Yamaha MT-07 topic, deel 4

2006-2010? MT-07 is pas vanaf 2014 op de markt dus dat word lastig. Puntjes zijn check op eventuele roest op achterbrug, daar komt dat nog wel eens voor. Ook wil de startknop soms niet goed contact maken of komt slecht terug. Je kan hem smeren maar een nieuwe is het beste. Voor de oudere modellen is een terugroepactie geweest voor de accukabel. Check of dit uitgevoerd is door je kenteken in te voeren op de RDW website. Controleer of bij 20K het groot onderhoud is uitgevoerd volgens fabrikant. Meestal is bij 20K ook de ketting en tandwielen redelijk versleten dus let daar op. Verder de gangbare puntjes controleren zoals remmen, banden etc. Bij 40K komt ook kleppen stellen aan de beurt, dat is wel een dure om te laten doen. En om antwoord te geven op je koplamp vraag: Ja dat kan, maar is niet het meest makkelijke klusje. Knipperlichten moet je ook verplaatsen overigens. 2018 MT07 Headlight Conversion
My bad, had even de jaren van de MT-03 gepakt ^^. Thanks voor de info!
 
Hallo,
Mijn nieuwe uitlaat is besteld. Ben gegaan voor een mivv delta race. Heeft er iemand een tip waar ik aan moet denken bij het installeren van een nieuwe uitlaat? De motor is pas een jaar oud en heeft 2100 km gelopen, maar neem toch nieuwe uitlaatpakkingen. Heb verder gelezen dat je de uitlaat moet inspuiten met een of ander goedje. Zou vlekken tegengaan. Klopt dit?
 
Geen idee over inspuiten uitlaat. Ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Wat mij tegenvalt aan de mt-07 is dat bij windkracht 4 er bijna niet mee te rijden valt. Hij pakt zoveel wind dat je gewoon schuin moet rijden om niet weggeblazen te worden. Met mijn cb500 die net zo zwaar is had je dat pas bij windkracht 7 ofzo. Zou dat door al dat plastic komen? Heel vervelend vind ik.
 
Geen idee over inspuiten uitlaat. Ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Wat mij tegenvalt aan de mt-07 is dat bij windkracht 4 er bijna niet mee te rijden valt. Hij pakt zoveel wind dat je gewoon schuin moet rijden om niet weggeblazen te worden. Met mijn cb500 die net zo zwaar is had je dat pas bij windkracht 7 ofzo. Zou dat door al dat plastic komen? Heel vervelend vind ik.
Ik zag net een filmpje van Mivv zelf waarbij ze na het installeren eerst met een doek en wd40 over de uitlaat gaan. Ze geven aan dat vetvlekken van je handen zichtbaar worden als de pijp warm wordt. Zal wel mee vallen denk ik, maar doe het proberen. Een fotootje zal ik plaatsen als de pijp is gemonteerd. Het kan even duren want de pijp moest uit Italië komen.
Wat wind betreft, daar heb ik niet echt veel van gemerkt. Ik woon in Limburg en daar zijn niet vaak hoge windkrachten 😁
 
Ik zag net een filmpje van Mivv zelf waarbij ze na het installeren eerst met een doek en wd40 over de uitlaat gaan. Ze geven aan dat vetvlekken van je handen zichtbaar worden als de pijp warm wordt. Zal wel mee vallen denk ik, maar doe het proberen. Een fotootje zal ik plaatsen als de pijp is gemonteerd. Het kan even duren want de pijp moest uit Italië komen.
Wat wind betreft, daar heb ik niet echt veel van gemerkt. Ik woon in Limburg en daar zijn niet vaak hoge windkrachten 😁
Ik had gewoon nitril handschoentjes aan en achteraf na het monteren even de boel afnemen met wat alcohol.

Nog even terugkomend op de benzinemeter. Als hij begint de knipperen weet ik dat ik sowieso een 50km en waarschijnlijk wel meer kan rijden op een snelheid van 100-110km/h. Hoogste wat ik heb gehaald op een tank is 312km en een avg van 4.2l. Snelheid is altijd rond de 120km/h (gps).
De streepjes van de meter gedragen zich elke week wel anders. :+ Doe je de motor uit en paar minuutjes later weer aan is er een streepje af. 8)7
 
Na 2 jaar met veel plezier gereden te hebben, heb ik besloten om m’n MT-07 uit 2020 te verkopen. Qua motorblok niks tekort gekomen, echter vind ik de motor met mijn 1,90 m niet comfortabel genoeg. Waarschijnlijk wordt de overstap naar de Ténéré 700 gemaakt. :]

Ik heb nog liggen: Yamaha High Seat, Evotech voor- en achterasbeschermers en een sportruitje van Puig (New Gen). Bij interesse kan er een PB gestuurd worden. (De motor zelf is ook nog te koop.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn nieuwe uitlaat gemonteerd. Klinken doet hij echt lekker. Ben ook erg tevreden over het design van de demper. Ik heb alleen 1 vraag. Sinds de uitlaat is gemonteerd blijft het motormanagementlampje branden. Doe ik iets verkeerd. Bij de demper zitten 2 dB-killers. 1 zit direct voor de demper en 1 zit helemaal achter in de demper. De achterste heb ik laten zitten. De voorste zat er los bij en heb ik er niet ingedaan. Zou het hier aan kunnen liggen of heeft het een andere oorzaak?
 

Bijlagen

  • 20220524_173339.jpg
    20220524_173339.jpg
    431,2 KB · Weergaven: 84
  • 20220524_173348.jpg
    20220524_173348.jpg
    362,4 KB · Weergaven: 81
  • 20220524_173356.jpg
    20220524_173356.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 82
Ik heb mijn nieuwe uitlaat gemonteerd. Klinken doet hij echt lekker. Ben ook erg tevreden over het design van de demper. Ik heb alleen 1 vraag. Sinds de uitlaat is gemonteerd blijft het motormanagementlampje branden. Doe ik iets verkeerd. Bij de demper zitten 2 dB-killers. 1 zit direct voor de demper en 1 zit helemaal achter in de demper. De achterste heb ik laten zitten. De voorste zat er los bij en heb ik er niet ingedaan. Zou het hier aan kunnen liggen of heeft het een andere oorzaak?
Mooie uitlaat man👌

Heb je mogelijk de motor gestart zonder de sensor in de uitlaat eerst aan te sluiten? Db-killer zou niet mogen uitmaken.
 
Ik heb mijn nieuwe uitlaat gemonteerd. Klinken doet hij echt lekker. Ben ook erg tevreden over het design van de demper. Ik heb alleen 1 vraag. Sinds de uitlaat is gemonteerd blijft het motormanagementlampje branden. Doe ik iets verkeerd. Bij de demper zitten 2 dB-killers. 1 zit direct voor de demper en 1 zit helemaal achter in de demper. De achterste heb ik laten zitten. De voorste zat er los bij en heb ik er niet ingedaan. Zou het hier aan kunnen liggen of heeft het een andere oorzaak?

Dat komt door de o2 sensor. Die melding kan je gewoon resetten met een odb2 dongle.

Zie mijn reactie op @Goochemerd op de vorige pagina.
 
Dat komt door de o2 sensor. Die melding kan je gewoon resetten met een odb2 dongle.

Zie mijn reactie op @Goochemerd op de vorige pagina.
Bedankt voor de tip. Die dongles zijn gelukkig helemaal niet duur. Zal er eens 1 bestellen. Ik vrees echter ook voor een lek in de pijp. Daar waar de demper aansluit op de linkpijp heb ik gisteren een vlekje gespot die voor de proefrit er niet op zat (zie foto). Heb de uitlaat met wd40 helemaal gepoetst voordat ik ging testen. Op die plek kun je de voorste dB-killer plaatsen, wat ik niet heb gedaan. Ik zal hem er straks eens inzetten en dan nog eens een kort ritje maken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220525-111457_Gallery.jpg
    Screenshot_20220525-111457_Gallery.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 25
Bedankt voor de tip. Die dongles zijn gelukkig helemaal niet duur. Zal er eens 1 bestellen. Ik vrees echter ook voor een lek in de pijp. Daar waar de demper aansluit op de linkpijp heb ik gisteren een vlekje gespot die voor de proefrit er niet op zat (zie foto). Heb de uitlaat met wd40 helemaal gepoetst voordat ik ging testen. Op die plek kun je de voorste dB-killer plaatsen, wat ik niet heb gedaan. Ik zal hem er straks eens inzetten en dan nog eens een kort ritje maken.
Probleem opgelost. Accu een nachtje losgekoppeld. Beetje gedraaid aan de linkpijp. Voorste killer zit nu ook in de demper. Weet nog niet of ik hem laat zitten. Geluid is hetzelfde maar een stuk zachter. Plopt wel nog steeds af en toe bij omhoog schakelen of uit laten rollen in de versnelling. Vind het wel wat hebben. Deed hij ook met de originele uitlaat maar was bijna niet te horen.
 
Probleem opgelost. Accu een nachtje losgekoppeld. Beetje gedraaid aan de linkpijp. Voorste killer zit nu ook in de demper. Weet nog niet of ik hem laat zitten. Geluid is hetzelfde maar een stuk zachter. Plopt wel nog steeds af en toe bij omhoog schakelen of uit laten rollen in de versnelling. Vind het wel wat hebben. Deed hij ook met de originele uitlaat maar was bijna niet te horen.
Voorste killer is alweer uit de demper. Vandaag een lekker toertje door de Eifel gemaakt. Alles 👌
 
Zijn er hier mensen die een quickshifter hebben gemonteerd op de nieuwe versie MT07 (2021-2022) en wat zijn de ervaringen ermee?
 
Zijn er hier mensen die een quickshifter hebben gemonteerd op de nieuwe versie MT07 (2021-2022) en wat zijn de ervaringen ermee?
Neen ik heb zelf geen ervaring ermee maar ik heb er zelf ook op gezocht want het ziet er wel leuk uit op YouTube.. Maar toen ik er in ben gedoken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet gaat proberen. Als je lees op verschillende fora zoals Reddit zie je dat het niet echt plug en play is en als je je settings niet goed tune kan je motor in de soep lopen. Dus of laat het door een dealer die weet wat die doet installeren zonder verlies van je fabrieks garantie of begin er niet aan. Mt07 is dood weg niet gemaakt voor een quick shifter anders was het wel een optie geweest vanuit Yamaha. Tuurlijk zullen er mensen zijn die een quick shifter werkend hebben met de juiste settings van ontsteking en brandstof en volgens mij moet je dan ook nog de ECU tunen maar op een splinter nieuwe fiets van 2021/2022? Naaa niet doen
 
Ik heb de QS op de R7 zitten, zoals gewoonlijk moet je de motor flink doortrekken voordat het echt soepel schakelt. Is ook niet echt een gevoelige QS zoals sommige. Dit is wel de QS die vanuit de fabriek als optie wordt geleverd.
 
Neen ik heb zelf geen ervaring ermee maar ik heb er zelf ook op gezocht want het ziet er wel leuk uit op YouTube.. Maar toen ik er in ben gedoken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet gaat proberen. Als je lees op verschillende fora zoals Reddit zie je dat het niet echt plug en play is en als je je settings niet goed tune kan je motor in de soep lopen. Dus of laat het door een dealer die weet wat die doet installeren zonder verlies van je fabrieks garantie of begin er niet aan. Mt07 is dood weg niet gemaakt voor een quick shifter anders was het wel een optie geweest vanuit Yamaha. Tuurlijk zullen er mensen zijn die een quick shifter werkend hebben met de juiste settings van ontsteking en brandstof en volgens mij moet je dan ook nog de ECU tunen maar op een splinter nieuwe fiets van 2021/2022? Naaa niet doen
Ik ben die stukken op Reddit inderdaad ook tegen gekomen, waarbij mensen hun complete schakelbak gesloopt hebben. Ik laat het dan maar voor wat het is. Bedankt voor je reactie
 
Vond de MT07 en T7 heel soepel schakelen zonder koppeling, zou niet weten waarom je motor in de soep zou lopen met een quickshifter. Ding onderbreekt alleen even de ontsteking zodat er geen kracht op de versnellingsbak staat, wat op hetzelfde neer komt als even van het gas af.
 
Ik ben het zwarte dopje kwijt van dit onderdeel, weet iemand waar ik dit zou kunnen kopen, zonder de hele beugel er bij te kopen
609116-1-big.jpg
 
De Suzuki SFV650 is weg en heb gisteren een MT-07 aangeschaft. Heb gekeken naar diverse kleuren MT’s. Uni rood, metallic rood, mat zilver met blauwe wielen en een gele. Die laatste is hem geworden! Hieronder een foto dat hij op de brug staat. Hij was net gepoetst door de dealer en stond nog niet online. Het betreft een ingevoerde fiets uit Spanje, welke nog geen Nederlands kenteken heeft. Hiervoor moet het een en ander geregeld worden bij het RDW. Hij wordt over twee weken afgeleverd!

22FAAFAC-6FD5-4947-8E9A-A3E03358795A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn nieuwe uitlaat gemonteerd. Klinken doet hij echt lekker. Ben ook erg tevreden over het design van de demper. Ik heb alleen 1 vraag. Sinds de uitlaat is gemonteerd blijft het motormanagementlampje branden. Doe ik iets verkeerd. Bij de demper zitten 2 dB-killers. 1 zit direct voor de demper en 1 zit helemaal achter in de demper. De achterste heb ik laten zitten. De voorste zat er los bij en heb ik er niet ingedaan. Zou het hier aan kunnen liggen of heeft het een andere oorzaak?
Dik!!

Vraagje.. hoeveel kilometers heb je er al op zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan