Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik heb geen ervaring met het comfort zadel. Wel met dat verhoogde sport zadel.
Door dit zadel is de pijn aan me kont compleet weg! Ze zeggen dat hoe harder je zadel hoe comfortabeler het is. Dit wist ik niet maar ik had deze gekocht puur voor het verhogen maar daar kwam bij dat het veel comfortabeler is dan het origineel. Is het comfort zadel zachter? Zo ja dan zou ik dat niet doen..
Ik heb nu een 300 tal kilometers gereden met de mt 07. Is een heel lichtvoetige pretmachine hoor! Lijkt bijna electrisch, zo weinig geluid en trillingen. Moet nog wat wennen aan het kleine formaat, want ben zelf met 1,80 meter en 80 kilo spieren niet van de kleinste. Voorlopig ”probeer” ik hem onder de 5000 toeren te houden. Moest van de dealer wegens inrijden. Toch al een paar keer gezondigd, 🤫
 
Ik heb nu een 300 tal kilometers gereden met de mt 07. Is een heel lichtvoetige pretmachine hoor! Lijkt bijna electrisch, zo weinig geluid en trillingen. Moet nog wat wennen aan het kleine formaat, want ben zelf met 1,80 meter en 80 kilo spieren niet van de kleinste. Voorlopig ”probeer” ik hem onder de 5000 toeren te houden. Moest van de dealer wegens inrijden. Toch al een paar keer gezondigd, 🤫
Als de motor goed warm is, kun je hem gerust een keer wat verder in toeren laten gaan. Dat is helemaal niet erg.
 
Ik heb nu een 300 tal kilometers gereden met de mt 07. Is een heel lichtvoetige pretmachine hoor! Lijkt bijna electrisch, zo weinig geluid en trillingen. Moet nog wat wennen aan het kleine formaat, want ben zelf met 1,80 meter en 80 kilo spieren niet van de kleinste. Voorlopig ”probeer” ik hem onder de 5000 toeren te houden. Moest van de dealer wegens inrijden. Toch al een paar keer gezondigd, 🤫
Klein formaat? Jij hebt zeker nog nooit op een 125cc gereden? ;)

80 kilo spieren? heftig
Ik ben 178 met en maar 75 kilo spieren :Y

Ik zit nu op iets van 850km met de mijne en inderdaad steeds wat meer toeren/sneller zodat ie wel ingereden is straks.
Met 1000km dan de eerste beurt.

Wat is trouwens bij anderen het verbruik? Ik rijd nu tank leeg met zo'n 200-220km.
Wordt ie nog zuiniger na het inrijden? Ik lees op verschillende websites dat ie 100km meer zou moeten kunnen halen (300+) of is dat alleen in de reclamefolder of als je alleen maar 50km/h gaat rijden?
 
Dat is net zoiets met banden, ja hoor ik rijd best sportief, en haal de 7k makkelijk... oke.. doe maar dan...
hmm na 3k al op... (egale slijtage op zijkant en loopvlak)

Met de mt09-sp doen sommige 1 op 22!, ik kwam ook met (voor mijn doen) rustig rijden niet verder dan 1 op 17. En met wat plezier, kwam ik op een magere 1 op 15,5...

De grom moet met overal vol gas, boven de 1 op 50 uitkomen... zit nu met rustig inrijden op 1 op 67... Dus dat zou gewoon werkelijkheid zijn....

Zuinigste motor was de cb 650f uit 2014 (tricolor) die deed 1 op 18, in het speel gekke kwartier... en daarbuiten 1 op 22.
 
Mijn 07 doet 1:19, bij 200km krijg je de eerste tank melding en bij 250 kilometer ben je op je eigen aangewezen.
 
Weet er iemand of het vernieuwde stuur van het 2021+ model compatible is met de voorgaande modellen? Ik las dat ze wat breder zijn en makkelijker sturen, misschien dus wel interessant om te swappen.
 
Weet er iemand of het vernieuwde stuur van het 2021+ model compatible is met de voorgaande modellen? Ik las dat ze wat breder zijn en makkelijker sturen, misschien dus wel interessant om te swappen.
Je zou gewoon een cross stuur kunnen monteren. Is breder en stuurt totaal anders. Ik had een ricky carmichael model erop die buigingen zijn gelijk aan originele stuur alleen breeder en iets lager.
 

Bijlagen

  • F2108D8A-D2EF-4B01-974F-8E7680CAD237.jpeg
    F2108D8A-D2EF-4B01-974F-8E7680CAD237.jpeg
    301,2 KB · Weergaven: 43
Ha. Nieuw hier. Sinds 1 week trotse bezitter van een mt07 22 model. Gaf net aan dat ik moest tanken. Ging knipperen. Heb 270 km gereden en ging 10.4 liter in. Dat is bijna 1 op 26! En aan inrijden doe ik niet zolang hij niet in het Rood gaat. Best knap als ik dan 1 op 19 voorbij zie komen.
Ff voorstellen: ik ben Ivar 49 jaar en kom van een cb500 uit 1995.
De mt07 rijdt echt leuk! Wel meer trillingen en als je gas dicht doet en koppeling in dan ratelt er wat. Alsof er iets in of op het blok loszit. Hebben jullie dit ook en is dat normaal? Enige waar ik aan moet wennen is de te abrupte engine brake. Had wat minder mogen zijn.
Ghetto bassie klopt t dat jij ook een cb500 had een mat zwarte? Je naam komt mij bekend voor van het cb500 forum. Zo ja ben ik wel eens bij jou langs geweest in Spijkenisse. Zo nee dan niet haha
 
Laatst bewerkt:
Klein formaat? Jij hebt zeker nog nooit op een 125cc gereden? ;)

80 kilo spieren? heftig
Ik ben 178 met en maar 75 kilo spieren :Y

Ik zit nu op iets van 850km met de mijne en inderdaad steeds wat meer toeren/sneller zodat ie wel ingereden is straks.
Met 1000km dan de eerste beurt.

Wat is trouwens bij anderen het verbruik? Ik rijd nu tank leeg met zo'n 200-220km.
Wordt ie nog zuiniger na het inrijden? Ik lees op verschillende websites dat ie 100km meer zou moeten kunnen halen (300+) of is dat alleen in de reclamefolder of als je alleen maar 50km/h gaat rijden?
net voor het eerst getankt. 270km gereden en ging hij knipperen. Er ging 10.4 liter in....dat is dus bijna 1 op 26 en ik rij m niet echt in. blijf net onder rode gebied. Reed wel lange stukken
 
Ha. Nieuw hier. Sinds 1 week trotse bezitter van een mt07 22 model. Gaf net aan dat ik moest tanken. Ging knipperen. Heb 270 km gereden en ging 10.4 liter in. Dat is bijna 1 op 26! En aan inrijden doe ik niet zolang hij niet in het Rood gaat. Best knap als ik dan 1 op 19 voorbij zie komen.
Ff voorstellen: ik ben Ivar 49 jaar en kom van een cb500 uit 1995.
De mt07 rijdt echt leuk! Wel meer trillingen en als je gas dicht doet en koppeling in dan ratelt er wat. Alsof er iets in of op het blok loszit. Hebben jullie dit ook en is dat normaal? Enige waar ik aan moet wennen is de te abrupte engine brake. Had wat minder mogen zijn.
Ghetto bassie klopt t dat jij ook een cb500 had een mat zwarte? Je naam komt mij bekend voor van het cb500 forum. Zo ja ben ik wel eens bij jou langs geweest in Spijkenisse. Zo nee dan niet haha
Wat zegt je dashboard wat je algemene verbruik is?
 
Je zou gewoon een cross stuur kunnen monteren. Is breder en stuurt totaal anders. Ik had een ricky carmichael model erop die buigingen zijn gelijk aan originele stuur alleen breeder en iets lager.
Oké, klinkt goed maar hoe doe je dat dan met de controls en zo? Op het originele stuur zitten die volgens mij in gaten gemonteerd? Heb je die op het nieuwe stuur erbij geboord?
 
Hallo,
Nu de temperaturen weer omhoog gaan, krijg ik weer zin om iets aan de MT te doen. Ik heb een week geleden crash sliders op de vooras gemonteerd en bobbins op de achteras. Vooral de laatste zijn erg handig bij poetsen en het doen van onderhoud.
Vandaag heb ik een afdekking voor de radiator gemonteerd. Naast bescherming vind ik het door zijn zwarte kleur ook veel mooier.
Nu ben ik nog aan het wachten op een windschermpje. Deze is besteld, maar heeft wat levertijd nodig.
 

Bijlagen

  • 20220305_151230.jpg
    20220305_151230.jpg
    424,8 KB · Weergaven: 52
  • 20220310_154300.jpg
    20220310_154300.jpg
    337 KB · Weergaven: 47
Hallo,
Nu de temperaturen weer omhoog gaan, krijg ik weer zin om iets aan de MT te doen. Ik heb een week geleden crash sliders op de vooras gemonteerd en bobbins op de achteras. Vooral de laatste zijn erg handig bij poetsen en het doen van onderhoud.
Vandaag heb ik een afdekking voor de radiator gemonteerd. Naast bescherming vind ik het door zijn zwarte kleur ook veel mooier.
Nu ben ik nog aan het wachten op een windschermpje. Deze is besteld, maar heeft wat levertijd nodig.

Is dit de set van Ali/China ?
 
Is dit de set van Ali/China ?
Ja klopt. Ik had eigenlijk alleen de bobbins willen bestellen omdat ik een paddockstand heb. Toen ik zag dat deze per set gingen heb ik deze besteld.
Ik heb de link gekopieerd.

€ 33,81 | Fit Voor Yamaha MT-07 MT07 FZ-07 FZ07 2014-2021 Motorfiets Stand Schroef Achterbrug Spool Voor Achterwiel As Vork crash Slider
 
Hallo,
Nu de temperaturen weer omhoog gaan, krijg ik weer zin om iets aan de MT te doen. Ik heb een week geleden crash sliders op de vooras gemonteerd en bobbins op de achteras. Vooral de laatste zijn erg handig bij poetsen en het doen van onderhoud.
Vandaag heb ik een afdekking voor de radiator gemonteerd. Naast bescherming vind ik het door zijn zwarte kleur ook veel mooier.
Nu ben ik nog aan het wachten op een windschermpje. Deze is besteld, maar heeft wat levertijd nodig.
Voor welke crash sliders ben je gegaan?
 
Goedenavond ik heb een vraagje.

Heeft er toevallig iemand zijn mt 07 laten verhogen? (Zelf of bij een garage)

Deze is namelijk al verlaagd en wil het terug laten zetten naar originele hoogte

Wat zouden de kosten zijn. Hetzelfde als bij het verlagen?
 
Goedenavond ik heb een vraagje.

Heeft er toevallig iemand zijn mt 07 laten verhogen? (Zelf of bij een garage)

Deze is namelijk al verlaagd en wil het terug laten zetten naar originele hoogte

Wat zouden de kosten zijn. Hetzelfde als bij het verlagen?
Ik denk dat het ligt aan hoe de motor is verlaagd. Bij de mt-07 kun je een onderdeel tussen de achtervering en de bevestiging aan de swingarm zetten. Dan staat de Veer een stuk schuiner waardoor het zadel lager komt. Je zou dan alleen dat onderdeel er tussenuit hoeven te halen en de Veer op de originele bevestiging moeten schroeven. Als de vorige eigenaar de achtervering heeft vervangen voor een kortere wordt het een ander verhaal.
 
Ik denk dat het ligt aan hoe de motor is verlaagd. Bij de mt-07 kun je een onderdeel tussen de achtervering en de bevestiging aan de swingarm zetten. Dan staat de Veer een stuk schuiner waardoor het zadel lager komt. Je zou dan alleen dat onderdeel er tussenuit hoeven te halen en de Veer op de originele bevestiging moeten schroeven. Als de vorige eigenaar de achtervering heeft vervangen voor een kortere wordt het een ander verhaal.
Duidelijk.. dankjewel.

Maar word er normaal gesproken niks gedaan aan de voorpoten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan