteem kost duizend euro met montage dus geef iets meer uit en je heb naar mijn mening neusje van de zalm.

Mods op mijn Motor:

- Akra Uitlaat (SKU 90798-32602-00)
- R6 Tube ( SKU 2C0262400000)
- Hoog Scherm (Aliexpress)
- Verhoogd Zadel (SKU B4C-247C0-01-00)
- Korte kentekenplaat houder (SKU BAT-FLPH0-00-00)
- USB aansluiting (SKU YME-FUSBU-00-00)
- Quadlock systeem voor mobiel (Amazon)
- Lelijke tank stickers verwijderd (E10 Stickers) (WD40 doe het zelf)
- Reflectors er af (Steeksleutel doe het zelf)
- Paddock houders (achter) (Aliexpress)
- Crash pad (voor) (Aliexpress)
- Kapje om remvloeistof (achter) (Aliexpress)
- Ander kapje om koelvloeistof reservoir (Aliexpress)
- Radiator cover (Aliexpress)

Ik heb op de uitlaat na alles zelf gemonteerd.
Wow Deze is echt nice 👍

Te koop misschien? :p
 
Ik heb nog een Yamaha radiatorcover, navigatiesteun en evotech valbescherming (onbeschadigd) liggen. Heeft iemand hier interesse in?
 
Het is gewoon een hele fijne motor 8-) heerlijk speels kwa gedrag en dan bedoel ik niet alleen maar wheelie's.. en dan vind ik een power wheelie wel erg leuk! Het rijd gewoon als een 690cc schakel brommer:} Ik denk dat je kwa prijs niet zo zelfde leuke motor kan vinden ( nieuw).
 
Het duurt even (bestelling gedaan op 17 juni) maar vandaag was het dan eindelijk zo ver :]
(mocht ook wel omdat ik alle filmpjes op youtube over deze motor al minimaal 2x had gezien :+)


1635017329731.png
1635017382319.png
 
Waarom heb je voor een middenbok gekozen?
Handig voor parkeren (rechtop neerzetten in motorhok neemt minder plaats in beslag), Ketting smeren, oliecontrole en schoonmaken zonder extra paddockstand en staat steviger op zachte ondergrond).

edit: Waarom jij niet? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan