Yamaha MT-07 topic, deel 4

*O**O*
1387335
 
Mooi zo met alle foto's ! Proper gedaan :t

Vandaag was een grote dag.. ik ben eindelijk men beauty gaan ophalen *O* .
Veel rijplezier ermee :]

Heb de foto ge-update in de OP. Topicmembers staan nu in het 2e deel van de OP omdat er maar 25 bijlagen in een post konden staan. :)
 
@Yen mooie fiets hoor!

Iemand een idee waar ik een R6 throttle tube vandaan kan halen in Nederland?
Wellicht even op marktplaats kijken, of bij wat motorslopen informeren?

Nieuw kan evt ook hier. Weet niet van welk bouwjaar R6 je ze nodig hebt?

 
Ja heb hem bij gebben motoren gekocht, moet zeggen dat ik het een hele fijne zaak vind om te komen. Het is helaas voor mij best ver weg 😅

Top. Idd een erg fijne zaak om te komen. Zie idd dat je best een eindje ver weg woont van Gebben Motoren 😅.

Veel plezier met je MT ieder geval!
 
Vandaag 245km op een tank gehaald, waarvan bijna 10km in de reserve *O*

Top!

Ik had afgelopen vrijdag - voor een week terug - teveel in de reserve gereden (60,6 km) :o. Vandaag weer een toertocht en ik heb gister mijn motor alvast volgetankt. Na 100 meter van huis viel de MT stil. Dus lopend naar het tankstation. Gelukkig 500 meter hier vandaan. Er ging 13,2 liter in (zat ook nog een beetje in, maar kennelijk liep dat niet super meer). Gelukkig ben ik gister gaan tanken, anders had ik vanmorgen met pak aan moeten lopen _O-.
 
Valt het jullie trouwens ook op dat het reserve tank lampje snel aanspringt? Als ik 10 liter heb verbruikt knippert het lampje al, terwijl de tank rond de 14 liter groot is. Aangezien ik tegen de 1 op 25 rijd, vind ik dit zelf een te grote marge hebben. Wat vinden jullie? 🙂
 
Ja, daar had ik ook al met iemand over, na die 245 km kon ik met pijn en moeite 10 liter erin krijgen. Zorgde ervoor dat ik ff ben gaan checken wat nou ook alweer precies de tankinhoud van een mt07 is :9 . Wel goed om te horen dat je dus nog met gemak 50km kan rijden in de reserve.
 
Valt het jullie trouwens ook op dat het reserve tank lampje snel aanspringt? Als ik 10 liter heb verbruikt knippert het lampje al, terwijl de tank rond de 14 liter groot is. Aangezien ik tegen de 1 op 25 rijd, vind ik dit zelf een te grote marge hebben. Wat vinden jullie? 🙂

Ik zal er de volgende keer op letten. Ik heb over vorige week overigens 1 op 21,7 (ongeveer) gereden. Dat viel mij toch wat tegen. Maar goed, zal de oude benzine wel zijn geweest van vorig jaar en vorige week vrijdag was het ook vrij koud. Wellicht dat ie daardoor meer heeft verbruikt?!

Ja, daar had ik ook al met iemand over, na die 245 km kon ik met pijn en moeite 10 liter erin krijgen. Zorgde ervoor dat ik ff ben gaan checken wat nou ook alweer precies de tankinhoud van een mt07 is :9 . Wel goed om te horen dat je dus nog met gemak 50km kan rijden in de reserve.

Jazeker. Zou er geen 60 km mee doen, dan weet je wat er gebeurd :$. Ik had nog mazzel dat ik vorige week vrijdag thuis ben gekomen. Ik moest nog 5 km tot huis en bij flink gas geven begon de MT in te houden. Toen maar met 60 km/h naar huis getokkeld.... .
 
Ik lees dat daar nog wel.verschil in zit met de motionpro die veel genoemd wordt. Ervaring mee?
2C0262400000 is een complete assembly voor € 25,-
De motionpro is enkel de throttle tube, zonder handvat eromheen, afgesloten uiteinde... en volgens mij 68 of 70 graden tegenover de assembly met 60 graden.
Origineel is de draai 90 graden.

Iets minder werk en gevloek om het handvat er omheen te krijgen, en iets minder korte draai..
 
Ik lees dat daar nog wel.verschil in zit met de motionpro die veel genoemd wordt. Ervaring mee?

MotionPro is niet origineel, heb wat verhalen gelezen over aanlopen in het beschermstuk van de gaskabel. De MotionPro zit qua slag tussen de R6 tube en de originele in. Ik ben voor de R6 gegaan omdat dit makkelijk te bestellen was inclusief handvat (dus geen gekut met rubber eraf halen) en ik originele onderdelen wil gebruiken.
 
Heeft iemand hier een middenbok? Hoe ziet dat er gemonteerd uit, zowel ingeklapt en uitgeklapt? Met zoeken kom ik er alleen maar close-up foto's van tegen...
 
MotionPro is niet origineel, heb wat verhalen gelezen over aanlopen in het beschermstuk van de gaskabel. De MotionPro zit qua slag tussen de R6 tube en de originele in. Ik ben voor de R6 gegaan omdat dit makkelijk te bestellen was inclusief handvat (dus geen gekut met rubber eraf halen) en ik originele onderdelen wil gebruiken.

Thanks voor de info, heb hem besteld. Ben erg benieuwd!
 
Heeft iemand hier een middenbok? Hoe ziet dat er gemonteerd uit, zowel ingeklapt en uitgeklapt? Met zoeken kom ik er alleen maar close-up foto's van tegen...

Tip: Engelse zoektermen gebruiken, in dit geval MT07 center stand. Hier kwam ik wel iets op tegen, alleen uitgeklapt.

SW Motech
1388675


Kemimoto

1388676
 
Zijn er hier langere, zwaardere mensen die MT-07 rijden en hoe bevalt dat?

Ben zelf 1.89m en net geen 100kg. Kan wel proefzitten uiteraard, maar dat is vaak toch maar erg kort, dus vooral benieuwd naar de langere termijn ervaringen.
 
Ik ben niet lang, maar wel zwaar. Op de MT-07 gaat dat prima. De lengte kan wel een ding zijn. Maar met een verhoogd zadel en verstelbare voetsteunen zou je iets relaxer moeten kunnen zitten. Denk dat de standaard maat niet fijn voor je rijdt.

Met deze site is het wel goed te zien: Motorcycle Ergonomics
 
Terug
Bovenaan Onderaan