Yamaha MT-07 topic, deel 4

Wat moest er gebeuren om 'm vol vermogen te krijgen?
Was met de ECU geregeld, de garage heeft hem eraan gehangen en via Yamaha de update uitgevoerd.

Maar als je 20kwh erbij zou krijgen kun je dat wel merken toch?

Ben op papier van 35kwh naar 55kwh
gegaan, betekent dat ik bijna 60% meer vermogen heb gekregen maar daar is echt niks van te merken.

Ga er komende week heen en ben benieuwd naar hun verhaal
 
Was met de ECU geregeld, de garage heeft hem eraan gehangen en via Yamaha de update uitgevoerd.

Maar als je 20kwh erbij zou krijgen kun je dat wel merken toch?

Ben op papier van 35kwh naar 55kwh
gegaan, betekent dat ik bijna 60% meer vermogen heb gekregen maar daar is echt niks van te merken.

Ga er komende week heen en ben benieuwd naar hun verhaal
Anders even kijken of je ergens een run kan fixen, krijg je een uitdraai ervan en weet je het gelijk.
 
Iemand al ervaring met die "nieuwe" E10 brandstof?
Krijg ik dan 20% meer pk?

Wel leuk om te weten:

Kanttekeningen bij de kwaliteit van de brandstof:
Alleen wie extreem weinig kilometers maakt met een machine van na 1990, zouden we aanraden om over te schakelen op benzine 98. De nieuwe brandstof is kwalitatief gezien namelijk inferieur aan de oude en wordt bijgevolg veel sneller slecht. Bij een motor die lang stilstaat kan er dus afzetting van de brandstof optreden, waardoor bepaalde leidingen verstopt kunnen geraken. Daarnaast wordt door de snellere verdamping het brandstofmengsel nog minder rijk aan octaan, wat voor slechte ontbranding zorgt . Deze twee eigenschappen leiden dan weer tot een risico op detoneren (pingelen) van de motor waardoor er schade aan de motor kan ontstaan.
Voor motorfietsen die regelmatig rijden is er dus geen enkel probleem, daarbij is het benzineverloop groot genoeg en krijgt de brandstof niet de kans om eventueel residu af te zetten of slecht te worden. Maar ook voor die motorrijders hebben we nog twee gratis tips: 1. Als je weet dat je je motor lange tijd gaat stallen dan tank je best de laatste 2 tankbeurten benzine 98, zo ben je zeker dat het hele systeem afgevuld is met 98 alvorens je je machine opbergt voor zijn winterslaap. 2. Als je tankt en je morst een beetje brandstof 95 E10 op gelakte onderdelen (reservoir, kuipwerk), kuis die overtollige brandstof dan meteen af, want de nieuwe brandstof is door het hogere ethanolgehalte corrosiever dan de oude en bijt nog sneller en agressiever in op lakken en vernissen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst ook eens getankt, 20% extra pk zou best eens kunnen. Bij het wegrijden trok ik de straatstenen er gewoon uit, wist niet wat ik meemaakte... :o




:+
 
Je hebt 10% in plaats van 5% ethanol, Het verschil tussen pils (5% alcohol) en speciaal bier met (10% alcohol) merk je zeker wel.

Dus ik denk dat het inderdaad wel iets kan schelen qua vermogen.

Verder zou het vast wel mogelijk zijn om het vermogen verschil te berekenen maar hier heb ik geen kaas van gegeten.
 
Begrijp dat die ethanol meuk is iig niet optimaal is voor oudere motoren, leidingen en dat soort fratsen. Voor nieuwere motoren zou het weinig uitmaken. Onze koekblikken kunnen die meuk wel hebben, de MT denk ik ook nog wel.
Ga met de SP iig alleen nog maar euro98-E5 tanken, geldt ook voor mijn woon-werk scooter. Andere optie zou zijn om de leidingen te vervangen die wel tegen die meuk kunnen. Ja, echt top weer.... :/
 
Begrijp dat die ethanol meuk is iig niet optimaal is voor oudere motoren, leidingen en dat soort fratsen. Voor nieuwere motoren zou het weinig uitmaken. Onze koekblikken kunnen die meuk wel hebben, de MT denk ik ook nog wel.
Ga met de SP iig alleen nog maar euro98-E5 tanken, geldt ook voor mijn woon-werk scooter. Andere optie zou zijn om de leidingen te vervangen die wel tegen die meuk kunnen. Ja, echt top weer.... :/
Voordat je de winterstop in gaat zou ik wel even E5 tanken, E10 kan bij lange stilstand gaan vlokken.

Daarnaast heb ik al eens kuren gehad met mn auto toen rade de garage aan een keer euro 98 of 102 te tanken, hierna waren alle kuren over, dus 1x in de zoveel tijd tank ik dus euro 98.
 
Nieuwe mt-03 met upside down voorvork zou de volgende mt-07 dit ook krijgen?
2A980A10-6273-4DE0-99E1-132826959AC5.jpeg
 
Vandaag de zilvergrijze achteras covers vervangen door de zwarte oem covers.
Voor:
DSC_0499.JPG


Na:
DSC_0501.JPG


Of de adapterplaat van de remklauw ook nog zwart gaat worden, weet ik nog niet. Voorlopig laat ik 'm nog even zo.

Ook de tank grips vervangen door een platte versie zonder nopjes.

Totaalplaatje:
DSC_0503.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan