Yamaha MT-07 topic, deel 4

Wat is eigenlijk de levertijd van een nieuwe MT-07? Zit er misschien aan te denken om de CB500 misschien te verruilen voor iets nieuws, nog nooit op een MT-07 gereden maar hij spreekt me nog wel het meeste aan van de lichte middelgewichten. Het heeft totaal geen haast maar het zou bijv. lullig zijn als je in juli besteld en hem dan pas in december krijgt. :9


Tenzij je een stuk zwaarder bent dan gemiddeld zou ik eerst gewoon eerst kilometers maken. :)
Ik ben ook van cb500 naar mt07 gegaan. Is even wennen qua engine brake, maar als je daaraan gewend ben is t helemaal super. Wat ik vooral merk bij mijzelf is dat als ik gereden heb en zet 'm in de schuur dat ik na een half uur weer wil rijden.
De vering schijnt bij de 21 en 22 model (zelfde) aangepast te zijn. Ikzelf ervaar niks raars aan de vering.
Volgens motoport is de levertijd augustus.
 
Goedemiddag,

Zelf geen MT-07 rijder, maar mijn zus heeft inmiddels de eerste 500km op haar nieuwe MT-07 gezet en nu krijg ik de vraag voor een andere uitlaat. Als ze achter mijn Hyper rijdt, hoort ze haar standaard uitlaat niet.

Ze heeft het >'21 type. Dus met de veelbesproken koplamp etc.

Nu de vraag die ons bezighoudt:
Passen oudere uitlaten ook op de nieuwere MT-07's? en is een uitlaat van een Tracer 07 identiek?

Ze wil graag een zwarte Arrow uitlaat, maar de beschikbaarheid is nogal een dingetje. Vandaar dat er ook gekeken wordt naar gebruikte exemplaren.
 
Bij de twee Belgische dealers hier in de buurt staan er in de showroom, levertijd een paar dagen?

Neem aan dat het in NL niet anders is?
Ook met mooie turquoise velgen? Een zwarte zullen ze altijd hebben maar die hoef ik niet.
Ik ben ook van cb500 naar mt07 gegaan. Is even wennen qua engine brake, maar als je daaraan gewend ben is t helemaal super. Wat ik vooral merk bij mijzelf is dat als ik gereden heb en zet 'm in de schuur dat ik na een half uur weer wil rijden.
De vering schijnt bij de 21 en 22 model (zelfde) aangepast te zijn. Ikzelf ervaar niks raars aan de vering.
Volgens motoport is de levertijd augustus.
Motorrem ben ik wel gewend ;) Nu een KTM maar in het verleden ook TDM850, SV650, V-Strom en diverse Honda Vtwins gehad :)

Levertijd augustus is al heel wat anders dan een paar dagen :9 Zal binnenkort wel gewoon is langs gaan bij de yammie dealer
 
Weten jullie of er een verschil zit in de pasvorm van een uitlaat van een '22 t.o.v van een '21 of ouder? Anders gezegd, past een uitlaat van een 2021 model op die van een 2022?
 
Puur uit interesse, iemand die weet waar deze aansluiting voor is?
 

Bijlagen

  • 20220328_155647.jpg
    20220328_155647.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 17
Weten jullie of er een verschil zit in de pasvorm van een uitlaat van een '22 t.o.v van een '21 of ouder? Anders gezegd, past een uitlaat van een 2021 model op die van een 2022?
Tussen model 21 en 22 zit helemaal geen verschil. Ik geloof dat de uitlaten van eerdere modellen ook moeten passen.
 
Ja zeker laat. Dit is wat mij werd verteld.
je gaat haast een omgekeerd import lijntje opzetten

je zit alleen wel met bpm met invoeren
maar als je hem zelf terug rijd 1500 km is hij niet nieuw meer
om hier te komen is ook niet duur 15-30 euro eindhoven / budapest
 
je gaat haast een omgekeerd import lijntje opzetten

je zit alleen wel met bpm met invoeren
maar als je hem zelf terug rijd 1500 km is hij niet nieuw meer
om hier te komen is ook niet duur 15-30 euro eindhoven / budapest
Je moet iets meer rijden van de belastingdienst. 5 of 6000km geloof ik
 
6000km dacht ik en minstens 6 maand oud, niet?
1 jaar en 6000km. Niet het één of het ander. Het kan wel eerder, maar dit is het gunstigste voor jonge motoren.
En zorgen dat je hem van een particulier koopt, want anders moet je de BTW ook betalen.

Zelf ook mijn Hyper 950 SP uit Duitsland gehaald met 1500km. Gewacht tot hij een jaar oud was en toen geimporteerd.
Dan heb je een gunstiger BPM tarief dan als hij 11 maanden oud is, maar vanwege de lagere kilometerstand dan 6000km is het nog niet super voordelig.

Al met al was ik +- 3000 euro goedkoper uit dan een gebruikte in Nederland of 5000 euro op een nieuwe.
 
1 jaar en 6000km. Niet het één of het ander. Het kan wel eerder, maar dit is het gunstigste voor jonge motoren.
En zorgen dat je hem van een particulier koopt, want anders moet je de BTW ook betalen.

Zelf ook mijn Hyper 950 SP uit Duitsland gehaald met 1500km. Gewacht tot hij een jaar oud was en toen geimporteerd.
Dan heb je een gunstiger BPM tarief dan als hij 11 maanden oud is, maar vanwege de lagere kilometerstand dan 6000km is het nog niet super voordelig.

Al met al was ik +- 3000 euro goedkoper uit dan een gebruikte in Nederland of 5000 euro op een nieuwe.
ja ik heb dan de mazzel dat ik gewoon woon in het buitenland
land klimaat dus minder regen
ze zijn goedkoper (geen bpm)
het onderhoud is spotgoedkoop (werkplaats tarief is 30 euro )
brandstof a 1,25 per liter

dus terug importeren naar nederland heb ik geen zin in ;)
slechts op bezoek is meer dan genoeg
 
1 jaar en 6000km. Niet het één of het ander. Het kan wel eerder, maar dit is het gunstigste voor jonge motoren.
En zorgen dat je hem van een particulier koopt, want anders moet je de BTW ook betalen.


Ik schrijf toch niet "of"?

Dacht echt dat het 6 maanden waren, en niet een jaar...


En of je nu particulier koopt of van een handelaar.. bij een tweedehands betaal je geen BTW meer... (in BE toch niet)
 
=
Ik schrijf toch niet "of"?

Dacht echt dat het 6 maanden waren, en niet een jaar...


En of je nu particulier koopt of van een handelaar.. bij een tweedehands betaal je geen BTW meer... (in BE toch niet)
Bij een handelaar dus wel. Want hij kan de BTW weer terugvorderen van de motor bij Export.
Een particulier kan dat niet, dus is er in de EU al BTW betaald voor het product. En dan is het goed.

Het hele getouwtrek m.b.t. de BTW aangifte van mijn motor heeft zo'n 4 weken geduurd.

- Ik had uitgezocht dat ik geen BTW hoefde te betalen omdat ik de motor bij een particulier kocht in Duitsland.
- Na het schouwen heb ik de BPM aangifte ingevuld, met de huidige berekende waarde van de motor.
- Toen kreeg ik een brief van de RDW om ook BTW aangifte te doen.
- Ingevuld, 2 weken gewacht en toen werd ik gebeld door de RDW dat ik geen factuur had bijgevoegd, bij de koopovereenkomst.
- Die had ik niet, want particulier. Toen mocht ik de BTW brief verscheuren van de RDW.

Ze hebben daadwerkelijk contact gezocht met de verkoper van mijn motor. Dus het werd daadwerkelijk gechecked.
 
=

Bij een handelaar dus wel. Want hij kan de BTW weer terugvorderen van de motor bij Export.
Een particulier kan dat niet, dus is er in de EU al BTW betaald voor het product. En dan is het goed.

Het hele getouwtrek m.b.t. de BTW aangifte van mijn motor heeft zo'n 4 weken geduurd.

- Ik had uitgezocht dat ik geen BTW hoefde te betalen omdat ik de motor bij een particulier kocht in Duitsland.
- Na het schouwen heb ik de BPM aangifte ingevuld, met de huidige berekende waarde van de motor.
- Toen kreeg ik een brief van de RDW om ook BTW aangifte te doen.
- Ingevuld, 2 weken gewacht en toen werd ik gebeld door de RDW dat ik geen factuur had bijgevoegd, bij de koopovereenkomst.
- Die had ik niet, want particulier. Toen mocht ik de BTW brief verscheuren van de RDW.

Ze hebben daadwerkelijk contact gezocht met de verkoper van mijn motor. Dus het werd daadwerkelijk gechecked.


Ik heb mijn MT07 verkocht aan een handelaar..

Zelf nieuw gekocht, dus BTW betaald. Verkocht aan de handelaar als marge-voertuig, dus geen sprake meer van BTW
Die motor wordt dus bij de handelaar ook zonder BTW verkocht aan de volgende particulier.


Mijn GS is een BTW-voertuig, ik heb de BTW hiervan terruggevorderd en moet dus bij een verkoop terug BTW aanrekenen.



Het komt er dus vooral op aan of het een marge- of een BTW- voertuig is. Niet zozeer of je koopt via een handelaar of een particulier.
 
Ik heb mijn MT07 verkocht aan een handelaar..

Zelf nieuw gekocht, dus BTW betaald. Verkocht aan de handelaar als marge-voertuig, dus geen sprake meer van BTW
Die motor wordt dus bij de handelaar ook zonder BTW verkocht aan de volgende particulier.


Mijn GS is een BTW-voertuig, ik heb de BTW hiervan terruggevorderd en moet dus bij een verkoop terug BTW aanrekenen.



Het komt er dus vooral op aan of het een marge- of een BTW- voertuig is. Niet zozeer of je koopt via een handelaar of een particulier.
dus je hebt hem op de zaak staan ;)
 
dus je hebt hem op de zaak staan ;)

De GS wel ja...

De andere niet. Dus hoe je het ook bekijkt... op een tweedehands motor die niet zakelijk gereden werd moet je geen BTW meer betalen. Of je 'm nu koopt bij een particulier of bij een handelaar.. Maakt niet uit.
 
Ik verkoop mijn windschermpje. Zie afbeelding. Op dit moment zit de rode sticker op het scherm. de overige kleuren zitten er gewoon bij. Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220331-233800_Gallery.jpg
    Screenshot_20220331-233800_Gallery.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 34
  • 20220312_080115.jpg
    20220312_080115.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 33
Goedemiddag,

Zelf geen MT-07 rijder, maar mijn zus heeft inmiddels de eerste 500km op haar nieuwe MT-07 gezet en nu krijg ik de vraag voor een andere uitlaat. Als ze achter mijn Hyper rijdt, hoort ze haar standaard uitlaat niet.

Ze heeft het >'21 type. Dus met de veelbesproken koplamp etc.

Nu de vraag die ons bezighoudt:
Passen oudere uitlaten ook op de nieuwere MT-07's? en is een uitlaat van een Tracer 07 identiek?

Ze wil graag een zwarte Arrow uitlaat, maar de beschikbaarheid is nogal een dingetje. Vandaar dat er ook gekeken wordt naar gebruikte exemplaren.
Ja zeker oudere uitlaten van de eerdere types passen ook. Even terzijde ik zou op een splinternieuwe motor geen 2e hands uitlaat monteren maar dat is een persoonlijk dingetje :-)
 
Ja zeker oudere uitlaten van de eerdere types passen ook. Even terzijde ik zou op een splinternieuwe motor geen 2e hands uitlaat monteren maar dat is een persoonlijk dingetje :-)

Thx voor de bevestiging <3

Heeft ook niet de voorkeur hoor, maar met de tekorten in de wereld is het niet ondenkbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan