Yamaha MT-07 topic, deel 4

Mocht iemand zoon “motard”’zadel te koop hebben mij even een pbtje doen aub!

Vandaag ali korte verstelbare hendels gemonteerd.
Mochten ze bevallen ga ik kijken voor een serieus merk..


BFED1CF6-BEAF-47BC-870A-444CBDE19DF8.jpeg


Tevens nog een hele mooie ducati panigale v4 speciale gespot op het werk :9~:9~:9~
C1252807-5171-41D4-8BFD-7C0857E56373.jpeg
 
Sinds een paar weekjes ben ik ook een gelukkige MT-07 (2015) bezitter, dus ik meld me hier even en ben bezig een berg berichten door te nemen ;-)

Praktische vraag: ik kan niet veel info vinden over de motorolie voor de MT-07. Uiteraard Yamalube, maar ik zou graag Shell Ultra Advance (10W40), die ik in mijn vorige fietsen gebruikte, willen toepassen. Heb er ook nog wat van staan van afgelopen seizoen... Iemand hier die dit ook gebruikt, of juist niet?
 
Sinds een paar weekjes ben ik ook een gelukkige MT-07 (2015) bezitter, dus ik meld me hier even en ben bezig een berg berichten door te nemen ;-)

Praktische vraag: ik kan niet veel info vinden over de motorolie voor de MT-07. Uiteraard Yamalube, maar ik zou graag Shell Ultra Advance (10W40), die ik in mijn vorige fietsen gebruikte, willen toepassen. Heb er ook nog wat van staan van afgelopen seizoen... Iemand hier die dit ook gebruikt, of juist niet?
Half of volsyntheet?

Halfsyntheet knikker ik er iig in, merk boeit mij niet zo. Als de motor niet gewend is aan volsyntheet, heb ik begrepen dat dat wel eens problemen kan geven met de koppeling.
 
Sinds een paar weekjes ben ik ook een gelukkige MT-07 (2015) bezitter, dus ik meld me hier even en ben bezig een berg berichten door te nemen ;-)

Praktische vraag: ik kan niet veel info vinden over de motorolie voor de MT-07. Uiteraard Yamalube, maar ik zou graag Shell Ultra Advance (10W40), die ik in mijn vorige fietsen gebruikte, willen toepassen. Heb er ook nog wat van staan van afgelopen seizoen... Iemand hier die dit ook gebruikt, of juist niet?

Wat zou je willen vinden over de motorolie van een MT-07 dan? Gewoon de viscositeit en specificaties waar de olie aan moet voldoen aanhouden, dan kun je elk merk erin gooien die daaraan voldoet. Ik heb alleen ervaringen met Yamalube, maar dat is duur spul bij de dealer (laat nog steeds daar beurt doen). Wellicht als ik zelf onderhoud ga doen eens op Castrol of Motul overstappen. Liqui Moly heb ik ook goede ervaringen mee maar dan als auto olie.
 
@Ghetto Bassie Dit is een volsynthetische olie. Niet overdreven duur en ik heb er goede ervaringen mee.

@Energyre @Rembrandt Het ging me er om of het volsynthetisch mag/moet zijn, was niet duidelijk in mijn post inderdaad. Uiteraard hou ik de viscositeit aan en het voldoet aan de specs.
 
Wel jammer dat het voor de komende dagen bij dat ritje blijft :N

Huis-werk-ziekenhuis-huis. Teen gebroken -O-

Best pijnlijk, rijden met een gebroken teen :')
 
Gisteren mijn LED lampjes binnengekregen. Hopelijk dit weekend iets koeler om het te gaan inbouwen. Dan is de koplamp volledig led, dus hopelijk het gewenste resultaat met ome Ali lampen. :9

Verder beginnen aan mijn ome Ali aluminium fly-screen. Die is na een jaar toch echt wel verkleurd. Deze ga ik opnieuw spuiten, zodat deze weer mooi mat zwart is, het lijkt nu namelijk meer goud/bruin. :')

Ga ook weer mijn LED-plus knippers aan de voorzijde demonteren, iemand toevallig interesse? doe even een PM.
 
Wel jammer dat het voor de komende dagen bij dat ritje blijft :N

Huis-werk-ziekenhuis-huis. Teen gebroken -O-

Best pijnlijk, rijden met een gebroken teen :')

Beterschap! Heb je mooi tijd om de motor eens te wassen want dat is zo te zien wel nodig 🤪 (of om mij een berichtje te sturen 😉)
 
Sinds een paar weekjes ben ik ook een gelukkige MT-07 (2015) bezitter, dus ik meld me hier even en ben bezig een berg berichten door te nemen ;-)

Praktische vraag: ik kan niet veel info vinden over de motorolie voor de MT-07. Uiteraard Yamalube, maar ik zou graag Shell Ultra Advance (10W40), die ik in mijn vorige fietsen gebruikte, willen toepassen. Heb er ook nog wat van staan van afgelopen seizoen... Iemand hier die dit ook gebruikt, of juist niet?

Welkom bij de club :]
 
Beterschap! Heb je mooi tijd om de motor eens te wassen want dat is zo te zien wel nodig 🤪 (of om mij een berichtje te sturen 😉)

Ze is geen garage queen, ik zou dr dit weekend even naar eennwasbox rijden, tsjah, dat moet ik nu even uitstellen 🙈

Je hebt als het goed is je berichtje, als je het daar niet mee red moet je maar naar Alphen komen 😂
 
Goedemiddag!
Na een tijdje meegelezen te hebben werd het nu maar eens tijd om een account aan te maken.
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Giovanni, 26 jaar, kom uit Delft en ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een MT 07.

EDAC5723-0BF3-4854-8FEE-16304A42344F.jpeg


Momenteel nog volledig standaard. (behalve het motard zadel die ik vanmiddag gelijk gemonteerd heb)
Andere updates zijn inmiddels ook besteld en zullen de komende tijd gemonteerd worden!
 
Goedemiddag!
Na een tijdje meegelezen te hebben werd het nu maar eens tijd om een account aan te maken.
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Giovanni, 26 jaar, kom uit Delft en ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een MT 07.

Bekijk bijlage 1412602

Momenteel nog volledig standaard. (behalve het motard zadel die ik vanmiddag gelijk gemonteerd heb)
Andere updates zijn inmiddels ook besteld en zullen de komende tijd gemonteerd worden!

Echt by far mijn favoriete kleurstelling voor een MT, gefeliciteerd! En welkom :]

Simpele mod die je vanmiddag nog kunt doen, reflectoren van voorvork en dealersticker van je spatbord halen. Dat maakt hem yummie :9

Veilige kilometers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan