Yamaha MT-07 topic, deel 4

Volgens dit filmpje kun je gewoon ontluchten en hoef je niks extra’s te doen.
Daarnaast bekijk maar meer filmpjes op hun kanaal, vindt deze allemaal leuk en leerzaam.

Goede filmpjes inderdaad! Dank daarvoor.

Ok. Dan doe het op de normale manier, ik kan ook nergens iets concreets vinden dat het anders moet. Sommigen zeggen wel iets over het activeren van de ABS pomp via een diagnose-apparaat, maar veel verder kom ik daar niet mee.
 
Vandaag eindelijk de korte kentekenplaat houder gemonteerd.

Nu zat er ook een tussenstuk die langs de grijze platen liep. Die kan je nu niet meer bevestigen, maar daardoor kan ik de 2 bovenste zwarte clipjes niet meer in de kap drukken want die zitten er dan losjes in door het ontbreken van die tussenstuk.

Hebben jullie die 2 clipjes ook eruit gelaten?

X40hM0m.png


Edit: Toch het onderdeelnr gevonden voor de dikkere clip. 902690707700.

Ik kreeg een spacer bijgeleverd bij de kentekenplaathouder.
 
Iemand hier ooit zn mt 07 gewrapt?
Ik ben van plan om het ook te doen alleen vraag me af waarmee de kappen geprepareerd moeten worden. Online lees ik alcohol maar wat voor? 99% of 96%? Heb geen zin om al ik de wrap er een keer af haal de lak meekomt'(
 
Mijn MT heeft een wrap (nardo grey), maar die zat er al op toen ik hem kocht. Dus heb, helaas voor hier, geen flauw idee hoeveel alcohol schoonmaak er nodig is. Heb je het al gezocht op Google?
 
Denk dat de lak niet zo zeer het probleem is. Eerder de stickers die erop zitten.
Ik ben van plan de achter kappen van het kontje en de middelste plastic kap van de tank te doen. Hier zitten geen stickers gelukkig.
Ik heb op internet gekeken maar krijg geen duidelijk antwoord. Ik stuur zo een mailtje naar mn wrap leverancier.
 
Weet je dat heel zeker? De nieuwe bouwjaren hebben een hele andere euro norm.

Daar heb je gelijk in. Euro 3/4 zit zeker verschil in, maar het grootste verschil is dat in de euro 3 de DB killer verwijderbaar is en in de euro 4 is die niet meer verwijderbaar... tenminste niet makkelijk.

Ik bedoelde zelf alleen de montage van de uitlaat.
 
Daar heb je gelijk in. Euro 3/4 zit zeker verschil in, maar het grootste verschil is dat in de euro 3 de DB killer verwijderbaar is en in de euro 4 is die niet meer verwijderbaar... tenminste niet makkelijk.

Ik bedoelde zelf alleen de montage van de uitlaat.
Steunen en aansluitingen zijn allemaal gelijk, alleen E-keur is anders en DB killer zit vast.

Vraag is dus of je alleen in nl blijft of er ook buiten gaat
 
Ik wil van de taartschep af 8-)
Wat raden jullie aan? Ik zie er een hele berg staan op Ali en hier rijden er ook een aantal mee rond zag ik. Het zou mooi zijn als hij gewoon direct past, maar een beetje hobby’en is ook geen probleem. Wel zou ik graag een kwalitatief goed LEDlampje willen, volgens mij is dat iets wat nogal eens een dingetje is.
 
Ik wil van de taartschep af 8-)
Wat raden jullie aan? Ik zie er een hele berg staan op Ali en hier rijden er ook een aantal mee rond zag ik. Het zou mooi zijn als hij gewoon direct past, maar een beetje hobby’en is ook geen probleem. Wel zou ik graag een kwalitatief goed LEDlampje willen, volgens mij is dat iets wat nogal eens een dingetje is.
Ik heb zelf deze besteld op Ali:

D62EC217-9D3E-4650-B4B8-5061B3124848.png


Het is wel een bouwpakketje maar is niet heel lastig om in elkaar te zetten.
Ledje is behoorlijk fel en het kenteken zit mooi vlak onder het achterlicht. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de houders van barracuda want daarbij is die afstand een stuk groter.
Voor een foto van de mijne moet je ff halverwege pagina 43 kijken dan zie je hoe hij nu bij mij er op zit :t
Voor eventuele andere knipperlichten heb je wel van die adapters nodig
 
@Gio mt07 Bedankt! Ziet er goed uit, heb hem ook besteld. Nog een paar euro eraf kunnen halen met een couponnetje, altijd fijn. Knipperlichtjes komen zeker ook nog aan de beurt.
 
Middag :W

Ben nog lekker bezig met zoeken naar zwarte onderdeeltjes om het projectje af te maken. Valt me op dat bij veel sloopbedrijven wel de zwarte rem-schakelsets te koop hebben staan, maar de adapterplaat die er achter zit (alu-kleurige gedeelte op de foto) helemaal niet... :/

_20190827_170944.JPG
 
Middag :W

Ben nog lekker bezig met zoeken naar zwarte onderdeeltjes om het projectje af te maken. Valt me op dat bij veel sloopbedrijven wel de zwarte rem-schakelsets te koop hebben staan, maar de adapterplaat die er achter zit (alu-kleurige gedeelte op de foto) helemaal niet... :/

Bekijk bijlage 1422152

De zilveren is 1WS-274A4-00
De zwarte is als het goed is B34-274A4-00, ze durven er gewoon 80-90 euro voor te vragen 🙊 -O-

Misschien toch maar poedercoaten voor een paar euro?
Plastidip slijt je er af denk ik met je voet heel dicht in de buurt...
 
Precies, plastidip is wel een optie, maar wat al gezegd is, denk ik wel onderhevig aan slijtage.

@ steffex: Klopt, maar zie ze nergens te koop staan, dat is het probleem. De rem- schakelset van het nieuwere model zou ook moeten passen, maar daar is precies hetzelfde probleem, ook niet te vinden.

@ Rvb: Dat eerste artikelnummer had ik ook gevonden, maar die 2e nog niet.

Ben ook wezen informeren bij Motoport wat de prijzen zijn van de kettingsteller covertjes (waar de as ook doorheen gaat),
Daarvan waren de artikelnummers 1WS-2538D-00-00 voor de zilvergrijze en eindigend op -10-00 voor de zwarte. Dacht dat dat ook met de adapterplaten zo was, dus nog maar even achter de artikelnummers van jou aan....
 
Terug
Bovenaan Onderaan