Yamaha MT-07 topic, deel 4

Hoi mensen!

2 weken geleden mijn motorrijbewijs mogen halen en als eerste motor een mooie MT07 Tech Black gekocht.

Volgende week zaterdag mijn motor ophalen. Hebben jullie vooraf tips voor het inrijden? Voordat ik straks het hele boekje sta uit te pluizen voordat ik volgende week zaterdag de weg ermee opga. *O*

Gefeliciteerd! Ik zou hem gewoon zoals het boekje inrijden, zoals Theodt aangeeft. Ik adviseer het ook aan je dealer vragen. Ik heb mijn MT-07 in 2016 toentertijd ook nieuw gekocht. Ik geloof - zeg het even uit mijn hoofd - dat ik mijn MT de eerste 500 km niet hoger dan 4.000 rpm heb aangehouden en de 500 km daarna (tot de 1000 km dus) niet hoger dan 5.000 rpm. Daarna - na de 1000 km beurt - heb ik de MT-07 vol belast. Dit in overleg met de dealer.
 
Gefeliciteerd! Ik zou hem gewoon zoals het boekje inrijden, zoals Theodt aangeeft. Ik adviseer het ook aan je dealer vragen. Ik heb mijn MT-07 in 2016 toentertijd ook nieuw gekocht. Ik geloof - zeg het even uit mijn hoofd - dat ik mijn MT de eerste 500 km niet hoger dan 4.000 rpm heb aangehouden en de 500 km daarna (tot de 1000 km dus) niet hoger dan 5.000 rpm. Daarna - na de 1000 km beurt - heb ik de MT-07 vol belast. Dit in overleg met de dealer.

Toen ik mijne gekocht had in 2016 moest ik hem naar huis rijden over de snelweg_O-.
En daarna na 500km gewoon vol het gas erop... ondertussen wat filmpjes gezien van: The Workshop en als ik een nieuwe haal zou ik het wel volgen.
 
Toen ik mijne gekocht had in 2016 moest ik hem naar huis rijden over de snelweg_O-.
En daarna na 500km gewoon vol het gas erop... ondertussen wat filmpjes gezien van: The Workshop en als ik een nieuwe haal zou ik het wel volgen.

Oké, verschilt dus letterlijk per dealer :P. Het hangt kennelijk ook van het type en merk motor af. In 2005 heb ik een nieuwe Honda CBR600RR gekocht en deze mocht ik - stond ook in het boekje - na 500 km volbelasten. Bij mijn nieuwe Suzuki SV650S mocht ik de eerste 800 km niet boven een bepaald toerental uitkomen en de 800 km daarna (tot 1600 km dus) mocht ik er weer wat toeren bij maken, maar nog niet tot maximaal. Dus 1600 km in moeten rijden _O-:o.
 
Ook ik ben momenteel mijn 07 nog aan het inrijden.. Bijna 600km gedaan.
Volgens mijn dealer > gewoon rijden, niet overdreven traag, niet overdreven snel.. 'gewoon' doen
Hierbij nog een filmpje van MC garage ( best leuke video's ! ) waarbij ze 2 identieke motors in 2 fietsen steken.
Na 1000 miles halen ze de hele motor uit elkaar om ze met elkaar te vergelijken ( 1 wordt echt hard ingereden, de ander via de waarden in het boekje)
 
Ook ik ben momenteel mijn 07 nog aan het inrijden.. Bijna 600km gedaan.
Volgens mijn dealer > gewoon rijden, niet overdreven traag, niet overdreven snel.. 'gewoon' doen
Hierbij nog een filmpje van MC garage ( best leuke video's ! ) waarbij ze 2 identieke motors in 2 fietsen steken.
Na 1000 miles halen ze de hele motor uit elkaar om ze met elkaar te vergelijken ( 1 wordt echt hard ingereden, de ander via de waarden in het boekje)


Ja die ken ik maar vgm had the workshop daar weer een reactie op gemaakt. En ging het ook vooral na 20-30k kms dat je dan je dan eerder compressie verlies of blowby kan krijgen etc...

Binnenkort mag ik er ook in een inrijden dus ik kijk nog even hoe ik dat deze keer ga doen. Die van jakethegardensnake rijdt ook nog ondanks met 0km op de teller meteen wheelies_O-
 
Vandaag mijn AliExpress navigatie beugel binnen gekregen. Stuk goedkoper dan die originele van Yamaha *O*
IMG-20190501-WA0011.jpeg
 
Vorige week heeft mijn vrouw haar nieuwe MT-07 opgehaald, uiteraard zal ik het onderhoud voor mijn rekening nemen:-) Klein vraagje wat zijn goede opties voor bobbins achter die ook meteen bescherming bieden, zie wil ook sliders op het chassis. Wat ik to zover kan vinden is vaak lastig te krijgen (R&G) hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
 
Ik bedoel deze! ali express windscherm.
Heeft er verder ook iemand nog een korte kenteken houder van R&G of dergelijk? Ben benieuwd of er nog dingen zijn waar je mee moet opletten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan