Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik zit met een vraag. Het viel me laatst op dat er zwarte “spetters” op het sierstuk van m’n uitlaat zaten. Dit heb ik toen schoongemaakt maar na 1 ritje was het weer een beetje.

Bekijk bijlage 1413638

Ik vroeg me nu dus af of dat normaal is of dat er iets niet goed is?
Niks aan het handje ;)
A1533C0E-B98A-42A4-9BCD-8E22C1A07AEA.jpeg


Vocht uit je benzine verdampt met de ontbranding, maar als je uitlaat nog koud is blijft dat verdampte vocht daar hangen, dat wil er ook uit en neemt op de weg naar buiten wat roet mee.
 
Niks aan het handje ;)
Bekijk bijlage 1413639

Vocht uit je benzine verdampt met de ontbranding, maar als je uitlaat nog koud is blijft dat verdampte vocht daar hangen, dat wil er ook uit en neemt op de weg naar buiten wat roet mee.
Duidelijke uitleg. Bedankt!
Had wel al een beetje op internet gezocht maar de één zegt dat het wel uit maakt en de ander zegt weer van niet. Ben in elk geval niet de enige mt die het heeft zo te zien dus zal wel zo horen dan inderdaad :Y
 
Dat is ook wat ik constant hoor, het speelse en het makkelijke smijtwerk! Kan de mt ook goed mee op de snelwegen eigenlijk?

Verder twijfel ik of ik ook nog een keer wil gaan proefrijden op een 4cyl. een gsx s750 bijvoorbeeld. Hoor alleen wel dat de mt 07 leuker is om te rijden dan een 4cyl.
Heb een paar keer op de snelweg gereden en dat vond ik helemaal prima op een naked is het nooit een feest om veel harder dan 130 te rijden.

Ik heb vooral op V twins gereden Ducs en buells dit rijd wel weer anders. Zou inderdaad gewoon lekker bij een dealer het een en andere proberen
 
@Daveyy Ik heb jaren geleden (2004 en 2007 model) R6 gereden, t.o.v. een 2 cylinder rijdt het heel erg soepel, maar kan ook snel saai zijn, zeker als je laag in de toeren blijft. En daarom heb ik ook heel bewust gekozen voor de MT 07, je hoeft niet 12.000 rpm te draaien om lol te hebben.
 
Ik zit met een vraag. Het viel me laatst op dat er zwarte “spetters” op het sierstuk van m’n uitlaat zaten. Dit heb ik toen schoongemaakt maar na 1 ritje was het weer een beetje.

Bekijk bijlage 1413638

Ik vroeg me nu dus af of dat normaal is of dat er iets niet goed is?
Heb je de motor buiten staan? Of in een niet geïsoleerde schuur? Het zou roet kunnen zijn, die nat eruit komt door condens.
 
@Daveyy Ik heb jaren geleden (2004 en 2007 model) R6 gereden, t.o.v. een 2 cylinder rijdt het heel erg soepel, maar kan ook snel saai zijn, zeker als je laag in de toeren blijft. En daarom heb ik ook heel bewust gekozen voor de MT 07, je hoeft niet 12.000 rpm te draaien om lol te hebben.
Ja dit gaat voor mij denk ik ook de doorslag zijn aangezien ik met mooi weer veel binnendoor zal rijden hier in de omgeving. En weinige rechte lange stukken.
 
Eindelijk iemand met een Arrow uitlaat. Zit al een tijdje naar die te kijken, maar ook naar de Termignoni en sindskort ook de Mivv Speed Edge.
Ik was eigenlijk ook van plan om de Termignoni te bestellen. Vind hem er heel dik uitzien en niet veel mensen rijden er mee rond.
Maar de kwaliteit van het carbon schijnt niet echt goed te zijn -O-
 
Volgens mij niet iets wat je kunt afstellen. Je zult dan de remmen een upgrade moeten geven.

Maar waarom meer remkracht voor achter? Voor heb je een goede rem met veel remkracht
 
Volgens mij niet iets wat je kunt afstellen. Je zult dan de remmen een upgrade moeten geven.

Maar waarom meer remkracht voor achter? Voor heb je een goede rem met veel remkracht
Okay das jammer!
Dan zal ik navraag doen bij de dealer elk geval.
Vind de achterrem wel erg zwakjes vandaar.. mag van mij iets strakker
 
Okay das jammer!
Dan zal ik navraag doen bij de dealer elk geval.
Vind de achterrem wel erg zwakjes vandaar.. mag van mij iets strakker
Ik vraag me dan af welke rijtechniek je hanteert. Je achterrem zou niet zo happig moeten zijn.

En inderdaad op de motor remmen gaat erg goed met de cp2
 
Terug
Bovenaan Onderaan